У 2020 році в Україні істотно зросли ціни на б / у авто з США. При цьому, як очікується, вони і будуть рости і далі. Сприяють такій тенденції кілька причин, які зав’язані саме на внутрішньому ринку Америки.
Так, ще влітку 2020 року видання auto.24tv опублікувало матеріал, у якому докладно розповіла, що в США почали рости ціни на «битки»: наприклад, популярний Ford Fusion з 2,0-літровим двигуном всього за три місяці підскочив зі середніх 900 доларів до 4 000 доларів. Серед причин такого зростання колеги вказали зменшення пропозицій на аукціонах при тому ж попиті. Як би банально не звучало, через карантин американці стали менше їздити, відповідно, і рідше потрапляти в ДТП. Крім того, ускладнилася процедура доставки автомобілів на аукціони – транспорт, логістика.
Однак це не єдина причина, через що в США дорожчали і продовжують дорожчати машини.
Ще один фактор, що сприяє такій тенденції – зростання цін на цілі б / у авто в Америці. Як повідомляють місцеві ЗМІ, за рік середня ціна уживаного автомобіля в Сполучених Штатах зросла майже на 14 відсотків і склала 23 000 доларів. Причина все та ж: надто мало автомобілів для продажу під час пандемії і занадто багато покупців.
При цьому підвищення цін відбулося в невідповідний час для клієнтів, оскільки багато зазнавали фінансових труднощів, а інші шукали машину, щоб уникнути поїздок на громадському транспорті через коронавируса. У той же час багато американців відмовилися від покупки нового авто і вирішили розглянути варіант придбання, уживаного авто. Знову-таки, через зростання цін! Так, згідно з даними edmunds.com, за той же 2020 й ціна нового автомобіля досягла рекордних 40 578 доларів, що на 6% більше, ніж роком раніше. При цьому посилювало становище справ ще й те, що нові авто виявилися в дефіциті, коли минулої весни багато автовиробників закрили свої заводи, щоб зупинити поширення коронавирусной інфекції.
Нарешті, через пандемію постраждав і сегмент лізингових авто, які щорічно поповнюють американську «вторинку» в кількості понад 3 млн од. Американці перестали брати автомобілі в тимчасове користування за фіксовану щомісячну плату, відповідно, дилери з продажу б / у авто недоотримають продукцію для подальшого продажу ще якийсь час.
В кінцевому рахунку стрибок цін призвів до створення трьох класів покупців автомобілів: багатих, які можуть купити новий автомобіль, споживачів із середнім достатком, які можуть придбати тільки вживану машину, а людей з низьким доходом або поганою кредитною історією, які змушений купувати старі авто. У цьому ключі в США стався безпрецедентний випадок – виріс попит на автомобілі з пробігом понад 100 000 миль (160 тис. Км), на які, до речі, до недавніх пір претендували українці.
Очевидно, що американські авто можуть настільки підскочити в ціні, що їх просто буде невигідно возити в Україну. Причому це стосується хороших (живих) автомобілів – мотлох ж, швидше за все, будуть імпортувати і далі, отже, його кількість зросте ще більше на вітчизняному ринку б / у авто.