Новини

Закон про розмитнення “євроблях” може суттєво змінитись: внесено кілька “хитрих” правок

Зміни можуть торкнутись строків дії закону та автомобілів, на які його дія розповсюджується. А пільговим категоріям громадян пропонують зробити безкоштовне розмитнення.

Законопроект 4643-д, який Верховна Рада вже схвалила в першому читанні, подобається не всім. Депутати вже зареєстрували низку правок до другого читання.

Нардеп Анна Скороход подала дуже важливі правки. Вона пропонує розмитнювати за пільговим тарифом всі “євробляхи”, які були ввезені до набуття чинності цього Закону (а не тільки ті, що були ввезені до 2021 року, як сказано в законопроекті). Таким чином “євробляхери” хочуть завести в Україну ще кілька тисяч старих і нових машин, щоб розмитнити їх за пільговими тарифами до 1000 євро.

Також зареєстрована правка щодо збільшення терміну дії пільгового розмитнення до 270 днів (в нинішньому законопроекті на це дають 180 днів).

Пільги також запропонавані для учасників бойових дій, чорнобильців, осіб з інвалідністю та інших категорій громадян, які потребують особливої уваги та піклування. Для них пропонується повністю безкоштовне розмитнення. Хоча не факт, що цими пільгами не скористаються ділки, які на пільговиків будуть розмитнювати авто для перепродажу.

Ще одна правка стосується екологічних норм. Пропонується дозволити розмитнення всіх автомобілів, які фактично ввезені незалежно від екологічного класу (зараз в проекті діє обмеження Євро 2). Тобто розмитнити можна буде будь-яке авто.

Інший нардеп, Мар’ян Заблоцкий, подав правку про скасування вікового коефіцієнту. Якщо вона буде прийнята, розмитнення стане доступним для всіх без виключення автомобілів. Тобто акциз буде нараховуватись незалежно від віку машину (зараз чим старше авто, тим більший коефіцієнт акцизу).

Всі ці правки мають бути винесені на друге читання в сесійну залу парламенту. Їх мають підтримати або не підтримати більшість нардепів. І лише тоді вони можуть набути законного статусу (після підпису Президенту, звісно).

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Mercedes-Benz відходить від статусу люксового бренду

Mercedes-Benz переглядає свою стратегію і поступово відходить від виключно люксового іміджу, роблячи ставку на більш…

21.08.2025

Названо найпоширеніші помилки водіїв під час обгону

Обгін - один із найнебезпечніших маневрів на дорозі, де навіть одна помилка може коштувати життя.…

21.08.2025

Mercedes-Benz може отримати двигуни BMW для нових гібридів

Mercedes-Benz розглядає можливість використання бензинових двигунів BMW у своїх майбутніх моделях з PHEV-установками та гібридними…

21.08.2025

10 причин, чому вас може зупинити патруль

Сьогодні варто поговорити про те, за якими ознаками поліція найчастіше зупиняє водіїв, як у такій…

21.08.2025

Чи обов’язково виходити з авто під час зупинки поліцією: що каже закон

Багато українських водіїв вважають, що під час зупинки поліцією для перевірки документів або тесту на…

21.08.2025

Що обирають водії після 50 років і чому ці авто ідеальні

Коли водієві двадцять, вибір машини часто робиться очима. До тридцяти приходить розуміння практичності, а після…

21.08.2025