Новини

Бензин чи газ: що обирають українці та можливе збільшення цін на пальне

Українські нардепи пропонують змінити акцизи на пальне. Збільшивши їх для газу. І навпаки, зменшивши для бензину.

Тобто, якщо зараз податок на 1000 літрів автогазу в Україні становить €52, а на бензин – €213, то автори законопроекту хочуть відновити справедливість та зробити суму однаковою – €139.

Автівок, які заправляються бензином та газом приблизно порівну. А на спеціалізованих СТО кажуть, що на тлі коронакризи, коли в людей стає все менше грошей, кількість тих, хто встановлює ГБО постійно збільшується. Установка у середньому може обійтись у 15 тис. грн і окупиться вона вже за кілька місяців.

Тому водії, які вже перейшли на газ, від можливого збільшення вартості не у захваті. Та й у дешевий бензин вони не надто вірять.

Здивовані такою ініціативою й імпортери газу. А паливний експерт Андрій Дорофеєв називає це рішення і взагалі лобістським, бо задовольняє лише інтереси виробників бензину. Каже, в Євросоюзі навпаки підтримують тих, хто їздить на газу, бо він значно екологічніший, ніж бензин чи дизель.

Проте паливний фахівець Сергій Куюн наголошує, що не все так однозначно. Адже у ЄС газ хоч і обкладається меншим податком, ніж бензин, але ж і його споживання менше. Тому нас можуть чекати проблеми у майбутньому.

Одна з них полягає у тому, що через збільшення використання газу, може постраждати нафтопереробна галузь України. Заводи почнуть закриватись, а десятки тисяч людей залишатимуться без роботи. До того ж більша частина автогазу завозиться до України з Росії. Тобто країна-агресор де-факто контролює поставки понад 70%.

Як же тоді вирішити газово-бензиновий конфлікт? Автори альтернативних законопроектів пропонують зберігати розрив у акцизі. Поки що всі газові законопроекти лише обговорюються в комітетах. І невдовзі Раді доведеться приймати рішення щодо кожного з них.

Тож якщо нардепи вирівняють ставки акцизного податку для всіх видів палива, газ на наших заправках однозначно подорожчає. А от чи здешевшає бензин, як обіцяють автори законопроекту – ще велике питання.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Після пассажів в строну "бацьки" точно не подешевшає.(бензин)

  • Ці виродки так і зроблять, коли вже почали про це говорити! Це їх прерогатива піднімати економіку завдяки підняттю цін, додатковому оподаткуванню, кредит від МВФ і т.д. Будувати і розвивати вони не вміють, на жаль і ніколи не вміли!!!

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АЗС

Останні записи

Дослідження визначило найбрудніший вид транспорту у світі

Незважаючи на численні суперечки щодо екологічності електромобілів у порівнянні з машинами з ДВЗ, нове дослідження…

26.08.2025

Чому не можна змішувати моторні оливи: поради експерта

Експерт наголошує, що змішування різних моторних олив категорично не рекомендується. Поєднання олив з різною основою…

26.08.2025

Audi робить ставку на AI та електрифікацію на новому китайському заводі

Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…

26.08.2025

Як зрозуміти, що час міняти масло в АКПП: 5 ознак

Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…

26.08.2025

Honda Accord 2026 оновився: нові системи безпеки та свіжий дизайн

Коли заходить мова про японські седани D-класу, то перше, що спадає багатьом на думку, це…

26.08.2025

Оновлений Peugeot 308 отримав новий дизайн і розширену лінійку силових агрегатів

Французький автоконцерн представив рестайлінговий Peugeot 308 2026 року з оновленим дизайном передньої частини та широким…

26.08.2025