Новини

Бензин чи газ: що обирають українці та можливе збільшення цін на пальне

Українські нардепи пропонують змінити акцизи на пальне. Збільшивши їх для газу. І навпаки, зменшивши для бензину.

Тобто, якщо зараз податок на 1000 літрів автогазу в Україні становить €52, а на бензин – €213, то автори законопроекту хочуть відновити справедливість та зробити суму однаковою – €139.

Автівок, які заправляються бензином та газом приблизно порівну. А на спеціалізованих СТО кажуть, що на тлі коронакризи, коли в людей стає все менше грошей, кількість тих, хто встановлює ГБО постійно збільшується. Установка у середньому може обійтись у 15 тис. грн і окупиться вона вже за кілька місяців.

Тому водії, які вже перейшли на газ, від можливого збільшення вартості не у захваті. Та й у дешевий бензин вони не надто вірять.

Здивовані такою ініціативою й імпортери газу. А паливний експерт Андрій Дорофеєв називає це рішення і взагалі лобістським, бо задовольняє лише інтереси виробників бензину. Каже, в Євросоюзі навпаки підтримують тих, хто їздить на газу, бо він значно екологічніший, ніж бензин чи дизель.

Проте паливний фахівець Сергій Куюн наголошує, що не все так однозначно. Адже у ЄС газ хоч і обкладається меншим податком, ніж бензин, але ж і його споживання менше. Тому нас можуть чекати проблеми у майбутньому.

Одна з них полягає у тому, що через збільшення використання газу, може постраждати нафтопереробна галузь України. Заводи почнуть закриватись, а десятки тисяч людей залишатимуться без роботи. До того ж більша частина автогазу завозиться до України з Росії. Тобто країна-агресор де-факто контролює поставки понад 70%.

Як же тоді вирішити газово-бензиновий конфлікт? Автори альтернативних законопроектів пропонують зберігати розрив у акцизі. Поки що всі газові законопроекти лише обговорюються в комітетах. І невдовзі Раді доведеться приймати рішення щодо кожного з них.

Тож якщо нардепи вирівняють ставки акцизного податку для всіх видів палива, газ на наших заправках однозначно подорожчає. А от чи здешевшає бензин, як обіцяють автори законопроекту – ще велике питання.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Після пассажів в строну "бацьки" точно не подешевшає.(бензин)

  • Ці виродки так і зроблять, коли вже почали про це говорити! Це їх прерогатива піднімати економіку завдяки підняттю цін, додатковому оподаткуванню, кредит від МВФ і т.д. Будувати і розвивати вони не вміють, на жаль і ніколи не вміли!!!

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АЗС

Останні записи

Чи обов’язково зупинятися на жезл поліцейського: що треба знати водіям

Багато водіїв досі вважають, що поліцейський може зупиняти автомобіль лише маханням жезлом, проте це помилка,…

01.11.2025

Названо найпроблемніші автомобілі 2025 року

У 2025 році закордонні експерти провели масштабне дослідження, щоб визначити, які автомобілі доставляють найбільше проблем…

01.11.2025

Honda готує новий компактний кросовер для розвиваючих ринків

Honda продовжує зміцнювати свої позиції на ринках, що розвиваються, і готує новий компактний кросовер початкового…

01.11.2025

Вибір уживаного автомобіля: чому пробіг не головне

Вибір уживаного автомобіля - серйозний крок, і одним із ключових показників при оцінці машини є…

01.11.2025

Як зменшити витрату пального взимку: прості поради для водіїв

Взимку багато водіїв помічають, що їхній автомобіль починає витрачати більше пального. Здається, що маршрути ті…

01.11.2025

Названо найнадійніші автомобільні бренди 2025 року

Рівень надійності сучасних автомобілів суттєво відрізняється залежно від виробника. Експерти порталу WhatCar провели масштабне дослідження,…

01.11.2025