Новини

Бензин чи газ: що обирають українці та можливе збільшення цін на пальне

Українські нардепи пропонують змінити акцизи на пальне. Збільшивши їх для газу. І навпаки, зменшивши для бензину.

Тобто, якщо зараз податок на 1000 літрів автогазу в Україні становить €52, а на бензин – €213, то автори законопроекту хочуть відновити справедливість та зробити суму однаковою – €139.

Автівок, які заправляються бензином та газом приблизно порівну. А на спеціалізованих СТО кажуть, що на тлі коронакризи, коли в людей стає все менше грошей, кількість тих, хто встановлює ГБО постійно збільшується. Установка у середньому може обійтись у 15 тис. грн і окупиться вона вже за кілька місяців.

Тому водії, які вже перейшли на газ, від можливого збільшення вартості не у захваті. Та й у дешевий бензин вони не надто вірять.

Здивовані такою ініціативою й імпортери газу. А паливний експерт Андрій Дорофеєв називає це рішення і взагалі лобістським, бо задовольняє лише інтереси виробників бензину. Каже, в Євросоюзі навпаки підтримують тих, хто їздить на газу, бо він значно екологічніший, ніж бензин чи дизель.

Проте паливний фахівець Сергій Куюн наголошує, що не все так однозначно. Адже у ЄС газ хоч і обкладається меншим податком, ніж бензин, але ж і його споживання менше. Тому нас можуть чекати проблеми у майбутньому.

Одна з них полягає у тому, що через збільшення використання газу, може постраждати нафтопереробна галузь України. Заводи почнуть закриватись, а десятки тисяч людей залишатимуться без роботи. До того ж більша частина автогазу завозиться до України з Росії. Тобто країна-агресор де-факто контролює поставки понад 70%.

Як же тоді вирішити газово-бензиновий конфлікт? Автори альтернативних законопроектів пропонують зберігати розрив у акцизі. Поки що всі газові законопроекти лише обговорюються в комітетах. І невдовзі Раді доведеться приймати рішення щодо кожного з них.

Тож якщо нардепи вирівняють ставки акцизного податку для всіх видів палива, газ на наших заправках однозначно подорожчає. А от чи здешевшає бензин, як обіцяють автори законопроекту – ще велике питання.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Після пассажів в строну "бацьки" точно не подешевшає.(бензин)

  • Ці виродки так і зроблять, коли вже почали про це говорити! Це їх прерогатива піднімати економіку завдяки підняттю цін, додатковому оподаткуванню, кредит від МВФ і т.д. Будувати і розвивати вони не вміють, на жаль і ніколи не вміли!!!

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АЗС

Останні записи

Дебютував новий BMW M3 Travel з потужним двигуном і впізнаваним дизайном

На початку листопада на китайському ринку відбудеться прем’єра BMW M3 2025 Travel Edition – універсала,…

14.10.2025

Топ-5 витривалих седанів віком близько 10 років

На вторинному ринку бізнес-седанів віком близько десяти років із пробігом 150-200 тисяч кілометрів і бюджетом…

14.10.2025

Представлено абсолютно новий Hyundai Elexio EO

Beijing-Hyundai оголосила, що повністю електричний кросовер Elexio EO розпочне серійне виробництво 16 жовтня, одночасно стартують…

14.10.2025

Як безпечно проїжджати калюжі після сильного дощу

Експерт попередив водіїв, що неправильні дії за кермом під час і після сильного дощу можуть…

14.10.2025

Колишній віце-президент GM очолив підрозділ перспективних розробок Ford

Ford призначив колишнього топ-менеджера General Motors Сальваторе (Сема) Басіле віце-президентом з перспективних продуктів, планування та…

14.10.2025

Tesla представила новий синій відтінок Marine Blue для Model Y

Компанія Tesla представила новий відтінок кузова для своїх електромобілів - Marine Blue. Новий колір доступний…

14.10.2025