Новини

В Україні розгоряється скандал навколо техогляду автомобілів

Законопроект Міністерства інфраструктури про проведення техогляду створює  умови трьом найбільшим мережам акредитованих станцій техобслуговування монопольно диктувати ціни, якість та правила гри на ринку. Розмір акредитованих мереж на пряму буде залежати саме від посадовців Мінінфраструктури.

Про це йдеться в матеріалі Андрія Дроня для «24 каналу».

Міністерство інфраструктури підготувало законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами, з іншої сторони».

Ним пропонується повернути скасований у 2011 році техогляд для всіх авто з пробігом. Ці послуги замість держави мають надавати приватні фірми, які отримають спеціальну акредитацію. Функції з контролю за професійною діяльністю виконавців Мінінфраструктури пропонує надати новоствореному Бюро з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.

Обов’язковою вимогою до бажаючих надавати послуги з технагляду буде членство в згаданому Бюро. Хоча відповідно до Закону «Про захист економічної конкуренції», прямий або непрямий примус суб’єктів господарювання до вступу в асоціації, концерни, міжгалузеві, регіональні чи інші форми об’єднань або здійснення узгоджених дій концентрації суб’єктів господарювання в інших формах є грубим порушення антимонопольного законодавства.

Управління діяльністю Бюро буде здійснювати його Президія, яка складається з семи членів, три з яких будуть представляти мережі з найбільшою кількістю акредитованих пунктів проведення обов’язкового технічного контролю. Величина відповідних мереж напряму залежить від дій Мініфраструктури в дозвільній сфері. Сама ж Президія буде легітимною за умови участі в засідання п’яти з семи її членів.

Таким чином, три найбільші мережі акредитованих пунктів техогляду під контролем Мінінфраструктури контролюватимуть діяльність інших учасників ринку та цінотворення на ньому, від їх діяльності буде залежати якість послуг.

Нині техогляд в Україні обов’язковий тільки для комерційного транспорту, Мінінфраструктури погоджує документацію виконавця обов’язкового технічного контролю та передає її до МВС для внесення в  реєстр суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025