Новини

В Україні розгоряється скандал навколо техогляду автомобілів

Share

Законопроект Міністерства інфраструктури про проведення техогляду створює  умови трьом найбільшим мережам акредитованих станцій техобслуговування монопольно диктувати ціни, якість та правила гри на ринку. Розмір акредитованих мереж на пряму буде залежати саме від посадовців Мінінфраструктури.

Про це йдеться в матеріалі Андрія Дроня для «24 каналу».

Міністерство інфраструктури підготувало законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами, з іншої сторони».

Ним пропонується повернути скасований у 2011 році техогляд для всіх авто з пробігом. Ці послуги замість держави мають надавати приватні фірми, які отримають спеціальну акредитацію. Функції з контролю за професійною діяльністю виконавців Мінінфраструктури пропонує надати новоствореному Бюро з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.

Обов’язковою вимогою до бажаючих надавати послуги з технагляду буде членство в згаданому Бюро. Хоча відповідно до Закону «Про захист економічної конкуренції», прямий або непрямий примус суб’єктів господарювання до вступу в асоціації, концерни, міжгалузеві, регіональні чи інші форми об’єднань або здійснення узгоджених дій концентрації суб’єктів господарювання в інших формах є грубим порушення антимонопольного законодавства.

Управління діяльністю Бюро буде здійснювати його Президія, яка складається з семи членів, три з яких будуть представляти мережі з найбільшою кількістю акредитованих пунктів проведення обов’язкового технічного контролю. Величина відповідних мереж напряму залежить від дій Мініфраструктури в дозвільній сфері. Сама ж Президія буде легітимною за умови участі в засідання п’яти з семи її членів.

Таким чином, три найбільші мережі акредитованих пунктів техогляду під контролем Мінінфраструктури контролюватимуть діяльність інших учасників ринку та цінотворення на ньому, від їх діяльності буде залежати якість послуг.

Нині техогляд в Україні обов’язковий тільки для комерційного транспорту, Мінінфраструктури погоджує документацію виконавця обов’язкового технічного контролю та передає її до МВС для внесення в  реєстр суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Lexus оголосив про повний перехід на електромобілі до 2035 року

До 2035 року Lexus планує збільшити світові продажі електромобілів BEV на 100%, що свідчить про…

17.06.2025

Skoda Epiq вперше вийшов на дорожні випробування: перші фото

Чеська компанія розпочала дорожні випробування нового електричного кросовера Skoda Epiq 2026 року. Це буде один…

17.06.2025

Офіційно представлено новий кросовер Nissan Leaf 2026 року (ФОТО)

Після низки анонсів і "шпигунських" фотографій японська компанія представила новий електричний кросовер Nissan Leaf 2026…

17.06.2025

Honda готує можливого наступника Honda e

На Фестиваль швидкості в британському Гудвуді, який відбудеться в липні, Honda привезе концепт під назвою…

17.06.2025

Експерти назвали недоліки хетчбека Mazda 3

Mazda 3 першого покоління, попри вік, залишається популярною на українському ринку. Водночас у цієї моделі…

17.06.2025

Спека в машині: як знизити температуру в салоні й уберегти техніку

З настанням літа багато українських автомобілістів стикаються з проблемою спеки: салон авто, залишеного під прямими…

17.06.2025