Новини

В Україні розгоряється скандал навколо техогляду автомобілів

Законопроект Міністерства інфраструктури про проведення техогляду створює  умови трьом найбільшим мережам акредитованих станцій техобслуговування монопольно диктувати ціни, якість та правила гри на ринку. Розмір акредитованих мереж на пряму буде залежати саме від посадовців Мінінфраструктури.

Про це йдеться в матеріалі Андрія Дроня для «24 каналу».

Міністерство інфраструктури підготувало законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами, з іншої сторони».

Ним пропонується повернути скасований у 2011 році техогляд для всіх авто з пробігом. Ці послуги замість держави мають надавати приватні фірми, які отримають спеціальну акредитацію. Функції з контролю за професійною діяльністю виконавців Мінінфраструктури пропонує надати новоствореному Бюро з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.

Обов’язковою вимогою до бажаючих надавати послуги з технагляду буде членство в згаданому Бюро. Хоча відповідно до Закону «Про захист економічної конкуренції», прямий або непрямий примус суб’єктів господарювання до вступу в асоціації, концерни, міжгалузеві, регіональні чи інші форми об’єднань або здійснення узгоджених дій концентрації суб’єктів господарювання в інших формах є грубим порушення антимонопольного законодавства.

Управління діяльністю Бюро буде здійснювати його Президія, яка складається з семи членів, три з яких будуть представляти мережі з найбільшою кількістю акредитованих пунктів проведення обов’язкового технічного контролю. Величина відповідних мереж напряму залежить від дій Мініфраструктури в дозвільній сфері. Сама ж Президія буде легітимною за умови участі в засідання п’яти з семи її членів.

Таким чином, три найбільші мережі акредитованих пунктів техогляду під контролем Мінінфраструктури контролюватимуть діяльність інших учасників ринку та цінотворення на ньому, від їх діяльності буде залежати якість послуг.

Нині техогляд в Україні обов’язковий тільки для комерційного транспорту, Мінінфраструктури погоджує документацію виконавця обов’язкового технічного контролю та передає її до МВС для внесення в  реєстр суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Як підготувати автомобіль до зими: перевірка ключових систем і догляд

Зима ставить перед автовласниками особливі завдання щодо догляду за автомобілем, адже холодні умови впливають на…

20.11.2025

МВС пояснило, кому потрібно оновлювати водійські документи і навіщо це робити

Поліція пояснила, кому потрібно оновлювати водійські документи, скільки це коштує та які переваги й недоліки…

20.11.2025

Скільки двигун може працювати на холостому ходу без ризику

Для водіїв, які щодня стоять у міських заторах і часто працюють із зупинками, важливо розуміти,…

20.11.2025

Чи обов’язкові бризковики на авто і як оскаржити штраф

Не всі автомобілі зобов'язані мати бризковики чи грязезахисні фартухи, тому штрафи за їхню відсутність часто…

19.11.2025

Як діяти, якщо поліція зупинила без пояснень: поради експертів

Зупинка авто - це не примха поліцейського, а дія, яку закон дозволяє лише в конкретних…

19.11.2025

Porsche показала Cayenne Electric 2026: найпотужніший електрокар у своїй лінійці

Porsche представила свій новий флагман серед кросоверів - Cayenne Electric, який став найпотужнішим серійним автомобілем…

19.11.2025