Новини

Виробники електрокарів можуть зіткнутися із серйозною проблемою

Share

Цьогоріч в усьому світі буде виготовлено чотири мільйони електромобілів. До 2025 їх стане 12 млн. Більшості потрібні акумулятори, для виробництва яких потрібно літій і кобальт – і лихоманка по їх видобутку вже почалася. Дефіцит акумуляторів змушують виробників електрокарів переглядати виробничі плани і навіть припиняти виробництво, передає fra.org.ua.

Jaguar Land Rover призупинить виробництво кросовера I-Pace через порожні склади у постачальника акумуляторів LG Chem. Mercedes вполовину скорочує свої обсяги випуску по тій же причині. Ключова проблема – недостатня виробнича потужність, будівництво новий фабрик вирішить її лише частково.

Сировина, що йде на виробництво літієвих батарей, стала причиною геополітичних збурень, торгових воєн, протестів борців за права людей і захисників навколишнього середовища.

Найгірший стан справ з кобальтом. На відміну від літію, здебільшого його добувають лише в одному місці – Демократичній республіці Конго. Тут зосереджено 59% світового запасу цього елемента. І зараз це найдорожчий компонент акумуляторів – ціна за тонну становить від $ 30 000 до $ 35 000. І його запасів може просто не вистачити. У найближче десятиліття попит може в 1,6 разів перевищити пропозицію.

Деякі компанії – наприклад, китайська CATL, з якою зараз веде переговори Tesla – намагаються відмовитися від використання кобальту в літієвих акумуляторах. Інші пропонують рішення по утилізації відпрацьованих батарей з метою повторного використання матеріалів.

На думку Гевіна Харпера, аналітика з Faraday Institution, зараз не існує методу переробки, який міг би задовольнити зростаючі запити автомобільної індустрії. Перехід на новий тип транспорту вимагає батарей. Поки у електрокарів вистачає інших проблем – ціна, запас ходу, інфраструктура зарядок – але як тільки вони будуть вирішені, виникне інша, з сировиною для акумуляторів. І задуматися про її вирішенні варто вже сьогодні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Автомеханік попередив про ризики запуску двигуна автомобіля з штовхача

Механіки попереджають: запуск автомобіля з штовхача може призвести до дорогого ремонту, особливо у випадку із…

26.12.2024

GM запатентувала підголовник з інтегрованими ручками для автомобілів

General Motors представила унікальну розробку - підголовник із вбудованими ручками, спрямовану на покращення комфорту та…

26.12.2024

Не тільки влітку: чому в автомобілі кондиціонер варто вмикати взимку

Багато автомобілістів вважають, що кондиціонер у машині потрібен лише для охолодження салону у спекотні літні…

26.12.2024

Перехід до нового: Dacia Bigster Coupe замінить Renault Arkana

Навесні минулого року Renault прийняла рішення позбавитися кросовера Renault Arkana. Купе-подібний «паркетник», який дебютував як…

26.12.2024

Руйнуємо стереотипи: 5 міфів про надійність двигунів, які час забути

Досвідчені автовласники переконані, що знають, яким має бути двигун, щоб він прослужив довго. Враховують вони…

26.12.2024

В поліції розповіли, як зберегти видимість при засліпленні фарами

З настанням довгих зимових ночей водіння перетворюється на справжній виклик. Особливо коли йдеться про засліплення…

26.12.2024