Цьогоріч в усьому світі буде виготовлено чотири мільйони електромобілів. До 2025 їх стане 12 млн. Більшості потрібні акумулятори, для виробництва яких потрібно літій і кобальт – і лихоманка по їх видобутку вже почалася. Дефіцит акумуляторів змушують виробників електрокарів переглядати виробничі плани і навіть припиняти виробництво, передає fra.org.ua.
Jaguar Land Rover призупинить виробництво кросовера I-Pace через порожні склади у постачальника акумуляторів LG Chem. Mercedes вполовину скорочує свої обсяги випуску по тій же причині. Ключова проблема – недостатня виробнича потужність, будівництво новий фабрик вирішить її лише частково.
Сировина, що йде на виробництво літієвих батарей, стала причиною геополітичних збурень, торгових воєн, протестів борців за права людей і захисників навколишнього середовища.
Найгірший стан справ з кобальтом. На відміну від літію, здебільшого його добувають лише в одному місці – Демократичній республіці Конго. Тут зосереджено 59% світового запасу цього елемента. І зараз це найдорожчий компонент акумуляторів – ціна за тонну становить від $ 30 000 до $ 35 000. І його запасів може просто не вистачити. У найближче десятиліття попит може в 1,6 разів перевищити пропозицію.
Деякі компанії – наприклад, китайська CATL, з якою зараз веде переговори Tesla – намагаються відмовитися від використання кобальту в літієвих акумуляторах. Інші пропонують рішення по утилізації відпрацьованих батарей з метою повторного використання матеріалів.
На думку Гевіна Харпера, аналітика з Faraday Institution, зараз не існує методу переробки, який міг би задовольнити зростаючі запити автомобільної індустрії. Перехід на новий тип транспорту вимагає батарей. Поки у електрокарів вистачає інших проблем – ціна, запас ходу, інфраструктура зарядок – але як тільки вони будуть вирішені, виникне інша, з сировиною для акумуляторів. І задуматися про її вирішенні варто вже сьогодні.
Незважаючи на численні суперечки щодо екологічності електромобілів у порівнянні з машинами з ДВЗ, нове дослідження…
Експерт наголошує, що змішування різних моторних олив категорично не рекомендується. Поєднання олив з різною основою…
Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…
Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…
Коли заходить мова про японські седани D-класу, то перше, що спадає багатьом на думку, це…
Французький автоконцерн представив рестайлінговий Peugeot 308 2026 року з оновленим дизайном передньої частини та широким…
Leave a Comment