Новини

Мінінфраструктури оприлюднило для громадського обговорення проект Закону про техогляд

Документ винесено на громадське обговорення, а якщо стане законом, в силу вступить відразу. Тому варто дізнатися прямо зараз, як буде виглядати Техконтроль в Україні.

На офіційному сайті Мінінфраструктури оприлюднено проект закону, який буде стосуватися всіх водіїв і власників транспортних засобів в Україні. Документ винесено на громадське обговорення (яке триватиме до 26 березня поточного року), і протягом цього часу свої мотивовані зауваження і пропозиції на адресу МІУ може відправити кожен, хто має ідеї про те, як і чим слід доповнити чималий проект, частина змісту якого ми зараз досліджуємо.

У документі описується механіка впровадження та проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів (ВТК), правила використання тахографів і обмежувачів швидкості для автобусів і вантажівок, а також те, як водії комерційного транспорту будуть навчатися і проходити регулярне підтвердження професійної компетенції.

Нагадаємо, що згідно зі статистикою ДТП через несправність автомобіля складають менше 1%.

Отже, що чекає українських водіїв, якщо Закон про техогляд вступить в силу:

Для якого транспорту техогляд буде обов’язковим?

  • Легкові авто – через 4 роки від дати виготовлення, у подальшому кожні 2 роки;
  • Таксі – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
  • Автобуси (більше восьми посадочних місць, крім сидіння водія) – через 1 рік від дати виготовлення, у подальшому кожні 6 місяців;
  • Вантажні (масою до 3,5 тонн включно) – через 4 роки від дати виготовлення в подальшому кожні 2 роки;
  • Вантажні, маса яких перевищує 3,5 тонни, – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
  • Будинки на колесах з максимальною масою понад 3,5 тонн – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
  • Колісні трактори – через 4 роки від дати виготовлення, у подальшому кожні 2 роки;
  • Транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі, – через 1 рік від дати виготовлення транспортного засобу, в подальшому кожні 6 місяців;
  • Спецтранспорт – через 1 рік від дати виготовлення транспортного засобу, в подальшому щорічно;
  • Мототранспорт з об’ємом двигуна від 125 куб. см і більше або електродвигуном потужністю 4 кВт і більше, – через 2 роки від дати виготовлення, у подальшому кожні 2 роки.

Який транспорт не буде проходити техогляд?

Перевірці на придатність до експлуатації не підлягають:

  • ТЗ з конструкційної швидкістю не більше 25 км / год;
  • колекційний і ретротранспорт, який не використовуються на вулично-дорожньої мережі;
  • спортивні авто, які використовуються лише на змаганнях;
  • дипломатичні ТЗ;
  • спецтранспорт, яким здійснюють перевезення обладнання цирку і атракціонів з максимальною конструктивної швидкістю не більше 40 км / год;
  • ТЗ з об’ємом двигуна, який не перевищує 50 куб. см;
  • колісні трактори, швидкість яких не перевищує 40 км на годину;
  • ТС, які за результатами перевірки на придатність транспортних засобів до експлуатації, яка проведена відповідно до міжнародних договорів України, придатні до експлуатації;
  • технічні транспортні засоби для агропромислового комплексу.

Як буде проходити позаплановий техогляд?

Перевірка транспортних, незалежно від дати проведення останньої перевірки проводиться після:

  • перереєстрації в разі зміни власника;
  • переобладнання ТЗ;
  • ДТП, в результаті якого були пошкоджені елементи, які впливають на безпеку руху транспортного засобу (системи підвіски, системи управління, системи подушок безпеки, системи гальмування, деформації кузова).
Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025