Новини

Мінінфраструктури оприлюднило для громадського обговорення проект Закону про техогляд

Share

Документ винесено на громадське обговорення, а якщо стане законом, в силу вступить відразу. Тому варто дізнатися прямо зараз, як буде виглядати Техконтроль в Україні.

На офіційному сайті Мінінфраструктури оприлюднено проект закону, який буде стосуватися всіх водіїв і власників транспортних засобів в Україні. Документ винесено на громадське обговорення (яке триватиме до 26 березня поточного року), і протягом цього часу свої мотивовані зауваження і пропозиції на адресу МІУ може відправити кожен, хто має ідеї про те, як і чим слід доповнити чималий проект, частина змісту якого ми зараз досліджуємо.

У документі описується механіка впровадження та проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів (ВТК), правила використання тахографів і обмежувачів швидкості для автобусів і вантажівок, а також те, як водії комерційного транспорту будуть навчатися і проходити регулярне підтвердження професійної компетенції.

Нагадаємо, що згідно зі статистикою ДТП через несправність автомобіля складають менше 1%.

Отже, що чекає українських водіїв, якщо Закон про техогляд вступить в силу:

Для якого транспорту техогляд буде обов’язковим?

  • Легкові авто – через 4 роки від дати виготовлення, у подальшому кожні 2 роки;
  • Таксі – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
  • Автобуси (більше восьми посадочних місць, крім сидіння водія) – через 1 рік від дати виготовлення, у подальшому кожні 6 місяців;
  • Вантажні (масою до 3,5 тонн включно) – через 4 роки від дати виготовлення в подальшому кожні 2 роки;
  • Вантажні, маса яких перевищує 3,5 тонни, – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
  • Будинки на колесах з максимальною масою понад 3,5 тонн – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
  • Колісні трактори – через 4 роки від дати виготовлення, у подальшому кожні 2 роки;
  • Транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі, – через 1 рік від дати виготовлення транспортного засобу, в подальшому кожні 6 місяців;
  • Спецтранспорт – через 1 рік від дати виготовлення транспортного засобу, в подальшому щорічно;
  • Мототранспорт з об’ємом двигуна від 125 куб. см і більше або електродвигуном потужністю 4 кВт і більше, – через 2 роки від дати виготовлення, у подальшому кожні 2 роки.

Який транспорт не буде проходити техогляд?

Перевірці на придатність до експлуатації не підлягають:

  • ТЗ з конструкційної швидкістю не більше 25 км / год;
  • колекційний і ретротранспорт, який не використовуються на вулично-дорожньої мережі;
  • спортивні авто, які використовуються лише на змаганнях;
  • дипломатичні ТЗ;
  • спецтранспорт, яким здійснюють перевезення обладнання цирку і атракціонів з максимальною конструктивної швидкістю не більше 40 км / год;
  • ТЗ з об’ємом двигуна, який не перевищує 50 куб. см;
  • колісні трактори, швидкість яких не перевищує 40 км на годину;
  • ТС, які за результатами перевірки на придатність транспортних засобів до експлуатації, яка проведена відповідно до міжнародних договорів України, придатні до експлуатації;
  • технічні транспортні засоби для агропромислового комплексу.

Як буде проходити позаплановий техогляд?

Перевірка транспортних, незалежно від дати проведення останньої перевірки проводиться після:

  • перереєстрації в разі зміни власника;
  • переобладнання ТЗ;
  • ДТП, в результаті якого були пошкоджені елементи, які впливають на безпеку руху транспортного засобу (системи підвіски, системи управління, системи подушок безпеки, системи гальмування, деформації кузова).

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Audi готує масштабні скорочення: без роботи залишаться тисячі

Німецький автовиробник планує до 2029 року скоротити 7,5 тисяч робітників у Німеччині. У компанії пояснили,…

18.03.2025

Блогери знайшли новий спосіб обдурити автопілот Tesla

Користувач YouTube Марк Ровер вирішив порівняти роботу асистентів водіїв на популярних автомобілях. У випробуваннях взяли…

18.03.2025

Експерт попередив про ризики їзди на літніх шинах у холодну погоду

Рання весна в Україні змусила деяких водіїв перейти на літні шини, але різке похолодання зробило…

18.03.2025

Audi Q5 PHEV нового покоління позбудеться турбодизельного двигуна

Кросовер Q5 залишається для Audi, можливо, головним продуктом: за обсягами продажів він перевершує решту моделей…

18.03.2025

Mercedes-Benz тестує новий електричний GLB-Class 2027

Mercedes-Benz продовжує тестування другого покоління GLB-Class, який стане частиною оновленої компактної лінійки бренду. Прототип моделі…

18.03.2025

Audi оновить модельний ряд і випустить 10 нових PHEV та ДВЗ у 2025 році

Audi оголосила про масштабну стратегію оновлення свого модельного ряду на 2025 рік, запланувавши запуск десяти…

18.03.2025