Categories: Новини

Обов’язковий техогляд: що потрібно знати водіям

В Україні з 1 травня 2019 року в силу вступили нові правила техогляду. Вони пов’язані з тим, що наша країна приводить своє законодавство у відповідність з актами ЄС, передає angolenko.com.ua.

І в техогляді змінилося чимало, крім цього з’явився і новий документ, який підтверджує, що ваш автомобіль успішно пройшов технічний огляд.

Техогляд в Україні 2019: хто зобов’язаний пройти

Ще в 2011 році обов’язковий техогляд в Україні скасували для приватних легкових автомобілів. Винятком були лише вантажні машини, маршрутки і таксі.

Крім цього, спростили порядок проходження технічного огляду, а маршрутний лист і домовленість на керування транспортним засобом і зовсім не потрібні були.

У 2015 році міністерство інфраструктури запропонувало ввести обов’язкову перевірку технічного стану легкових автомобілів і причепів починаючи з 2019 року, мотоциклетної техніки – з 2022 року.

Це було зроблено через закон Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту відповідно до актів Європейського Союзу.

Технічний огляд для вантажних автомобілів повернули в 2015 році, для автобусів в 2017, а з 1 травня 2019 року техогляд в Україні повинні будуть пройти:

– Легкові автомобілі, які використовують для транспортування вантажу, або перевезення пасажирів, з метою отримання прибутку.
– Вантажні автомобілі та причепи.
– Автобуси та спеціалізовані транспортні засоби, що перевозять небезпечні вантажі.
– Всі автомобілі, які працюють в службі таксі.
Але, якщо ж власник отримав бланк протоколу ОТК до вступу змін в силу, він має право не проходити техогляд, поки не закінчиться термін дії бланка старого зразка.

Хто може не проходити техогляд:

– Легкові авто будь-якої марки, моделі та причепи до них.
– Мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засобів.
– Легкові автомобілі, які використовують для перевезення пасажирів або вантажів для отримання прибутку, вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тонни і термін експлуатації яких не перевищує 2 років.
– Технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом “Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України

Що перевіряють на техогляді

Тут правила змінилися не дуже сильно, і на техогляді перевірятимуть такі деталі і системи автомобіля:

– система гальмового і рульового керування
– зовнішні світлові прилади
– пневматичні шини та колеса
– світлопропускна здатність стекол
– газобалонне обладнання (за наявності)
– ідентифікація транспортного засобу, складові частини, системи, в тому числі встановлене обладнання, інші елементи в частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, в обсязі, визначеному законодавством.

Документ про успішне проходження техогляду

Так само після реформи оновили і документ, який підтверджуватиме успішне проходження технічного огляду. Тепер, крім звичайних бланків, водій отримуватиме мітку радіочастотної ідентифікації, яку він буде зобов’язаний прикріпити на внутрішній частині скла зверху справа.

У МВС зазначили, що це допоможе уникнути фальсифікації і зробить роботу перевіряючих органів набагато простішою.

Як часто потрібно проходити техогляд і який буде штраф

Легкові автомобілі, після першого їх використання повинні перевіряти через чотири роки, після цього кожні два. Машини ж, які використовую для перевезення пасажирів – щороку.

Штраф за експлуатацію автомобіля без талона техогляду буде становить до 1,7 тис. грн. Якщо ж водія з таким порушенням зловлять вдруге, його позбавлять прав на термін від трьох до шести місяців.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Що зміниться у краш-тестах Euro NCAP з 2026 року

Euro NCAP оголосила про масштабну реформу своєї рейтингової системи, яка набере чинності у 2026 році…

26.11.2025

Названо найкращі вживані автомобілі 2025 року

Автомобільні експерти назвали найкращі вживані автомобілі 2025 року, і переможцем рейтингу стала BMW 3 Series.…

26.11.2025

Peugeot 3008 готує масштабний рестайлінг: перші фото

Восени 2023 року Stellantis представив актуальне покоління Peugeot 3008, і вже відомо, яким може бути…

26.11.2025

Чому преміальний бензин не потрібен більшості авто

Автомеханік пояснює, що преміальний бензин із високим октановим числом потрібний далеко не всім автомобілям. Для…

26.11.2025

Nissan X-Trail готується до нового покоління у 2026 році: перші фото

Кросовер Nissan X-Trail, відомий у США під назвою Rogue, вже давно є ключовою моделлю бренду…

26.11.2025

Велика Британія запроваджує податок на електромобілі з 2028 року

У Великобританії з 2028 року введуть новий податок для власників електромобілів - він буде залежати…

26.11.2025