Categories: Новини

Рада готова прийняти жорсткі автомобільні екостандарти

Законопроекти 2078 та 2078-1, які передбачають перенесення екологічних норм “Євро-6” з 1 січня 2020 року на п’ять років вперед, отримали негативний висновок Головного науково-експертного управління, який дає правову оцінку майбутнім законам перед їх розглядом у комітетах та в сесійній залі парламенту, передає Авто 24.

Нагадаємо, що законопроект 2078 нардепів Р. Горвата та Т. Батенко пропонує не застосовувати при ввезенні автомобілів з-за кордону перевірку стандартів “Євро2-5” до вживаних авто, а для нових відтермінувати введення стандарту “Євро6” на 5 років – з 2020 до 2025 року.

Альтернативний законопроект 2078-1 групи з 5 нардепів передбачає лише перенесення строків введення “Євро-6” на 5 років, як для нових авто, так і для вживаних.

Зараз для нових авто діють норми “Євро-5”, для вживаних – не нижче “Євро-2”.

Головне науково-експертного управління Верховної Ради України провело експертизу зазначених законопроектів та визнало проекти недоцільними. При цьому альтернативний проект, на думку юристів, є більш прийнятним, хоча й з кількома зауваженнями.

Зокрема, говориться в висновку Управління, “відтермінування запровадження в Україні екологічного стандарту “Євро-6” певною мірою передбачає уповільнення наближення до екологічних європейських стандартів у сфері автомобільного транспорту, хоча в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС йдеться про “реструктуризацію та оновлення транспортного сектору України і поступову гармонізацію діючих стандартів та політики з існуючими в ЄС”.

Окрім того, парламентські юристи застерегли від формування в Україні “моделі автомобільного ринку, яка нині в Україні формується під дією хаотичних ситуативних впливів, не базуючись на програмних засадах, в якій дедалі більше зміцнюється тенденція орієнтації населення на вживані автомобілі. Цей чинник вважається одним з ключових, який нині визначають низьку інвестиційну привабливість, в тому числі для іноземних інвесторів, галузі автомобілебудування в країні”. Тим часом виробництво автотранспортних засобів визначене Урядом як пріоритетний напрям машинобудівного комплексу країни.

Для того, щоб законопроект потрапив в сесійну Залу, він має бути погоджений з парламентськими комітетами та рекомендований профільним комітетом (з питань фінансів, податкової та митної політики) для прийняття в цілому. З таким висновком Головне науково-експертного управління шанси на проходження цих процедур в даних законопроектів невеликі.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Toyota відкликає 126 тисяч авто через дефект двигуна

Японський концерн Toyota оголосив про черговий великий відкликання — в США під сервісну кампанію потрапляє…

14.11.2025

Кросовери Toyota втратили лідерство у задоволеності покупців

Вважається, що Toyota багато років тримає репутацію одного з найнадійніших автовиробників із найвідданішими клієнтами. Та…

14.11.2025

Штрафи за тріщини на склі: що потрібно знати українським водіям

Експлуатація автомобіля в умовах поганих доріг часто призводить до появи дефектів, серед яких не рідко…

14.11.2025

Прості способи уникнути замерзання склоочисників і покращити видимість

Коли восени починаються снігопади, водії часто стикаються з проблемою обледеніння двірників та налипання снігу на…

14.11.2025

Ринок вживаних авто в Україні встановив новий рекорд у жовтні 2025 року

Ринок вживаних автомобілів в Україні демонструє справжній бум: покупці все частіше обирають найбюджетніші варіанти, а…

14.11.2025

Ford запатентувала систему освітлення для дистанційного керування під час паркування

Ford Motor подала патентну заявку на нову систему освітлення, створену для полегшення дистанційного керування автомобілем…

14.11.2025