Categories: Новини

Рада готова прийняти жорсткі автомобільні екостандарти

Share

Законопроекти 2078 та 2078-1, які передбачають перенесення екологічних норм “Євро-6” з 1 січня 2020 року на п’ять років вперед, отримали негативний висновок Головного науково-експертного управління, який дає правову оцінку майбутнім законам перед їх розглядом у комітетах та в сесійній залі парламенту, передає Авто 24.

Нагадаємо, що законопроект 2078 нардепів Р. Горвата та Т. Батенко пропонує не застосовувати при ввезенні автомобілів з-за кордону перевірку стандартів “Євро2-5” до вживаних авто, а для нових відтермінувати введення стандарту “Євро6” на 5 років – з 2020 до 2025 року.

Альтернативний законопроект 2078-1 групи з 5 нардепів передбачає лише перенесення строків введення “Євро-6” на 5 років, як для нових авто, так і для вживаних.

Зараз для нових авто діють норми “Євро-5”, для вживаних – не нижче “Євро-2”.

Головне науково-експертного управління Верховної Ради України провело експертизу зазначених законопроектів та визнало проекти недоцільними. При цьому альтернативний проект, на думку юристів, є більш прийнятним, хоча й з кількома зауваженнями.

Зокрема, говориться в висновку Управління, “відтермінування запровадження в Україні екологічного стандарту “Євро-6” певною мірою передбачає уповільнення наближення до екологічних європейських стандартів у сфері автомобільного транспорту, хоча в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС йдеться про “реструктуризацію та оновлення транспортного сектору України і поступову гармонізацію діючих стандартів та політики з існуючими в ЄС”.

Окрім того, парламентські юристи застерегли від формування в Україні “моделі автомобільного ринку, яка нині в Україні формується під дією хаотичних ситуативних впливів, не базуючись на програмних засадах, в якій дедалі більше зміцнюється тенденція орієнтації населення на вживані автомобілі. Цей чинник вважається одним з ключових, який нині визначають низьку інвестиційну привабливість, в тому числі для іноземних інвесторів, галузі автомобілебудування в країні”. Тим часом виробництво автотранспортних засобів визначене Урядом як пріоритетний напрям машинобудівного комплексу країни.

Для того, щоб законопроект потрапив в сесійну Залу, він має бути погоджений з парламентськими комітетами та рекомендований профільним комітетом (з питань фінансів, податкової та митної політики) для прийняття в цілому. З таким висновком Головне науково-експертного управління шанси на проходження цих процедур в даних законопроектів невеликі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Audi анонсувала зростання цін через нові тарифи в США

Audi заявила про можливе зростання цін на автомобілі у США. Компанія обговорює, наскільки сильно доведеться…

22.03.2025

У СТО пояснили, через що у вашому автомобілі може заклинити кермо

Заклинювання рульового колеса – це не просто неприємність, а серйозна загроза безпеці. Якщо кермо перестає…

22.03.2025

Названо три гібридні седани, які проїдуть 320 тисяч км без проблем

Зростання цін на паливо все частіше спонукає покупців автомобілів розглядати гібридні моделі. Але які з…

22.03.2025

Audi A3, який працює на газі, виявився переможцем німецького тесту на витривалість

Пробіг у 100 тисяч кілометрів є важливою позначкою для будь-якого автомобіля, після якої можуть з’явитися…

22.03.2025

АЗС знову знизили ціни: дешевшають бензин, дизель і газ

Автозаправні станції продовжують приємно дивувати українських водіїв – ціни на пальне знову пішли вниз. Про…

22.03.2025

Водіям розповіли, коли можна проїхати на червоне без покарання

В Україні проїзд на червоне світло зазвичай карається штрафом. Але є три випадки, коли це…

22.03.2025