Categories: Новини

Рада готова прийняти жорсткі автомобільні екостандарти

Share

Законопроекти 2078 та 2078-1, які передбачають перенесення екологічних норм “Євро-6” з 1 січня 2020 року на п’ять років вперед, отримали негативний висновок Головного науково-експертного управління, який дає правову оцінку майбутнім законам перед їх розглядом у комітетах та в сесійній залі парламенту, передає Авто 24.

Нагадаємо, що законопроект 2078 нардепів Р. Горвата та Т. Батенко пропонує не застосовувати при ввезенні автомобілів з-за кордону перевірку стандартів “Євро2-5” до вживаних авто, а для нових відтермінувати введення стандарту “Євро6” на 5 років – з 2020 до 2025 року.

Альтернативний законопроект 2078-1 групи з 5 нардепів передбачає лише перенесення строків введення “Євро-6” на 5 років, як для нових авто, так і для вживаних.

Зараз для нових авто діють норми “Євро-5”, для вживаних – не нижче “Євро-2”.

Головне науково-експертного управління Верховної Ради України провело експертизу зазначених законопроектів та визнало проекти недоцільними. При цьому альтернативний проект, на думку юристів, є більш прийнятним, хоча й з кількома зауваженнями.

Зокрема, говориться в висновку Управління, “відтермінування запровадження в Україні екологічного стандарту “Євро-6” певною мірою передбачає уповільнення наближення до екологічних європейських стандартів у сфері автомобільного транспорту, хоча в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС йдеться про “реструктуризацію та оновлення транспортного сектору України і поступову гармонізацію діючих стандартів та політики з існуючими в ЄС”.

Окрім того, парламентські юристи застерегли від формування в Україні “моделі автомобільного ринку, яка нині в Україні формується під дією хаотичних ситуативних впливів, не базуючись на програмних засадах, в якій дедалі більше зміцнюється тенденція орієнтації населення на вживані автомобілі. Цей чинник вважається одним з ключових, який нині визначають низьку інвестиційну привабливість, в тому числі для іноземних інвесторів, галузі автомобілебудування в країні”. Тим часом виробництво автотранспортних засобів визначене Урядом як пріоритетний напрям машинобудівного комплексу країни.

Для того, щоб законопроект потрапив в сесійну Залу, він має бути погоджений з парламентськими комітетами та рекомендований профільним комітетом (з питань фінансів, податкової та митної політики) для прийняття в цілому. З таким висновком Головне науково-експертного управління шанси на проходження цих процедур в даних законопроектів невеликі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Чого не можна ігнорувати під час поїздок сільськими дорогами

Заміські подорожі влітку міцно увійшли в традицію проведення вихідних і відпусток в Україні. Нерідко шлях…

28.06.2025

Tesla втрачає позиції в Європі: продажі впали на третину

Американська Tesla, яка ще недавно лідирувала в європейських рейтингах продажів електромобілів, продовжує втрачати позиції. Лише…

28.06.2025

Як підготувати авто до поїздок на дачу: 6 головних порад

Поїздки на дачу давно стали для багатьох справжнім літнім ритуалом. Але навіть коротка дорога по…

28.06.2025

Новий BMW X5M показали на перших рендерах

Німецький бренд готується вивести на ринок чергове покоління свого популярного середньорозмірного кросовера X5 - і…

28.06.2025

Важливі поради: що робити після ДТП, щоб не ускладнити ситуацію

У щільному міському трафіку уникнути дорожньо-транспортних пригод буває майже неможливо. Навіть найдосвідченіші водії хоч раз…

28.06.2025

Новий Audi RS5 2026 помічений на Нюрбургринзі (ФОТО)

27 червня на трасі Північної петлі Нюрбургринга був помічений прототип нового Audi RS5 2026 року,…

28.06.2025