Categories: Новини

Експерт розповів, що чекає власників нерозмитнених «євроблях»

Share

Професор кафедри Українсько-американського університету Конкордія, доктор філософії у галузі права Сергій Панасюк у статті на ukrrudprom.comрозповів, що саме чекає на любителів авто з іноземною реєстрацією, у зв’язку із законодавчим нововведеннями.

Найцікавішим, на мою думку, є проект №8488, який став законом № 2612-VIII та передбачає “не легкі часи” для власників авто на іноземних номерах.

Отже, відповідно до вищевказаного законодавчого акту, запроваджуються жорсткіші штрафи для власників та водіїв “блях”.

Тому, я вирішив проаналізувати окремі “новели” і зрозуміти, чи дійсно “все пропало, шеф…”, чи є ще надія.

В цій статті ми проаналізуємо положення найбільш обговорюваних змін, а саме, зміни до ст.ст. 469, 470, 481 Митного кодексу України та ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до положень нової редакції статті 469 Митного кодексу, вона отримала нову частину четверту, яка передбачає відповідальність за передачу транспортного засобу особистого користування, у володіння, користування чи розпорядження особі, яка не ввозила авто в Україну.

Ці обмеження стосуються як “євроблях”, які ввозилися в режимі транзиту, так і в режимі тимчасового ввозу.

Тобто, якщо особа, яка ввезла “бляху” передає “покататись”, продає чи видає довіреність на когось, хто не реєстрував авто — це порушення.

Винятком є ситуація, коли поруч сидить особа, яка ввозила (реєструвала) таке авто, а водій просто кермує.

Окремо, заборонено використання авто, яке вважається транспортним засобом особистого користування, для комерційних цілей (для прикладу — використання в таксі).

А найцікавіше, штраф за вищезазначене порушення — 34 000 грн.

Відповідно до нової редакції статті 470 Митного кодексу, відповідальність за перевищення 10-ти денного строку транзитних перевезень (не доставлення “бляхи” на митницю), більше ніж на 30 днів — 85 тис. грн.

Якщо більше 30 днів — 170 тис. грн. або конфіскація авто. Але це ще не все. Видача такого авто, без дозволу відповідного державного органу — 86 тис. грн. Втрата (знищення) чи розбірка “автобляхи” — 170 тис. грн. або конфіскація авто.

Тому, на мою думку, лишається — угон. Єдиним “але” є майбутнє “трактування” органами МВС терміну “втрата”. Нагадую, якщо Ви вже заплатили штраф, як ми зазначали в попередній статті, то Вас не повинні притягати до відповідальності.

Відповідно до “новел” статті 481 Митного кодексу, є цікаві нюанси.

Наприклад, порушення (перевищення) строків тимчасового вивезення, більш ніж на 3,10 та 20 діб (частини 1, 2 та 3 статті), не стосується авто для власного користування.

Нова частина 4 тієї ж статті, взагалі не передбачає відповідальність для особистих авто, за перевищення строків тимчасового ввезення та вивезення, більше ніж на двадцять діб.

Але наступна частина, де лімітом є 30 діб на ввезення, знову вводить відповідальність для “особистих блях”, при тому не кажучи про вивезення.

Частина 6 статті 481 Передбачає відповідальність за перевищення строків ввезення “особистих євроблях”, більше ніж на 30 діб, та ще й за втрату і розбірку авто. За такі дії передбачено покарання у вигляді штрафу (170 тис.) грн чи конфіскація.

Раз сто перечитав, і мені це видається, що вся ця “гра слів” та непостійність відповідальності за ввезення та вивезення особистих авто, є навмисною “законодавчою дірою”, час покаже!

Також, наголошую, що Митний кодекс оперує поняттям “транспортний засіб особистого користування”, яким досить спритно почали “жанглювати”, в новій редакції.

І нарешті, стаття 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Положення цієї статті передбачають відповідальність особи, яка просто керує “бляхою”, яка підпадає від “митні порушення”, що ми згадували.

Так, за перший раз водій отримає штраф у розмірі 8 500 грн, а за повторне (протягом року) порушення — 17 тис. грн. + заберуть водійське посвідчення на рік, ще й передбачена можливість оплатного вилучення транспортного засобу.

Багато “євробляхерів”, почувши про такі “новели”, взагалі збираються виїхати з авто за кордон та лишити його на узбіччі.

Нагадую, що законодавцем дано 180 днів (з 25.11.2018 року), після сплину яких всі вищезазначені норми почнуть застосовуватись “по-повній”.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В автосервісі пояснили, який стиль водіння вб’є будь-яку машину

Деякі водії віддають перевагу плавному стилю водіння, оскільки вважають, що це допомагає зберегти мотор автомобіля…

24.02.2025

Автопрому загрожує масова відмова від електромобілів: світові бренди повертаються до бензину

Автовиробники все частіше повертаються до класичних двигунів внутрішнього згоряння, а французький парламент підтримав цю тенденцію,…

24.02.2025

Експерти пояснили, як неправильне взуття може вплинути на стан вашого автомобіля

Зчеплення є одним із ключових елементів трансмісії, що забезпечує ефективну роботу двигуна та коробки передач.…

24.02.2025

У яких випадках поліція не має права накладати штраф за перевищення швидкості

В Україні застосовуються два основні способи штрафування водіїв за перевищення швидкості: автоматичні камери та портативні…

24.02.2025

Запуск двигуна в мороз: при якій температурі олива замерзає

Моторна олива — ключовий елемент для нормальної роботи двигуна, оскільки вона зменшує тертя між деталями…

24.02.2025

Скільки людей загинуло в ДТП в Україні у січні 2025

У січні 2025 року в Україні сталося 1657 дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло 235 осіб…

24.02.2025