Categories: Новини

Як позбутись ям на дорогах: названо дієвий спосіб

Все дорожнє законодавство писалось під диктовку Укравтодору. Треба змінити ці правила, щоб закон почав працювати на людей – тоді ями на дорогах зникнуть. Про це Gazeta.ua розказав економіст Володимир Дубровський.

“Держава залишається репресивною. Дбає про себе, а не про людей. Якщо потрапити в яму на дорозі, пошкодити своє авто, то поліція, яку ви викличете, випише штраф і забере права. Першим чином закон звинувачує водія.

Дорожнє законодавство писалось під диктовку Автодору. Якщо яма, то він не винен, якщо зима, то він не зобов’язаний лагодити, якщо хтось сам береться це робити – то треба оштрафувати. Бо людина ганьбить державу. Так само можна було б карати волонтерів ,які допомагали армії. Вони теж виконували функції держави на власний розсуд”.

Потрібно змінити правила, вважає економіст.

“Треба переглянути ці правила. Зробити так, щоб у Автодору був стимул. У нас все економічне мислення побудоване на ресурсі. Це ще з часів соціалізму. Насправді економіка побудована на стимулі. Коли він є, людина починає шукати ресурс. Коли стимулу немає, людина не робити нічого з ресурсами, просто вкраде їх. Наші автодори мають працювати на принципах нещадних штрафів. Якщо водій пошкодив своє авто, то накладати штраф треба на Автодор. І це має бути приватна компанія, яку обирають на тендері, а не державна структура. За негаразди на дорозі гроші мають вираховуватись з абонентної плати. Так буде стимул ремонтувати дорогу, а не красти матеріали і ремонтувати її через кілька місяців знову.

Що може бути гірше на дорозі, ніж яма? Важко уявити. Це схвальна ініціатива, коли люди беруться допомагати державі. Це справжнє самоврядування. Просто треба врегулювати це законом. Якщо люди дають гроші Автодору, то він не має красти їх. Треба контролювати якість і витрати. Це велике поле для приватних компаній. Треба демонополізувати цю структуру. Щоб була конкуренція за якість і ціну. Тоді матимемо ефективніше витрачання коштів”.

Влада розуміє, що на дорожньому питанні можна політично заробити.

“Влада не зовсім ігнорує дорожнє питання. Вони знають – якщо його вирішувати, то можна отримати популярні рішення. Влада Києва постійно хвалиться, що десь зробили дорогу. Дійсно, у Києві стало дещо краще. Прем’єр Гройсман теж взяв цю тему. Знає, що можна її зробити політично популярною. На дорогах крадуть у всіх країнах, але не так багато, як у нас. У Польщі кілометр автобану коштує дорожчі, ніж в Німеччині. Хоча робоча сила дешевше. У нас маємо чималі корупційні масштаби. Треба боротись із цим. Проблема в тому, що законодавство побудоване таким чином, щоб сприяти корупції”.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Фотошпигуни показали оновлений BMW X1 із дизайном у стилі Neue Klasse

BMW готує нове покоління компактного кросовера X1, яке отримає сміливий дизайн у стилі Neue Klasse.…

05.09.2025

Honda прагне перевершити Volvo та стати найнадійнішим брендом у світі

Японський бренд Honda поставив перед собою амбітну мету - стати автовиробником, який асоціюється насамперед із…

05.09.2025

Чому влітку краще обирати А-95, а взимку можна заправлятися А-92

Більшість атмосферних двигунів мають ступінь стиснення на рівні близько 11, тому можуть працювати як на…

05.09.2025

Рендери показали, яким може стати Toyota Corolla Cross другої генерації

Компактний кросовер Corolla Cross дебютував у лінійці Toyota у 2020 році, використавши як основу класичну…

05.09.2025

Mercedes готує повернення кабріолету G-Class

Модельний ряд Mercedes G-Class розширюватиметься: компанія натякнула на повернення кабріолету. Автовиробник не розкривав подробиці, але…

05.09.2025

Hyundai Tucson наступного покоління хоче перевершити Toyota RAV4

Хоча за світовими продажами Hyundai Tucson поки що не здатен серйозно конкурувати з лідером сегменту…

05.09.2025