Все дорожнє законодавство писалось під диктовку Укравтодору. Треба змінити ці правила, щоб закон почав працювати на людей – тоді ями на дорогах зникнуть. Про це Gazeta.ua розказав економіст Володимир Дубровський.
“Держава залишається репресивною. Дбає про себе, а не про людей. Якщо потрапити в яму на дорозі, пошкодити своє авто, то поліція, яку ви викличете, випише штраф і забере права. Першим чином закон звинувачує водія.
Дорожнє законодавство писалось під диктовку Автодору. Якщо яма, то він не винен, якщо зима, то він не зобов’язаний лагодити, якщо хтось сам береться це робити – то треба оштрафувати. Бо людина ганьбить державу. Так само можна було б карати волонтерів ,які допомагали армії. Вони теж виконували функції держави на власний розсуд”.
Потрібно змінити правила, вважає економіст.
“Треба переглянути ці правила. Зробити так, щоб у Автодору був стимул. У нас все економічне мислення побудоване на ресурсі. Це ще з часів соціалізму. Насправді економіка побудована на стимулі. Коли він є, людина починає шукати ресурс. Коли стимулу немає, людина не робити нічого з ресурсами, просто вкраде їх. Наші автодори мають працювати на принципах нещадних штрафів. Якщо водій пошкодив своє авто, то накладати штраф треба на Автодор. І це має бути приватна компанія, яку обирають на тендері, а не державна структура. За негаразди на дорозі гроші мають вираховуватись з абонентної плати. Так буде стимул ремонтувати дорогу, а не красти матеріали і ремонтувати її через кілька місяців знову.
Що може бути гірше на дорозі, ніж яма? Важко уявити. Це схвальна ініціатива, коли люди беруться допомагати державі. Це справжнє самоврядування. Просто треба врегулювати це законом. Якщо люди дають гроші Автодору, то він не має красти їх. Треба контролювати якість і витрати. Це велике поле для приватних компаній. Треба демонополізувати цю структуру. Щоб була конкуренція за якість і ціну. Тоді матимемо ефективніше витрачання коштів”.
Влада розуміє, що на дорожньому питанні можна політично заробити.
“Влада не зовсім ігнорує дорожнє питання. Вони знають – якщо його вирішувати, то можна отримати популярні рішення. Влада Києва постійно хвалиться, що десь зробили дорогу. Дійсно, у Києві стало дещо краще. Прем’єр Гройсман теж взяв цю тему. Знає, що можна її зробити політично популярною. На дорогах крадуть у всіх країнах, але не так багато, як у нас. У Польщі кілометр автобану коштує дорожчі, ніж в Німеччині. Хоча робоча сила дешевше. У нас маємо чималі корупційні масштаби. Треба боротись із цим. Проблема в тому, що законодавство побудоване таким чином, щоб сприяти корупції”.
Компанія Toyota готується представити публіці новий позашляховик Land Cruiser FJ, повідомляє MagX. За інформацією джерела,…
У Житомирській області мешканець Звягельського району став жертвою шахраїв у соцмережах. Чоловік натрапив на оголошення…
У багатьох регіонах країни настав час сезонної заміни шин, і водії активно готуються до холодів.…
З кожним роком автомобілісти дедалі частіше нарікають на якість і надійність сучасних транспортних засобів. Кросовери…
Витрата палива - це не просто цифра на панелі приладів чи в розрахунках водія. Це…
Компанія BMW готує масштабне оновлення свого компактного електрокросовера iX1, яке стане частиною нової дизайнерської філософії…
Leave a Comment