Categories: Новини

Нові схеми обману українських водіїв

З махінаціями можна зіткнутися не тільки на СТО або при покупці авто, але навіть при спілкуванні з поліцейськими, пише ТМ.

Українські водії стали частіше ставати жертвами автопідстав. Юристи кажуть, що не можна вірити навіть представникам правоохоронних органів. Суди масово позбавляють автолюбителів прав мінімум на рік і стягують з них десятитисячні штрафи. Часто користаючись довірливістю і неосвіченістю людей.

«У 40% випадків складання протоколів за частиною 1 ст. 130 КУпАП (відмова водія від проходження огляду на стан сп’яніння), працівники патрульної поліції спочатку говорять водіям про їх «законне право» відмовитися від проходження огляду», – розповів керуючий партнер ЮФ «Братів Федорових» Дмитро Федоров.

Застосовується досить проста схема: спочатку патрульні зупиняють машину за порушення ПДР або за те, що на авто нібито є орієнтування по викраденню. Людину відразу звинувачують в сп’янінні, зазвичай – наркотичному. Посилаючись на що завгодно: втомлений вигляд, тремтіння рук або просте невдоволення через безпідставну зупинку. Після чого водієві пропонують проїхати в медустанову для огляду наркологом. А вже по дорозі йому радять відмовитися огляду.

Людині кажуть, що він може пройти медогляд самостійно або взагалі не робити цього – послатися в суді на брак часу для процедури. Більш того, водієві повертають права. Однак за однієї умови – що він, нібито для формальності, заявить на камеру при свідках, що відмовився від огляду.

«Абсурд ситуації полягає в тому, що таких водіїв, яких підозрюють в сп’янінні, як правило, навіть не усувають від керування автомобілем, хоча це прямо передбачено. Людям дозволяють виїхати. Далі, водії або проходять огляд самостійно, або, взагалі йдуть до суду з думкою, що патрульні зробили все правильно і за законом», – зазначив Федоров.

Але в підсумку все обертається інакше. Найчастіше судді не беруть до уваги висновки про проходження огляду, за власним бажанням. Аргументують це тим, що відповідно до вимог Інструкції, затвердженої спільним наказом МВС та МОЗ від 9 листопада 2015 №1452/735, водій повинен пройти огляд на підставі направлення поліцейських, в їх присутності. Медичні висновки, складені з порушенням цих вимог, до уваги не приймаються. Крім того, суди зазначають, що водій притягується до відповідальності не за те, що керував авто у стані сп’яніння, а за відмову пройти огляд.

«Складність захисту в такій ситуації полягає в тому, що момент спілкування з патрульними, коли вони розповідали водієві про «законність» відмови від огляду – не фіксується на відео, а вже відмова водія від огляду присутня на відео-записі при свідках. Цього достатньо для суду, щоб позбавити людину права керування на рік і присудити штраф в сумі 10 200 грн. Після цього водія чекає ще й перездача на права», – пояснив Федоров.

З подібних історій бувають винятки, але їх зовсім небагато. Постановою Київського апеляційного суду від 10 січня 2019 року у справі №752/20426/18, за результатами розгляду апеляційної скарги, встановлено, що правопорушення у вигляді відмови автомобіліста від проходження огляду, було скоєно в результаті підбурювання з боку поліцейських. А тому, з урахуванням позиції ЄСПЛ, водій не може бути притягнений до відповідальності за цією статтею. Але юристи кажуть, що це мало не єдина подібна постанова.

Історії з поліцейськими – порівняно недавній винахід. У той же час аферисти продовжують активно експлуатувати і старі, багато разів обкатані, прийоми. Такі, наприклад, як обман на станціях техобслуговування, коли водіям замість нових замовлених запчастин, ставлять поношені або приписують в рахунок додаткові послуги, які фактично не виконувалися.

Тому водіям як і раніше раджу спостерігати за роботами на своїх автомобілях. Особливо, якщо СТО не перевірене. Або хоча б перевірити наявність на сервісі камер відеоспостереження, щоб можна було в разі чого, оглянути весь процес заміни на відео.

«Найчастіше використаними запчастинами промишляють на дилерських станціях, оскільки у тих є гарантійні склади запчастин. Клієнту слід обов’язково просити назад старі запчастини, які змінюють», – помітив в розмові з директором автосервісу «Автогарант Моторс» Вадим Мазур.

Ну і звичайно нікуди не діваються класичні афери з продажем неіснуючих машин з первинними внесками, які просто крадуть. У Дніпропетровській області днями якраз затримали міжрегіональну групу шахраїв, на рахунку яких понад 30 фактів подібних шахрайств.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому влітку краще обирати А-95, а взимку можна заправлятися А-92

Більшість атмосферних двигунів мають ступінь стиснення на рівні близько 11, тому можуть працювати як на…

05.09.2025

Рендери показали, яким може стати Toyota Corolla Cross другої генерації

Компактний кросовер Corolla Cross дебютував у лінійці Toyota у 2020 році, використавши як основу класичну…

05.09.2025

Mercedes готує повернення кабріолету G-Class

Модельний ряд Mercedes G-Class розширюватиметься: компанія натякнула на повернення кабріолету. Автовиробник не розкривав подробиці, але…

05.09.2025

Hyundai Tucson наступного покоління хоче перевершити Toyota RAV4

Хоча за світовими продажами Hyundai Tucson поки що не здатен серйозно конкурувати з лідером сегменту…

05.09.2025

BMW представила iX3: перший серійний кросовер Neue Klasse

BMW офіційно презентувала новий iX3 - перший серійний кросовер із сімейства Neue Klasse. Виробництво стартує…

05.09.2025

Суд визнав водія невинним, застосувавши європейську норму 0,5 проміле

В Україні у справі про керування автомобілем у стані сп'яніння суд вперше визнав пріоритет норм…

05.09.2025