Categories: Новини

Як відмова від дизеля вплине на Україну

Деякі країни Європи вже відмовляються від дизеля. У найближчих планах – поширення обмежень на дизельні авто на території усього Євросоюзу.

Дизель та Європа
У майже тридцяти містах Німеччини заборонено в’їжджати в центральну частину автомобілям на дизельному паливі. Виняток – дизельні авто, які відповідають стандартам Євро-6. Таких на всю Німеччину менше трьох мільйонів.

У Великій Британії з 2040 року заборонять нові бензинові та дизельні автомобілі, повідомляє ВВС. Щоб зменшити викиди оксидів вуглецю, у Великій Британії створять фонд розміром у 255 млн фунтів. Ці кошти мають піти на вирішення проблем, спричинених викидами дизельних авто.

Британський уряд також узгодив стратегію чистого повітря. Урядовці визнали, що попередні кампанії виявилися невдалими. Вони не допомагають зменшувати рівень забруднення навколишнього середовища.

У Франції заявили, що відмовляться від автівок на бензині та дизелі до 2040 року. Для цього французам пропонуватимуть фінансові стимули. Зокрема уряд гарантуватиме заміну дизельного авто на повністю нове або новіше вживане авто.

Шведский автомобільний концерн Volvo також повідомив про зупинення виробництва автівок з бензиновими двигунами починаючи з 2019 року.

У Норвегії до 2025 року усі нові автомобілі мають бути електричними. Серед основним способів досягнення цієї мети – звільнення власників таких авто від ПДВ, можливість безкоштовного використання платних доріг і магістралей, можливість займати смуги для громадського транспорту та безкоштовне паркування у центрі міста.

Дизель та автовиробники
Через посилення вимог до дизельних двигунів корпорації поступово відмовляються від випуску авто з паливною системою такого типу. Про це розповів ведучий Радіо НВ та головний редактор інтернет-порталу AUTO-Consulting Віктор Стельмах.

Вже відмовилася від випуску дизелів компанія Porsche. Про аналогічні плани заявили й інші, зокрема японські корпорації Nissan та Тоуоta. На наміри автовиробників вплинув і “дизельгейт” з Voklswagen. Тоді з’ясувалося, що німецький автогігант продавав авто з програмним забезпеченням, яке дозволяло обходити перевірку на рівень викиду шкідливих речовин від вихлопу автомобілів з дизельним двигуном. Але це не єдина причина.

“По-перше, дуже багато німецьких міст хочуть заборонити в’їзд дизельних автівок до себе. Також хочуть зробити заборону на в’їзд дизельних автівок Париж, Барселона, Мадрид та інші міста. І найголовніше – це те, що німецька асоціація захисників довкілля виграла історичний процес про заборону дизельного пального взагалі. Вона виграла цей процес у міст, в яких забруднення довкілля перевищує допустимі європейські норми”, – повідомив Стельмах.

Дизель та Україна
Власники дизельних авто будуть їх масово позбуватися, ймовірно, продавати за зниженою вартістю, додав Стельмах. З ним погоджується представник компанії А+S Україна та викладач Київського національного університету будівництва та архітектури Дмитро Беспалов.

Серед причин стрімкого зростання кількості приватного транспорту він називає як масове ввезення дешевих авто з Європи, так і відсутність альтернативи у вигляді громадського транспорту.

Поки Європа намагається обмежити користування приватними автомобілями, в Україні зростає рівень автомобілізації, додав у коментарі радіо НВ Беспалов.

“У Києві ми очікуємо збільшення чи не вдвічі кількості автомобілів вже до 2025 року. У нас у суспільстві є дуже великий відкладений попит на приватні авто. Ви бачите це по автомобілям на єврономерах. Кожен українець насправді не хоче громадський транспорт. Європа мала такі проблеми у 70-х роках. Тому ми спочатку побачимо всі ці проблеми, тобто ми отримуємо дві години середню поїздку, ми отримуємо погану екологію, дуже багато легеневих захворювань. А вже потім почнемо робити як Європа”, – зауважив Беспалов.

Відмова від дизеля у ЄС скоріше призведе до погіршення усіх наявних тенденцій в Україні. За оптимістичним сценарієм, до 2025-го року кількість авто на тисячу людей не перевищуватиме 300. За песимістичним – буде 450 авто на тисячу населення, додав Беспалов. У 2017 році цей показник складав 257 автівок на тисячу українців.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Toyota Hilux повністю змінить вигляд і отримає дизель-гібрид

Незабаром на автосалоні в Таїланді відбудеться дебют нового покоління Toyota Hilux 2026, і вже зараз…

05.11.2025

BMW 7-Series 2027 тестується на Нюрбургрингу: перші шпигунські фото

З наближенням зими автовиробники поспішають завершити випробування своїх новинок на легендарному Нюрбургрингу, поки трасу не…

05.11.2025

Чому важливо переоформити страховку після покупки авто

Купівля автомобіля приносить радість, але водночас накладає нові обов'язки. Багато хто після придбання звертає увагу…

05.11.2025

Верховна Рада готує штрафи за надмірний шум авто та мотоциклів

Глибокий рев мотора раніше сприймався як ознака статусу, але зараз він може обійтися водіям дорого.…

04.11.2025

BMW i4 очолив рейтинг найкращих електромобілів 2025 року

Експерти склали рейтинг десяти електромобілів, які визначили тенденції ринку 2025 року, і перше місце в…

04.11.2025

Топ-10 найнадійніших кросоверів і позашляховиків останнього десятиліття

Надійність залишається одним із ключових критеріїв при виборі автомобіля, тому експерти порталу TopSpeed склали новий…

04.11.2025