Минулого 2018 року для водіїв ввели нові обмеження і правила. Тепер в населених пунктах не можна їздити швидше 50 км/год, а нещодавно на дороги повернулися радари.
Як змінилися правила дорожнього руху 2018-го і чого чекати 2019-го, дізнавався сайт “Сегодня”.
Повернення TruCAM і обмеження швидкості до 50 км/год
Три роки на українських дорогах не було контролю за швидкісним режимом. 2015-го в країні ліквідували ДАІ і тільки 2017-го замість неї створили Дорожню поліцію. Хоча з початку минулого року в країні обмежили швидкість руху в населених пунктах до 50 км/год, дотримання цих норм ніхто не контролював. До речі, місцевим органам влади дозволили на деяких дорогах підвищувати ліміт швидкості. Але все одно тільки під кінець 2018-го поліцейським видали радари TruCAM.
Повернення “трукамів” – лише перший крок. Кабмін розширив перелік технічних засобів, якими можна вимірювати швидкість на дорогах. Тому наступний етап – впровадження пристроїв в патрульних автомобілях. Вони фіксуватимуть порушення навіть під час руху поліцейських авто. Крім того, вулиці і траси оснастять автоматичними камерами, про які в уряді говорять уже кілька років. Це все може статися 2019-го.
До речі, штрафи за перевищення швидкості залишилися незмінними – 255 гривень за перевищення більше 20 км/год, і 510 гривень, якщо перевищення становить більше, ніж 50 кілометрів на годину.
Електронний кабінет водія
З 21 грудня 2018 року в Україні запрацював Електронний кабінет водія. Тепер кожен може отримати всю актуальну інформацію про свій транспортний засіб – від технічних характеристик до історії автомобіля, дізнатися про штрафи, оплатити їх, записатися в чергу до сервісного центру МВС.
Частина інформації на ресурсі безкоштовна, частина – платна. Безкоштовно можна дізнатися інформацію про дату останньої реєстрації транспорту, технічні характеристики. За гроші – перевірити VIN-код автомобіля, який був зареєстрований в Україні після 2013 року. Ця послуга буде платною – за 45 гривень 68 копійок користувач Електронного квитка може отримати інформацію про попередніх власників і участь автомобіля в ДТП.
На інформаційному ресурсі шість розділів – “Картка водія”, “Автопарк”, “Електронна черга”, “Штрафи”, “Отримання індивідуального номерного знака”, “Перевірка транспортного засобу”, в кожному з яких водій може отримати потрібну йому інформацію або записатися на отримання послуги.
Зареєструватися можна тільки за допомогою електронного підпису на сайті e-driver.hsc.gov.ua.
За керування п’яним – кримінальна відповідальність
У листопаді парламент прийняв законопроект №7279-д. Тим самим депутати вирішили, що керування в нетверезому стані – не адміністративне порушення, як було до цього, а кримінальне. Тому стаття 130 в Адмінкодексі зникне, а в Кримінальному з’явилася нова – №286-1
Так, за керування авто в нетверезому стані передбачено штраф від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – це 17000-34000 грн. з позбавленням права водити авто на термін до трьох років.
Якщо водій знову сяде за кермо п’яним, йому загрожує штраф до 51000 грн. і позбавлення прав на термін від двох до трьох років.
Рух по колу і реформа паркування
Тепер завжди перевагу має транспортний засіб, який рухається на перехресті з круговим рухом, зазначеним знаком 4.10 “Круговий рух”. Про це йдеться в постанові Кабінету міністрів №860.
А у вересні в Україні стартувала реформа паркування. Тепер порушення досить зняти на фото чи відео, і водій, який припаркувався неправильно, отримає штраф. Для цього достатньо зафіксувати дату, час і місце розташування машини.
Штраф можуть виписати заочно, причому копію постанови водієві залишать на лобовому склі. А сам оригінал прийде власнику машини поштою. При цьому винним вважатиметься власник автомобіля, а не той, хто був за кермом.
До речі, штрафувати зможуть не тільки поліцейські, а й комунальні паркувальні інспектори. Вони з часом повинні з’явитися у всіх містах.
Ще на дороги повертають евакуатори. Вони забиратимуть на штрафмайданчик машину, якщо вона заважає або створює небезпеку іншим учасникам дорожнього руху. Однак штрафи, переважно, залишилися старими – від 255 до 510 гривень. А якщо залишити автомобіль на платній парковці і не заплатити за неї, то доведеться віддати суму, рівну 20 години стоянки. За паркування на місці для інвалідів – в 30-кратному розмірі, плюс ще тисячу гривень зверху.
Нові правила реєстрації
Зміни стосуються реєстрації газобалонного обладнання та видачі тимчасового реєстраційного талона, коли право користування авто передається іншій людині. Так, тепер не треба проводити обов’язковий експертний огляд машини. Його не треба проводити і при реєстрації нових автомобілів, і перереєстрації машини у зв’язку зі зміною даних, наприклад, місця проживання.
Крім того, автомобіль більше не треба знімати з реєстрації при продажу, він відразу перереєстровується на нового власника.
Нововведення торкнулися також видачі посвідчення водія: тепер воно видається на два роки. При їзді без порушень і не швидше 70 км/год через два роки воно обмінюється на нове, термін дії якого – 30 років.
Світловідбивачі для школярів
У Мінінфраструктури планують видати школярам світловідбиваючі елементи. Їх учні повинні будуть закріплювати на одязі або портфелях, сумках
2019 року на інформаційну кампанію щодо використання світловідбивачів пішоходами і велосипедистами в темний час доби міністерство планує витратити 18 млн грн.
На дорогах країни бувають не найякісніші ділянки, які можуть призвести до пошкодження покришок. Більшу шкоду…
BMW (Китай) оголосила про масштабне відкликання автомобілів, включаючи популярні моделі X5, X7, 5-ї та 7-ї…
Повний привід – це справжня знахідка для тих, хто хоче, щоб кросовер був і практичним,…
Американський електрокар Lucid Air виходить на новий рівень. Модель Grand Touring тепер здатна проїхати до…
Компанія Kia представила на мотор-шоу в Лос-Анджелесі флагманську версію кросовера EV9, яка принагідно стала найпотужнішою…
Власники Jeep Cherokee з повним приводом (4WD) можуть зіткнутися з некоректною роботою трансмісії, особливо якщо…
Leave a Comment