У суму платежів входять мито, акциз, податок, послуги брокера і банку.
Українці, які обзавелися автомобілями на Єврономер, поступово починають їх узаконювати, щоб уникнути втрати машини або великих грошових штрафів. За даними Госфіскальной служби (УКРІНФОРМ), в Україні зараз тимчасово перебувають 2,7 млн таких автомобілів, повідомляє Хроніка.інфо з посиланням на Сегодня.
У тому числі ввезених В режимі «транзит» (на 5 днів, в’їхав користувач) з порушенням термінів вивезення – 110 тис., Ввезені в режимі тимчасового ввезення з порушенням термінів (1 рік, в’їхав посередник) – 207 тис., Але їх стає все більше. «Сегодня» з’ясувала в деталях, як потрібно діяти людям, щоб без зайвих проблем отримати українську реєстрацію, а також в яких випадках це малореально або економічно невигідно.
Нагадаємо, з 25 листопада вступили в силу закони про розмитнення за новими правилами, діє пільговий період до 90 календарних днів (до 12 лютого 2019 г.). Тобто при ввезенні машини на Єврономер можна оплатити половину вартості акцизу, який розраховується за спеціальною формулою і залежить від типу двигуна (бензиновий або дизельний, за останній треба платити більше), його обсягу (чим більше літраж, тим дорожче) і віку (чим старше , тим вища плата). Але головне – зібрати необхідний пакет документів для розмитнення.
Як роз’яснив нам автоексперт Олексій Мкртчян, необхідні: документ, що підтверджує право власності (договір купівлі-продажу або дарування, рахунок-фактура), техпаспорт на автомобіль, документ про зняття його з обліку в країні, де машина була зареєстрована, український паспорт нового власника і копії перших двох сторінок і сторінки з реєстрацією (пропискою), закордонний паспорт, ідентифікаційний код.
механізм розмитнення
Спікер УКРІНФОРМ Наталя Непряхіна уточнила нам, що для розмитнення автомобіля на Єврономер не потрібно виїжджати і заїжджати на ньому за кордон, досить звернутися в будь-яку регіональну митницю, якщо документи в порядку. Але рекомендується допомогу митного брокера, а ця послуга платна. Також брокер допоможе уникнути переплати, якщо на митниці вирішать, що ціна автомобіля занижена, аргументовано довівши, що дана реальна вартість: наприклад, дешевше тому, що машина побувала в ДТП.
Після внесення фінансової гарантії в розмірі 100% митних платежів вам оформлять документи, які підтверджують, що автомобіль розмитнений. У суму платежів входять мито (10% вартості машини), акциз, розрахований за формулою (див. Вище), ПДВ (20% вартості), також послуги банку та брокера. Останні, за словами Мкртчяна, беруть «за труди» в залежності від вартості ввезеного транспорту, але не менше 200-300 євро. Якщо пропущені терміни вивезення – ще штраф 8500 грн.
Також при постановці автомобіля на облік в сервіс-центрі МВС власнику доведеться розщедритися на українські номери і техпаспорт. Як повідомили нам в Головному сервіс-центрі, для іномарок послуга коштує 563 грн, в тому числі 201 грн за бланк техпаспорта, 172 грн за номери, решта – за оформлення. Загальна, наприклад, для машини 2010 року випуску, з бензиновим двигуном об’ємом 1,5 л, купленої за 2000 євро, доведеться доплатити 1400-1500 євро (з урахуванням штрафу).
Продати не можна узаконити
Олексій Мкртчян також говорить, що не всі автомобілі на Єврономер вигідно розмитнювати, а багато узаконити неможливо, так як вони придбані через підставних фізосіб, знайти яких для оформлення договору купівлі-продажу нереально. Перш за все це стосується авто, завезених з Польщі. Навряд чи, за словами експерта, варто розмитнювати недорогі малолітражки в віці 15 років і старше, так як в цьому випадку базовий платіж (50 євро) множиться відразу на 15, що можна порівняти з вартістю самої машини. А ще треба сплатити мито, штраф, послуги брокера і т. Д.
Автоексперт Влад Шляховий радить здати такі машини на розбирання. За його підрахунками, самостійний продаж запчастин може принести її реального господаря навіть більше, ніж він заплатив за авто, але потребує часу і розуміння кон’юнктури ринку. Хоча закон про внесення змін до Митного кодексу загрожує штрафами в 170 тис. Грн за розбирання або втрату нерозмитненого авто, але юрист Володимир Столітній уточнив нам, що ця норма почне діяти тільки через півроку.