Новини

ЄС посилює стандарти викидів: гібридів чекають зміни правил і потенційні штрафи

Європейська влада поступово приходить до висновку, що повністю відмовитися від традиційних двигунів внутрішнього згоряння до 2035 року — завдання майже нездійсненне. Автомобілі дорожчають, громадський транспорт розвинений слабо, а люди не поспішають пересідати на електрокари, не бачачи для себе реальних переваг. У підсумку гібриди з можливістю підзарядки (PHEV) залишаються своєрідною «паличкою-виручалочкою» для автовиробників, незважаючи на критику з боку екологічних організацій, яким Брюссель, по суті, довіряє беззастережно.

В Єврокомісії визнають: гібриди — непоганий компроміс між бензиновими та електричними машинами, але ефективність їх використання багато в чому залежить від самих власників. Аналіз телеметрії показав, що багато водіїв не підзаряджають батареї вчасно, вважаючи за краще їздити в гібридному режимі до повного розряду, що зводить нанівець екологічні переваги таких авто. В результаті витрата палива і викиди виявляються вищими за очікувані.

Виробники пропонують ввести нові заходи: наприклад, програмувати гібриди так, щоб вони вимагали обов’язкового підзаряджання після певного пробігу. Якщо водій проігнорує нагадування, система може автоматично обмежити потужність двигуна — аж до відключення електромотора. Поки деталі обговорюються, але ясно одне: з посиленням стандартів викидів (наприклад, Euro 6E-bis з 2025 року) автокомпаніям доведеться шукати нові шляхи відповідності нормативам, інакше штрафи будуть обчислюватися мільярдами.

У перспективі випробування стануть ще суворішими: пробіг для тестів збільшать, а різниця між заявленими і реальними викидами буде мінімізована. Це призведе до скасування податкових пільг для PHEV у ряді країн і змусить виробників переглядати свої стратегії. У Брюсселі тривають суперечки про майбутнє гібридів, адже на кону — робочі місця і довіра покупців.

 

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Продажі преміальних седанів у Європі впали на 19% за 10 місяців

Останні місяці європейський ринок автомобілів, особливо сегмент преміальних середньорозмірних седанів, переживає спад. За січень-жовтень цього…

08.12.2025

Топ-5 найкращих уживаних авто для новачків

Перше авто завжди має особливе значення - не лише через емоції, а й через практичність.…

08.12.2025

Найпроблемніші двигуни Subaru: чотири моделі, що розчарували власників

Subaru, відома своєю ралійною спадщиною та популярністю серед фанатів японських авто, теж мала проблеми з…

08.12.2025

Які старі кросовери найбільше витрачають бензин у місті

У 2025 році високі ціни на пальне зробили економічність однією з головних вимог при виборі…

08.12.2025

Новорічні прикраси на авто: як не порушити правила і уникнути штрафу

Новорічні гірлянди на автомобілі можуть обернутися штрафом у 340 гривень згідно з ч.1 ст.121 КУпАП,…

08.12.2025

Шість європейських країн пропонують переглянути заборону ДВЗ

У Європі знову обговорюють майбутнє автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Шість країн - Італія, Польща,…

08.12.2025