Новини

Імпорт елітних автомобілів в Україні у 2025 році перевищив суму трьох попередніх років

Статистика, оприлюднена Державною митною службою, змушує по-новому поглянути на економічну ситуацію в Україні під час війни. У 2025 році через митницю пройшло майже 12 тисяч преміальних автомобілів вартістю понад 2,5 мільйона гривень, що приблизно дорівнює сумарному імпорту таких машин за три попередні роки. Дані, оприлюднені виданням “Коментарі”, викликають суперечливі відчуття.

Детальна статистика показує, як розподіляється ринок елітних авто:

  • 2,5-4 мільйони гривень (приблизно $60-96 тисяч) – 8498 авто. Наймасовіший сегмент преміальних машин, серед яких базові версії BMW 5 серії, Mercedes E-Class, Audi A6 та подібні моделі.
  • 4-6 мільйонів гривень ($96-144 тисячі) – 2818 авто. Тут уже справжній люкс: топові комплектації німецької трійки, базові Porsche Cayenne, молодші Range Rover.
  • 6-8 мільйонів гривень ($144-192 тисячі) – 534 авто. Ексклюзивна категорія: Porsche 911, Mercedes-AMG GT, Maserati, молодші Ferrari та Lamborghini.
  • Понад 8 мільйонів гривень (понад $192 тисячі) – 148 авто. Абсолютна еліта: Bentley, Rolls-Royce, Ferrari, Lamborghini, рідкісні гіперкари та броньовані преміальні моделі.

Динаміка імпорту за роками

Народна депутатка Ніна Южаніна, членкиня комітету Верховної Ради з фінансів та митної політики, надала такі дані:

  • 2022 рік – 2300 дорогих авто. Початок повномасштабного вторгнення, різке падіння імпорту.
  • 2023 рік – 4852 авто. Подвійне зростання – економіка та суспільство почали адаптуватися до війни.
  • 2024 рік – 4938 авто. Показник стабілізувався на рівні близько 5 тисяч на рік.
  • 2025 рік – майже 12 тисяч. Попит перевищив сумарну кількість за три попередні роки.

Хто купує дорогі авто під час війни?

Експерти виділяють кілька груп покупців:

  • Бізнесмени, які адаптувалися або навіть виграли від воєнної економіки – логістика, торгівля, IT, оборонна промисловість.
  • Повернувшіся заробітчани та релоковані, які працюють за кордоном, але зберігають зв’язок з Україною.
  • Чиновники та топ-менеджери державних і приватних компаній, доходи яких залишилися стабільними або зросли.
  • Військові та підприємці оборонного сектору, що заробляють на забезпеченні армії.

Етичні аспекти

Такі цифри викликають суспільну дискусію. З одного боку, економіка має функціонувати навіть під час війни: робочі місця, податки, нормальне життя держави. З іншого – контраст між мільйонними покупками та збором коштів на дрони для фронту викликає неоднозначні емоції.

Важливо зрозуміти: покупка дорогого авто не є аморальною сама по собі. Сумнівні лише джерела коштів та пропорційність внеску цих людей у підтримку оборони країни.

 

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо дизельний седан з найбільшим пробігом у світі

Один дизельний седан, що переписав правила надійності, десятиліттями колісив дорогами Європи - і зрештою намотав…

18.10.2025

Як правильно підготувати автомобіль до зимового простою

Щоб автомобіль, який не використовуватиметься взимку, зберігся у справному стані, його потрібно правильно підготувати до…

17.10.2025

Чому навіть тверезий водій може отримати протокол за нетверезе керування

Відмова від огляду на стан сп'яніння часто перетворює тверезого водія на фігуранта адміністративної справи за…

17.10.2025

Toyota готує рестарт культового FJ Cruiser: перші подробиці

В останні роки не вщухають чутки щодо повернення Toyota FJ Cruiser 2026, а інтерес до…

17.10.2025

BMW готує новий позашляховик: перші фото

У серпні цього року стало відомо про розробку компанією BMW нового позашляховика, який повинен скласти…

17.10.2025

Аварійна світлова сигналізація: коли її можна включати за правилами

Аварійна світлова сигналізація - це офіційний попереджувальний сигнал, який покликаний привертати увагу інших учасників руху…

17.10.2025