Один дизельний седан, що переписав правила надійності, десятиліттями колісив дорогами Європи – і зрештою намотав такий пробіг, який змусив би багатьох далекобійників зітхнути з подивом. У ньому не було жодних складних технологій чи цифрових трюків – лише чиста механічна витривалість і наполегливість інженерів. Його ім’я – Mercedes-Benz 240D W115.
Звання найвитривалішого дизельного седана у світі належить автомобілю, яким володів таксист із грецьких Салонік – Григоріос Сакинідіс. Він придбав свій “Мерседес” на вторинному ринку у 1980 році, коли машині було вже чотири роки.
Те, що починалося як “робоча конячка”, згодом перетворилося на легенду. Коли у 2004 році Mercedes-Benz 240D W115 передали до музею компанії у Штутгарті, його пробіг сягнув неймовірних 4,6 мільйона кілометрів – цього вистачило б, щоб об’їхати Землю понад сто разів.
Автомобіль був максимально простим. Під капотом працював 2,4-літровий дизельний двигун OM616, що розвивав лише 64 к.с. і 97 Н·м крутного моменту. Жодного турбонаддуву, електронних систем чи надмірної складності – лише класична механіка.
Грецький таксист щодня проводив за кермом з ранку до ночі, уважно стежачи за станом авто: регулярно змінював мастило, фільтри та підтримував паливний насос у чистоті. Попри те, що за майже три десятиліття Mercedes-Benz 240D W115 двічі пережив заміну двигуна, у ньому збереглися оригінальні коробка передач, шасі та підвіска.
Секрет рекордного пробігу криється у легендарній надійності двигуна OM616. Його чавунний блок, непрямий упорск і механічний паливний насос забезпечували вражаючу довговічність. Відсутність турбіни зменшувала ризик перегріву, а низький ступінь стиснення знижував навантаження на внутрішні компоненти. Поршні рухалися повільніше, температура залишалася стабільною, а зношування – мінімальним.
Цей мотор створювали не для високих обертів, а для того, щоб день за днем долати кілометр за кілометром.
Сьогодні дизельний Mercedes-Benz 240D W115, який встановив світовий рекорд серед автомобілів із дизельними двигунами за підтвердженим пробігом, після реставрації зберігається у музеї Mercedes-Benz у Штутгарті – як символ надійності та довговічності німецької інженерії.
Щоб автомобіль, який не використовуватиметься взимку, зберігся у справному стані, його потрібно правильно підготувати до…
Відмова від огляду на стан сп'яніння часто перетворює тверезого водія на фігуранта адміністративної справи за…
В останні роки не вщухають чутки щодо повернення Toyota FJ Cruiser 2026, а інтерес до…
У серпні цього року стало відомо про розробку компанією BMW нового позашляховика, який повинен скласти…
Аварійна світлова сигналізація - це офіційний попереджувальний сигнал, який покликаний привертати увагу інших учасників руху…
Від 2026 року Euro NCAP запроваджує оновлені стандарти безпеки, які можуть позбавити багато автовиробників звичних…
Leave a Comment