Авто

Названо дизельний седан з найбільшим пробігом у світі

Один дизельний седан, що переписав правила надійності, десятиліттями колісив дорогами Європи – і зрештою намотав такий пробіг, який змусив би багатьох далекобійників зітхнути з подивом. У ньому не було жодних складних технологій чи цифрових трюків – лише чиста механічна витривалість і наполегливість інженерів. Його ім’я – Mercedes-Benz 240D W115.

Звання найвитривалішого дизельного седана у світі належить автомобілю, яким володів таксист із грецьких Салонік – Григоріос Сакинідіс. Він придбав свій “Мерседес” на вторинному ринку у 1980 році, коли машині було вже чотири роки.

Те, що починалося як “робоча конячка”, згодом перетворилося на легенду. Коли у 2004 році Mercedes-Benz 240D W115 передали до музею компанії у Штутгарті, його пробіг сягнув неймовірних 4,6 мільйона кілометрів – цього вистачило б, щоб об’їхати Землю понад сто разів.

Автомобіль був максимально простим. Під капотом працював 2,4-літровий дизельний двигун OM616, що розвивав лише 64 к.с. і 97 Н·м крутного моменту. Жодного турбонаддуву, електронних систем чи надмірної складності – лише класична механіка.

Грецький таксист щодня проводив за кермом з ранку до ночі, уважно стежачи за станом авто: регулярно змінював мастило, фільтри та підтримував паливний насос у чистоті. Попри те, що за майже три десятиліття Mercedes-Benz 240D W115 двічі пережив заміну двигуна, у ньому збереглися оригінальні коробка передач, шасі та підвіска.

Секрет рекордного пробігу криється у легендарній надійності двигуна OM616. Його чавунний блок, непрямий упорск і механічний паливний насос забезпечували вражаючу довговічність. Відсутність турбіни зменшувала ризик перегріву, а низький ступінь стиснення знижував навантаження на внутрішні компоненти. Поршні рухалися повільніше, температура залишалася стабільною, а зношування – мінімальним.

Цей мотор створювали не для високих обертів, а для того, щоб день за днем долати кілометр за кілометром.

Сьогодні дизельний Mercedes-Benz 240D W115, який встановив світовий рекорд серед автомобілів із дизельними двигунами за підтвердженим пробігом, після реставрації зберігається у музеї Mercedes-Benz у Штутгарті – як символ надійності та довговічності німецької інженерії.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як правильно підготувати автомобіль до зимового простою

Щоб автомобіль, який не використовуватиметься взимку, зберігся у справному стані, його потрібно правильно підготувати до…

17.10.2025

Чому навіть тверезий водій може отримати протокол за нетверезе керування

Відмова від огляду на стан сп'яніння часто перетворює тверезого водія на фігуранта адміністративної справи за…

17.10.2025

Toyota готує рестарт культового FJ Cruiser: перші подробиці

В останні роки не вщухають чутки щодо повернення Toyota FJ Cruiser 2026, а інтерес до…

17.10.2025

BMW готує новий позашляховик: перші фото

У серпні цього року стало відомо про розробку компанією BMW нового позашляховика, який повинен скласти…

17.10.2025

Аварійна світлова сигналізація: коли її можна включати за правилами

Аварійна світлова сигналізація - це офіційний попереджувальний сигнал, який покликаний привертати увагу інших учасників руху…

17.10.2025

Euro NCAP посилює вимоги до приладової панелі автомобілів

Від 2026 року Euro NCAP запроваджує оновлені стандарти безпеки, які можуть позбавити багато автовиробників звичних…

17.10.2025