Авто

Названо дизельний седан з найбільшим пробігом у світі

Один дизельний седан, що переписав правила надійності, десятиліттями колісив дорогами Європи – і зрештою намотав такий пробіг, який змусив би багатьох далекобійників зітхнути з подивом. У ньому не було жодних складних технологій чи цифрових трюків – лише чиста механічна витривалість і наполегливість інженерів. Його ім’я – Mercedes-Benz 240D W115.

Звання найвитривалішого дизельного седана у світі належить автомобілю, яким володів таксист із грецьких Салонік – Григоріос Сакинідіс. Він придбав свій “Мерседес” на вторинному ринку у 1980 році, коли машині було вже чотири роки.

Те, що починалося як “робоча конячка”, згодом перетворилося на легенду. Коли у 2004 році Mercedes-Benz 240D W115 передали до музею компанії у Штутгарті, його пробіг сягнув неймовірних 4,6 мільйона кілометрів – цього вистачило б, щоб об’їхати Землю понад сто разів.

Автомобіль був максимально простим. Під капотом працював 2,4-літровий дизельний двигун OM616, що розвивав лише 64 к.с. і 97 Н·м крутного моменту. Жодного турбонаддуву, електронних систем чи надмірної складності – лише класична механіка.

Грецький таксист щодня проводив за кермом з ранку до ночі, уважно стежачи за станом авто: регулярно змінював мастило, фільтри та підтримував паливний насос у чистоті. Попри те, що за майже три десятиліття Mercedes-Benz 240D W115 двічі пережив заміну двигуна, у ньому збереглися оригінальні коробка передач, шасі та підвіска.

Секрет рекордного пробігу криється у легендарній надійності двигуна OM616. Його чавунний блок, непрямий упорск і механічний паливний насос забезпечували вражаючу довговічність. Відсутність турбіни зменшувала ризик перегріву, а низький ступінь стиснення знижував навантаження на внутрішні компоненти. Поршні рухалися повільніше, температура залишалася стабільною, а зношування – мінімальним.

Цей мотор створювали не для високих обертів, а для того, щоб день за днем долати кілометр за кілометром.

Сьогодні дизельний Mercedes-Benz 240D W115, який встановив світовий рекорд серед автомобілів із дизельними двигунами за підтвердженим пробігом, після реставрації зберігається у музеї Mercedes-Benz у Штутгарті – як символ надійності та довговічності німецької інженерії.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому тривалий простій шкодить автомобілю та як цього уникнути

Тривалий простій шкодить автомобілю і скорочує його ресурс. Багато водіїв думають, що залишаючи машину в…

01.12.2025

Subaru випередила Toyota, BMW та Lexus у сегменті надійних кросоверів

Кросовери продовжують залишатися найпопулярнішим типом автомобілів завдяки практичності, зручності у використанні та керованості, що часто…

01.12.2025

Названо авто став найкращим сімейним авто, випередивши Skoda та Volvo

Хетчбек Volkswagen Polo став найкращим автомобілем для сімей у 2025 році за версією авторитетного британського…

01.12.2025

Чи безпечно змішувати бензини з різним октановим числом

Багатьох водіїв цікавить, чи можна змішувати бензин із різним октановим числом, особливо якщо потрібного палива…

01.12.2025

Електромобілі займають понад 20% європейського ринку

У жовтні європейський авторинок продовжив рости: продажі нових автомобілів склали 1 091 904 одиниці, що на 4,9%…

01.12.2025

Як захистити себе від неправомірних дій поліції за допомогою відео

Водії часто стикаються з незаконними діями поліції, і відеозапис може стати надійним способом захисту своїх…

01.12.2025