Авто

Названо дизельний седан з найбільшим пробігом у світі

Один дизельний седан, що переписав правила надійності, десятиліттями колісив дорогами Європи – і зрештою намотав такий пробіг, який змусив би багатьох далекобійників зітхнути з подивом. У ньому не було жодних складних технологій чи цифрових трюків – лише чиста механічна витривалість і наполегливість інженерів. Його ім’я – Mercedes-Benz 240D W115.

Звання найвитривалішого дизельного седана у світі належить автомобілю, яким володів таксист із грецьких Салонік – Григоріос Сакинідіс. Він придбав свій “Мерседес” на вторинному ринку у 1980 році, коли машині було вже чотири роки.

Те, що починалося як “робоча конячка”, згодом перетворилося на легенду. Коли у 2004 році Mercedes-Benz 240D W115 передали до музею компанії у Штутгарті, його пробіг сягнув неймовірних 4,6 мільйона кілометрів – цього вистачило б, щоб об’їхати Землю понад сто разів.

Автомобіль був максимально простим. Під капотом працював 2,4-літровий дизельний двигун OM616, що розвивав лише 64 к.с. і 97 Н·м крутного моменту. Жодного турбонаддуву, електронних систем чи надмірної складності – лише класична механіка.

Грецький таксист щодня проводив за кермом з ранку до ночі, уважно стежачи за станом авто: регулярно змінював мастило, фільтри та підтримував паливний насос у чистоті. Попри те, що за майже три десятиліття Mercedes-Benz 240D W115 двічі пережив заміну двигуна, у ньому збереглися оригінальні коробка передач, шасі та підвіска.

Секрет рекордного пробігу криється у легендарній надійності двигуна OM616. Його чавунний блок, непрямий упорск і механічний паливний насос забезпечували вражаючу довговічність. Відсутність турбіни зменшувала ризик перегріву, а низький ступінь стиснення знижував навантаження на внутрішні компоненти. Поршні рухалися повільніше, температура залишалася стабільною, а зношування – мінімальним.

Цей мотор створювали не для високих обертів, а для того, щоб день за днем долати кілометр за кілометром.

Сьогодні дизельний Mercedes-Benz 240D W115, який встановив світовий рекорд серед автомобілів із дизельними двигунами за підтвердженим пробігом, після реставрації зберігається у музеї Mercedes-Benz у Штутгарті – як символ надійності та довговічності німецької інженерії.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерт назвав оптимальний тиск в автомобільних шинах

Багато водіїв думають, що тиск, зазначений на боковині шини, - це норма, але це максимум,…

22.12.2025

Назвав 10 найбезпечніших автомобілів 2025 року за Euro NCAP

Безпека залишається одним із головних критеріїв при виборі нового автомобіля, тому рейтинги Euro NCAP щороку…

22.12.2025

Топ-10 автомобілів, які рідко підводять навіть після 100-300 тис. км

При купівлі старого автомобіля на перший план виходить надійність: мало хто хоче постійно "жити у…

22.12.2025

Чому автомобілісти ризикують, використовуючи докатку

"Докатка" (компактна тимчасова запаска) не є повноцінною заміною шини, а служить лише аварійним засобом для…

22.12.2025

Топ-5 ідей подарунків для автомобіліста до 25 тисяч гривень

Вибір подарунка для автомобіліста часто перетворюється на справжній виклик. Звичайні сувеніри, як-от ароматизатори, кружки чи…

22.12.2025

Які марки авто найчастіше ігнорують сигнали повороту: дослідження

Багато водіїв дратуються, коли хтось різко перестроюється або повертає без сигналу, ніби навколо нікого немає.…

22.12.2025