Categories: Новини

Почім тепер євробляхи для українців: реальні цифри і приклади

Стало дешевше, але ймовірні проблеми з правом власності.

Зовсім скоро українці повинні отримати вердикт президента щодо законів, ухвалених Радою для легалізації нерозмитнених автомобілів на єврономерах, які в народі називають “євробляхи”. Нагадаємо, 8 листопада депутати проголосували за два законопроекти, а у президента є максимум два тижні на те, щоб їх затвердити або ветувати. Наразі, за інформацією прес-служби парламенту, обидва закони тільки готуються на підпис, але експерти очікують, що результат (підпис або вето) буде до кінця 2018 року. Самі водії машин на єврономерах, яких налічується близько 1 млн шт., закликають президента ветувати закони, вважаючи, що за ці машини доведеться платити занадто багато. “Сегодня” оцінила, скільки коштуватиме легалізувати “євробляху” і за скільки купити таку ж в Україні.

Закони в цифрах
Парламентарії в рази зменшили вартість акцизу для вживаних автомобілів і дозволили ввозити до України машини старше п’яти років і з екологічністю нижче Євро-5, незважаючи на те, що ця норма була заборонена Угодою про асоціацію з ЄС. Також спрощена формула розрахунку платежів: вона залежить від об’єму двигуна та віку машини. Раніше вік не враховувався: для нових автомобілів платіж був 5% від вартості машини, для вживаних не старше п’яти років – 10%, а для ввезених з ЄС – 7,5%. За новою формулою розмитнення (див. інфографіку) кожен власник такого автомобіля може самостійно оцінити суму платежу.

Як видно з прикладів, розмитнити вживану машину виходить вигідніше, ніж купити таке ж, але вже зареєстроване авто в Україні. Також вводиться пільговий період в 90 днів з моменту набуття законом чинності, протягом якого можна сплатити 50% вартості платежу. А протягом 180 днів розмитнити за повну вартість, але без штрафів. А вони величезні: за прострочення транзитного ввезення на 10-20 діб – штраф 8500 грн, 20-30 діб – 85 тис. грн, більше 30 діб або при “втраті” автомобіля – 170 тис. грн.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому восени потрібно тримати бак повним: головна порада для кожного водія

Осінь - пора різких перепадів температур. Удень повітря може прогріватися до +15 °C, а вночі…

15.10.2025

Ремонт електромобіля в Україні: чому це складніше, ніж здається

Електромобілі дедалі впевненіше завойовують українські дороги, адже вони економні, екологічні та не потребують частих візитів…

15.10.2025

Новий BMW X3 (G45) отримав максимальні 5 зірок у тестах Euro NCAP

Новий BMW X3 (G45) блискуче пройшов серію випробувань Euro NCAP, отримавши максимальні п’ять зірок. Тестувалася…

15.10.2025

У Європі набирає обертів новий «дизельгейт»

Через десять років після найбільшого скандалу з дизельними двигунами Volkswagen, відомого як "дизельгейт", у Великій…

15.10.2025

Названо найчастіші поломки у сучасних електромобілях

Електромобілі мають унікальну архітектуру та набір компонентів, які суттєво відрізняються від традиційних авто з двигуном…

15.10.2025

Електромобілі в США подорожчали після закінчення податкових пільг

Виробники електрокарів прагнуть уникнути різкого падіння продажів на американському ринку, який переживає значні зміни. Після…

15.10.2025