Categories: Новини

Почім тепер євробляхи для українців: реальні цифри і приклади

Стало дешевше, але ймовірні проблеми з правом власності.

Зовсім скоро українці повинні отримати вердикт президента щодо законів, ухвалених Радою для легалізації нерозмитнених автомобілів на єврономерах, які в народі називають “євробляхи”. Нагадаємо, 8 листопада депутати проголосували за два законопроекти, а у президента є максимум два тижні на те, щоб їх затвердити або ветувати. Наразі, за інформацією прес-служби парламенту, обидва закони тільки готуються на підпис, але експерти очікують, що результат (підпис або вето) буде до кінця 2018 року. Самі водії машин на єврономерах, яких налічується близько 1 млн шт., закликають президента ветувати закони, вважаючи, що за ці машини доведеться платити занадто багато. “Сегодня” оцінила, скільки коштуватиме легалізувати “євробляху” і за скільки купити таку ж в Україні.

Закони в цифрах
Парламентарії в рази зменшили вартість акцизу для вживаних автомобілів і дозволили ввозити до України машини старше п’яти років і з екологічністю нижче Євро-5, незважаючи на те, що ця норма була заборонена Угодою про асоціацію з ЄС. Також спрощена формула розрахунку платежів: вона залежить від об’єму двигуна та віку машини. Раніше вік не враховувався: для нових автомобілів платіж був 5% від вартості машини, для вживаних не старше п’яти років – 10%, а для ввезених з ЄС – 7,5%. За новою формулою розмитнення (див. інфографіку) кожен власник такого автомобіля може самостійно оцінити суму платежу.

Як видно з прикладів, розмитнити вживану машину виходить вигідніше, ніж купити таке ж, але вже зареєстроване авто в Україні. Також вводиться пільговий період в 90 днів з моменту набуття законом чинності, протягом якого можна сплатити 50% вартості платежу. А протягом 180 днів розмитнити за повну вартість, але без штрафів. А вони величезні: за прострочення транзитного ввезення на 10-20 діб – штраф 8500 грн, 20-30 діб – 85 тис. грн, більше 30 діб або при “втраті” автомобіля – 170 тис. грн.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volkswagen відкладає прем’єру електричного Golf до кінця десятиліття

Volkswagen ухвалив рішення переглянути стратегію електрифікації свого легендарного Golf і тимчасово відмовився від прямої конкуренції…

15.09.2025

BMW X5 G65 показали у оновленому дизайні

Популярний німецький кросовер BMW X5 готується до виходу п'ятого покоління з кодовим позначенням G65. Очікується,…

15.09.2025

Названо помилка на світлофорі, яку допускає більшість водіїв

У пробках кожна хвилина здається втраченою, і водії намагаються заощадити час та паливо. Однією з…

15.09.2025

Топ-5 найшвидших автомобілів за версією Autocar India

Експерти Autocar India склали рейтинг п'яти найшвидших автомобілів на місцевому ринку. На п'ятому місці опинився…

15.09.2025

Водії з України ризикують великими штрафами у Польщі після 6 місяців перебування

Громадяни України, які перебувають у Польщі, зіткнуться з суттєвими змінами в дорожньому законодавстві. Після закінчення…

15.09.2025

Топ-6 найкращих вживаних автомобілів для водіїв старше 60 років

Коли людина сідає за кермо у зрілому віці, першочергове значення мають не швидкість чи потужність…

15.09.2025