В Україні не всі водії зобов’язані мати посвідчення. Закон робить винятки для власників малопотужного електротранспорту, який не підлягає реєстрації в МВС. Права потрібні лише для керування транспортними засобами з електродвигуном понад 3 кВт, тоді як електроскутери, самокати чи легкі байки з меншою потужністю можна використовувати без документів.
Попри це, на практиці поліцейські нерідко помиляються й накладають штрафи навіть на тих, хто формально не порушує закон. Суми покарань відчутні: 3 400 грн за відсутність посвідчення, при повторному випадку – вже 40 800 грн. Додатково можуть нарахувати ще 850 грн за відсутність реєстрації, хоча для транспорту з двигуном менш як 3 кВт такі вимоги є незаконними.
Подібні випадки фіксують по всій країні. Так, у Харкові власнику електроскутера з мотором 2,5 кВт призначили штраф у 3 400 грн, однак суд скасував постанову після втручання адвоката. Схожі історії траплялися також у Києві та Львові, що свідчить про системну проблему.
Юристи радять водіям мати при собі документ із даними про потужність двигуна – техпаспорт або інструкцію виробника. Якщо інспектор все ж наполягає на штрафі, захищати свої права доведеться в суді. Фахівці підкреслюють, що норми закону виписані чітко, а основна проблема полягає в їхньому неправильному тлумаченні на практиці.
Поліція зупинила автомобіль нібито за порушення правил дорожнього руху, проте водій відмовився пред'являти документи, аргументуючи,…
Особливо важливо перевіряти стан двигуна, коли пробіг автомобіля перевищує 200 тисяч кілометрів, а капітальний ремонт…
На початку літа Nissan повідомив про масштабне відкликання автомобілів, оснащених турбомоторами VC-Turbo, які також встановлюються…
Коли йдеться про Toyota Prius 2025, більшість уявляє собі скромний гібрид, створений для економії палива,…
У сучасному світі існує безліч способів миття автомобіля, проте не всі гарантують якісний результат і…
Nissan оновлює свій найбільший кросовер Pathfinder, і за допомогою шпигунських фотографій незалежні дизайнери спробували уявити,…
Leave a Comment