Новини

Чи можна вдень замінити ближнє світло протитуманними фарами

Багато водіїв замислюються, чи дозволено в денний час користуватися протитуманними фарами замість ближнього світла, якщо автомобіль не обладнаний денними ходовими вогнями. Це питання справді викликає суперечки, адже у випадку використання оптики за призначенням адміністративне покарання не передбачене.

Водночас правила дорожнього руху зобов’язують водіїв увімкнути ближнє світло або ДХВ, інакше можна отримати штраф у розмірі 510 гривень. Іноді інспектори обмежуються попередженням, але це радше виняток. Часто водії уникають використання ближнього світла, пояснюючи це високою вартістю ламп і додатковими витратами палива через підвищене споживання електроенергії.

У цьому контексті протитуманні фари здаються певною альтернативою, однак чіткого дозволу чи заборони їх застосування вдень у правилах немає. На практиці поліція рідко звертає увагу на тих, хто використовує протитуманки для позначення автомобіля у світлий час доби, адже головна мета вимоги – зробити транспортний засіб більш помітним на дорозі. Якщо ж оптика взагалі не працює, автомобіль може стати небезпечним: його помітять надто пізно, що особливо ризиковано під час обгону на заміських трасах у сонячний день. У таких випадках будь-яке світло – ближнє, денні ходові чи навіть протитуманні фари – знижує ризик аварії.

Натомість у темний час доби протитуманки не можуть замінити ближнє світло. Вночі дозволено користуватися лише ближнім або, за потреби, дальнім світлом фар, а протитуманні фари можуть бути лише додатковим джерелом освітлення. За порушення цього правила також передбачено штраф у розмірі 510 гривень, а у випадку повністю несправної оптики покарання буде ще суворішим.

Водночас штрафи за такі порушення на практиці трапляються рідко, адже поліцейські зазвичай не приділяють цьому великої уваги, за винятком профілактичних заходів. Реальна відповідальність неминуча лише тоді, коли саме через неосвітлений автомобіль стається ДТП. У такій ситуації водія можуть визнати винним у аварії, навіть якщо його порушення на перший погляд здається незначним.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-3 сімейні автомобілі, що гідно конкурують із Volkswagen і Toyota

Volkswagen і Toyota давно вважаються еталоном серед сімейних автомобілів. Варто лише запитати знайомих чи зайти…

16.11.2025

Mercedes-Benz очолила рейтинг довговічності гібридів

Німецький автоклуб ADAC опублікував результати масштабного дослідження, у якому фахівці порівняли довговічність акумуляторів у підзаряджуваних…

16.11.2025

Експерти пояснили, як авто реагує на включення задньої передачі на ходу

Багато водіїв досі бояться випадково ввімкнути задню передачу під час руху, уявляючи, що коробка миттєво…

16.11.2025

Топ-9 культових автомобілів, які покинуть ринок у 2025 році

Автомобільний світ змінюється неймовірно швидко. За останнє десятиліття те, що здавалося вічним - рев моторів,…

16.11.2025

Експерт розвіяв міфи про втрату всіх переваг електромобіль взимку

Експерт розвінчав кілька міфів про втрату переваг електромобілів у зимовий період. Він пояснив, що сучасні…

16.11.2025

Представлено нове, дев’яте покоління Toyota Hilux

Цього тижня відбулася офіційна прем'єра дев'ятого покоління культового пікапа Toyota Hilux. Попередні покоління цього автомобіля…

16.11.2025