Новини

Чи можна вдень замінити ближнє світло протитуманними фарами

Багато водіїв замислюються, чи дозволено в денний час користуватися протитуманними фарами замість ближнього світла, якщо автомобіль не обладнаний денними ходовими вогнями. Це питання справді викликає суперечки, адже у випадку використання оптики за призначенням адміністративне покарання не передбачене.

Водночас правила дорожнього руху зобов’язують водіїв увімкнути ближнє світло або ДХВ, інакше можна отримати штраф у розмірі 510 гривень. Іноді інспектори обмежуються попередженням, але це радше виняток. Часто водії уникають використання ближнього світла, пояснюючи це високою вартістю ламп і додатковими витратами палива через підвищене споживання електроенергії.

У цьому контексті протитуманні фари здаються певною альтернативою, однак чіткого дозволу чи заборони їх застосування вдень у правилах немає. На практиці поліція рідко звертає увагу на тих, хто використовує протитуманки для позначення автомобіля у світлий час доби, адже головна мета вимоги – зробити транспортний засіб більш помітним на дорозі. Якщо ж оптика взагалі не працює, автомобіль може стати небезпечним: його помітять надто пізно, що особливо ризиковано під час обгону на заміських трасах у сонячний день. У таких випадках будь-яке світло – ближнє, денні ходові чи навіть протитуманні фари – знижує ризик аварії.

Натомість у темний час доби протитуманки не можуть замінити ближнє світло. Вночі дозволено користуватися лише ближнім або, за потреби, дальнім світлом фар, а протитуманні фари можуть бути лише додатковим джерелом освітлення. За порушення цього правила також передбачено штраф у розмірі 510 гривень, а у випадку повністю несправної оптики покарання буде ще суворішим.

Водночас штрафи за такі порушення на практиці трапляються рідко, адже поліцейські зазвичай не приділяють цьому великої уваги, за винятком профілактичних заходів. Реальна відповідальність неминуча лише тоді, коли саме через неосвітлений автомобіль стається ДТП. У такій ситуації водія можуть визнати винним у аварії, навіть якщо його порушення на перший погляд здається незначним.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volkswagen може відкласти електромобілі до 2030 року через фінансові проблеми

Ситуація у Volkswagen залишається складною: компанія вже кілька років стикається з фінансовими труднощами, скорочує зарплати…

06.12.2025

Чехи першими показали Skoda Epiq і оголосили старт продажів

У найближчі місяці три бренди Volkswagen Group - Volkswagen, CUPRA і Skoda - готуються представити…

06.12.2025

Чому теплі зими вбивають авто швидше за морози

Багато автомобілістів найбільше побоюються сильних морозів, проте нестабільні температури з постійними перепадами від заморозків до…

06.12.2025

Експерти назвали найекономічніші автомобілі 2025 року

Автомобільні експерти виділили п'ять моделей, які у 2025 році демонструють найнижчу реальну витрату палива. Зростання…

06.12.2025

Патрульна поліція спростувала інформацію про нові дорожні знаки в Україні

Поширена в Інтернеті інформація про введення в Україні нового дорожнього знака у вигляді білого ромба…

06.12.2025

Volkswagen повідомив про дефекти батарей і кріплення коліс у нових моделях

Volkswagen опинився в центрі двох серйозних відкликань, що стосуються безпеки їхніх авто. Найбільша проблема торкнулася…

06.12.2025