Новини

Чи можна вдень замінити ближнє світло протитуманними фарами

Багато водіїв замислюються, чи дозволено в денний час користуватися протитуманними фарами замість ближнього світла, якщо автомобіль не обладнаний денними ходовими вогнями. Це питання справді викликає суперечки, адже у випадку використання оптики за призначенням адміністративне покарання не передбачене.

Водночас правила дорожнього руху зобов’язують водіїв увімкнути ближнє світло або ДХВ, інакше можна отримати штраф у розмірі 510 гривень. Іноді інспектори обмежуються попередженням, але це радше виняток. Часто водії уникають використання ближнього світла, пояснюючи це високою вартістю ламп і додатковими витратами палива через підвищене споживання електроенергії.

У цьому контексті протитуманні фари здаються певною альтернативою, однак чіткого дозволу чи заборони їх застосування вдень у правилах немає. На практиці поліція рідко звертає увагу на тих, хто використовує протитуманки для позначення автомобіля у світлий час доби, адже головна мета вимоги – зробити транспортний засіб більш помітним на дорозі. Якщо ж оптика взагалі не працює, автомобіль може стати небезпечним: його помітять надто пізно, що особливо ризиковано під час обгону на заміських трасах у сонячний день. У таких випадках будь-яке світло – ближнє, денні ходові чи навіть протитуманні фари – знижує ризик аварії.

Натомість у темний час доби протитуманки не можуть замінити ближнє світло. Вночі дозволено користуватися лише ближнім або, за потреби, дальнім світлом фар, а протитуманні фари можуть бути лише додатковим джерелом освітлення. За порушення цього правила також передбачено штраф у розмірі 510 гривень, а у випадку повністю несправної оптики покарання буде ще суворішим.

Водночас штрафи за такі порушення на практиці трапляються рідко, адже поліцейські зазвичай не приділяють цьому великої уваги, за винятком профілактичних заходів. Реальна відповідальність неминуча лише тоді, коли саме через неосвітлений автомобіль стається ДТП. У такій ситуації водія можуть визнати винним у аварії, навіть якщо його порушення на перший погляд здається незначним.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Nissan готує конкурента Toyota Prado: перші фото

Після кількох місяців чуток у Nissan фактично підтвердили наміри повернути на ринок рамний позашляховик, який…

24.08.2025

Названо 10 дрібниць в авто, що полегшать життя кожному водієві

Багато водіїв переконані, що знають про свої машини все, однак навіть досвідчені автолюбителі часто не…

24.08.2025

10 автомобілів, які у 2025 році практично неможливо продати

Український ринок уживаних автомобілів у 2025 році перебуває в непростій ситуації. Покупці стали значно обережнішими,…

23.08.2025

Volkswagen ID.3 отримав платне оновлення потужності

Власники електричного хетчбека Volkswagen ID.3 у Великій Британії тепер можуть підвищити потужність свого авто, однак…

23.08.2025

Топ-7 бюджетних авто з моторами-мільйонниками

Купівля недорогого автомобіля завжди передбачає певний компроміс між вартістю, комфортом і надійністю. Одним із головних…

23.08.2025

На заводі Tesla у Фрімонті помітили незвичайні корпуси автомобілів

На заводі Tesla у Фрімонті (Каліфорнія) було помічено корпуси кількох відлитих під тиском автомобілів, які…

23.08.2025