В автомобільній індустрії прихильність споживачів до бренду завжди була запорукою стабільного продажу. Tesla, яка довгі роки вважалася еталоном клієнтської лояльності, 2024 року раптово зіткнулася з катастрофічним падінням довіри з боку своїх покупців. Причиною цього став один необдуманий політичний крок Ілона Маска.
Влітку 2024 року глава Tesla публічно підтримав кандидатуру Дональда Трампа на пост президента США. Цей крок, як свідчать нові дані S&P Global Mobility , обернувся для компанії справжнім іміджевим ударом. До цього моменту лояльність покупців Tesla була на рекордному рівні – 73% власників, які вирішили змінити машину, знову обирали модель цієї марки.
Проте вже у липні минулого року, одразу після виступу Маска на підтримку Трампа , почалося стрімке падіння. До березня 2025 року лояльність знизилася до 49,9% , опустившись нижче за середньоринковий рівень. Такий різкий спад став найсерйознішим за історію бренду.
До того ж ситуацію посилила його ініціатива щодо скорочення робочих місць у федеральній програмі DOGE, що викликало нову хвилю негативної уваги та додатково підірвало репутацію компанії.
Спад лояльності не обмежився лише поточними власниками Tesla . Продаж у США в першій половині 2025 року впав на 10,8% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Все це – незважаючи на вихід оновлених версій Model 3 та Model Y. Схоже, навіть ті, хто раніше придивлявся до Tesla після неоднозначних висловлювань Маска вирішили вибрати іншу марку.
Хоча у травні 2025 року показники лояльності почали потроху відновлюватись (до 57,3%), Tesla все ще далека від своїх колишніх позицій. Зараз бренд за цим показником знаходиться на рівні Toyota , але відстає від Chevrolet та Ford .
Можливо Tesla зможе відновити довіру, але шлях буде непростим. Маска має або змінити підхід до публічних висловлювань, або відійти від управління брендом, якщо він хоче повернути клієнтську базу на колишній рівень.