Новини

Нові правила техогляду в Україні: прозорість, контроль і фотофіксація процесу

З 1 липня 2025 року в Україні набули чинності нові, значно жорсткіші правила проходження технічного огляду транспортних засобів. Відтепер усі етапи перевірки обов’язково фіксуються за допомогою фото- та відеозапису, що має запобігти фіктивним процедурам і підвищити якість контролю. Кожен пункт технічного контролю оснащений щонайменше двома камерами, які забезпечують чітке зображення всього процесу огляду. Фотофіксація охоплює не менше 70% площі автомобіля і містить точну дату та час, що відповідають фактичному часу перевірки. Зображення мають бути деталізованими, яскравими і без жодних спотворень.

Головною метою нововведення є усунення підробок техогляду та забезпечення максимальної прозорості процедури, як наголошує представник Головного сервісного центру МВС Павло Сорока. Всі записи надсилаються до регіональних сервісних центрів для додаткової перевірки. Якщо у транспортному засобі встановлено тахограф, інформація з нього також зчитується і зберігається. Результати гальмівних випробувань тепер фіксують на відео, а не фотографують. Для автомобілів, що використовуються у навчальних закладах, процедура спрощена, проте контроль якості залишається на високому рівні.

Наразі в Україні працює понад 800 сертифікованих пунктів технічного огляду, які обладнані відповідною технікою для фіксації процесу. Це свідчить про те, що реформа впроваджується не лише на папері, а й на практиці. Для водіїв нові вимоги означають гарантію справжнього техогляду, а не формальної процедури. У випадку спорів чи претензій відеодоказ допоможе захистити свої права. Водночас невідповідність процедури вимогам фіксації може призвести до анулювання результатів огляду, тому проходити його варто лише в офіційних і оснащених центрах.

Техогляд в Україні вийшов на новий рівень прозорості та відповідальності. Водіям рекомендують заздалегідь підготувати автомобіль і бути готовими до повної фіксації перевірки. Це сприятиме зростанню довіри до системи, зменшенню корупційних ризиків та підвищенню безпеки на дорогах країни.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025