Новини

Як уникнути незаконного штрафу за несправні гальмівні сигнали

Досить часто українські водії стикаються з незаконними штрафами, які виписуються через необізнаність автовласників щодо своїх прав. Однією з типових причин є штрафи за несправність гальмівних сигналів. Такі постанови виносяться на підставі частини першої статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до державного стандарту ДСТУ 3649:2010, на кожному автомобілі має бути щонайменше дві лампи гальмівних сигналів червоного кольору, які мають загорятися під час гальмування і працювати весь час, поки автомобіль сповільнюється.

Водночас у Правилах дорожнього руху чітко визначено перелік технічних несправностей, за яких експлуатація авто забороняється. Несправні гальмівні сигнали у цьому списку відсутні. Це означає, що керування транспортом із такою несправністю формально дозволене, але вимагає дотримання певних умов.

Зокрема, водій зобов’язаний подавати сигнал про гальмування рукою. Згідно з Правилами, цей сигнал можна показувати лівою чи правою рукою, піднявши її вгору.

Відповідальність за експлуатацію авто з технічними несправностями передбачає штраф у розмірі 340 гривень, якщо це порушення сталося вперше протягом року. У разі повторного правопорушення сума штрафу зростає від 850 до 1700 гривень, а також передбачене тимчасове позбавлення права керування від трьох до шести місяців або адміністративний арешт до десяти діб. Крім того, поліцейський має право тимчасово затримати транспортний засіб, якщо є підстави вважати, що він експлуатується з порушенням, і доставити його на спеціальний майданчик.

Попри те, що несправність гальмівних сигналів створює небезпеку для інших учасників руху, Правила не забороняють продовжувати рух у такому стані – головне правильно подавати сигнали вручну. Однак найкраще усунути несправність якнайшвидше.

Якщо інспектор намагається оштрафувати водія у подібній ситуації, варто посилатися на чинні норми і пояснити йому положення стандартів і правил. Якщо поліцейський наполягає на штрафі всупереч цим вимогам, доцільно звернутися по допомогу до юристів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Червоні поворотники не є порушенням: рішення суду

Дарницький районний суд Києва визнав законними червоні задні покажчики повороту на автомобілі Tesla. Справа стосувалася…

24.12.2025

Як уникнути замерзання акумулятора взимку

Електроліт у акумуляторі сам по собі замерзає нечасто, але ризик підвищується при низькій щільності, що…

24.12.2025

Як швидко прогріти салон авто взимку

З настанням холодів водії стикаються з проблемою довгого очікування прогріву салону. Сучасні технології, як автономні…

24.12.2025

Dacia спростувала чутки про мінівен Sandman

З 2023 року соцмережі рясніють відеороликами та статтями про нібито плани Dacia випустити ультрасучасний, але…

24.12.2025

Чому водіям не варто віддавати посвідчення поліцейському в руки

Багато українських водіїв під час зупинки поліцією починають панікувати та беззаперечно виконують усі вимоги інспекторів,…

24.12.2025

Mercedes готує преміальний мінівен VLE з електричним приводом (фото)

Mercedes готує дуже насичений 2026 рік - майже щомісяця компанія планує нові презентації. Стартують наприкінці…

24.12.2025