Новини

Як уникнути незаконного штрафу за несправні гальмівні сигнали

Share

Досить часто українські водії стикаються з незаконними штрафами, які виписуються через необізнаність автовласників щодо своїх прав. Однією з типових причин є штрафи за несправність гальмівних сигналів. Такі постанови виносяться на підставі частини першої статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до державного стандарту ДСТУ 3649:2010, на кожному автомобілі має бути щонайменше дві лампи гальмівних сигналів червоного кольору, які мають загорятися під час гальмування і працювати весь час, поки автомобіль сповільнюється.

Водночас у Правилах дорожнього руху чітко визначено перелік технічних несправностей, за яких експлуатація авто забороняється. Несправні гальмівні сигнали у цьому списку відсутні. Це означає, що керування транспортом із такою несправністю формально дозволене, але вимагає дотримання певних умов.

Зокрема, водій зобов’язаний подавати сигнал про гальмування рукою. Згідно з Правилами, цей сигнал можна показувати лівою чи правою рукою, піднявши її вгору.

Відповідальність за експлуатацію авто з технічними несправностями передбачає штраф у розмірі 340 гривень, якщо це порушення сталося вперше протягом року. У разі повторного правопорушення сума штрафу зростає від 850 до 1700 гривень, а також передбачене тимчасове позбавлення права керування від трьох до шести місяців або адміністративний арешт до десяти діб. Крім того, поліцейський має право тимчасово затримати транспортний засіб, якщо є підстави вважати, що він експлуатується з порушенням, і доставити його на спеціальний майданчик.

Попри те, що несправність гальмівних сигналів створює небезпеку для інших учасників руху, Правила не забороняють продовжувати рух у такому стані – головне правильно подавати сигнали вручну. Однак найкраще усунути несправність якнайшвидше.

Якщо інспектор намагається оштрафувати водія у подібній ситуації, варто посилатися на чинні норми і пояснити йому положення стандартів і правил. Якщо поліцейський наполягає на штрафі всупереч цим вимогам, доцільно звернутися по допомогу до юристів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Dacia Duster стане електричним, але збереже легендарний повний привід

Dacia офіційно підтвердила плани випустити електричну версію свого популярного кросовера Duster, зберігаючи його відому позашляхову…

30.06.2025

Штраф за непристебнутий ремінь: що треба знати кожному водієві

Статистика свідчить, що менше половини українських водіїв користуються ременями безпеки під час поїздок, тим самим…

30.06.2025

Автоюрист назвав типові помилки водіїв при спілкуванні з поліцією

У багатьох українських водіїв сформувався стійкий рефлекс: якщо поліція зупинила - потрібно виходити з авто,…

30.06.2025

ТОП-5 авто, які проїдуть пів мільйона без капремонту

У сучасному світі небагато автомобілів здатні без капітального ремонту легко подолати пів мільйона кілометрів. Проте…

30.06.2025

Skoda готує Octavia з провокаційним дизайном, який не всім сподобається

Концепт універсала, який представлять на автосалоні в Мюнхені у вересні, ймовірно, базуватиметься на новій платформі…

29.06.2025

Оновлений Skoda Kamiq 2026 отримав версію Plus для конкуренції з Peugeot 2008

Skoda презентувала оновлений кросовер Kamiq 2026 модельного року, який тепер має нову версію Plus, створену…

29.06.2025