Новини

Як уникнути незаконного штрафу за несправні гальмівні сигнали

Досить часто українські водії стикаються з незаконними штрафами, які виписуються через необізнаність автовласників щодо своїх прав. Однією з типових причин є штрафи за несправність гальмівних сигналів. Такі постанови виносяться на підставі частини першої статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до державного стандарту ДСТУ 3649:2010, на кожному автомобілі має бути щонайменше дві лампи гальмівних сигналів червоного кольору, які мають загорятися під час гальмування і працювати весь час, поки автомобіль сповільнюється.

Водночас у Правилах дорожнього руху чітко визначено перелік технічних несправностей, за яких експлуатація авто забороняється. Несправні гальмівні сигнали у цьому списку відсутні. Це означає, що керування транспортом із такою несправністю формально дозволене, але вимагає дотримання певних умов.

Зокрема, водій зобов’язаний подавати сигнал про гальмування рукою. Згідно з Правилами, цей сигнал можна показувати лівою чи правою рукою, піднявши її вгору.

Відповідальність за експлуатацію авто з технічними несправностями передбачає штраф у розмірі 340 гривень, якщо це порушення сталося вперше протягом року. У разі повторного правопорушення сума штрафу зростає від 850 до 1700 гривень, а також передбачене тимчасове позбавлення права керування від трьох до шести місяців або адміністративний арешт до десяти діб. Крім того, поліцейський має право тимчасово затримати транспортний засіб, якщо є підстави вважати, що він експлуатується з порушенням, і доставити його на спеціальний майданчик.

Попри те, що несправність гальмівних сигналів створює небезпеку для інших учасників руху, Правила не забороняють продовжувати рух у такому стані – головне правильно подавати сигнали вручну. Однак найкраще усунути несправність якнайшвидше.

Якщо інспектор намагається оштрафувати водія у подібній ситуації, варто посилатися на чинні норми і пояснити йому положення стандартів і правил. Якщо поліцейський наполягає на штрафі всупереч цим вимогам, доцільно звернутися по допомогу до юристів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як економити пальне під час їзди: поради для сучасних водіїв

Зі зростанням цін на пальне автовласники шукають способи зменшити витрати. Один із найефективніших методів -…

19.10.2025

Підготовка авто до зими: що перевірити перед морозами

З настанням холодів водіям варто подбати про стан автомобіля та замінити деякі витратні матеріали, щоб…

19.10.2025

Німеччина запускає нову програму субсидій для електромобілів із січня 2026 року

Через два роки після скасування дотацій, що, як показують звіти, значно охолодили попит на електромобілі,…

19.10.2025

Tesla та інші виробники отримали вимоги до аварійних дверних ручок

На фоне нескольких інцидентів, включаючи пожежі та ДТП, коли люди опинялися заблокованими всередині своїх автомобілів,…

19.10.2025

Чому повна заправка небезпечна для старих авто та гібридів

Багато українців звикли заливати бак до країв, щоб рідше відвідувати заправку, проте ця звичка може…

19.10.2025

Volkswagen представив нове, сьоме покоління Transporter із 13 конфігураціями кузова

Volkswagen Commercial Vehicles представив сьоме покоління Transporter, яке отримало безпрецедентну різноманітність варіантів кузова, місткості та…

19.10.2025