Новини

Як уникнути незаконного штрафу за несправні гальмівні сигнали

Досить часто українські водії стикаються з незаконними штрафами, які виписуються через необізнаність автовласників щодо своїх прав. Однією з типових причин є штрафи за несправність гальмівних сигналів. Такі постанови виносяться на підставі частини першої статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до державного стандарту ДСТУ 3649:2010, на кожному автомобілі має бути щонайменше дві лампи гальмівних сигналів червоного кольору, які мають загорятися під час гальмування і працювати весь час, поки автомобіль сповільнюється.

Водночас у Правилах дорожнього руху чітко визначено перелік технічних несправностей, за яких експлуатація авто забороняється. Несправні гальмівні сигнали у цьому списку відсутні. Це означає, що керування транспортом із такою несправністю формально дозволене, але вимагає дотримання певних умов.

Зокрема, водій зобов’язаний подавати сигнал про гальмування рукою. Згідно з Правилами, цей сигнал можна показувати лівою чи правою рукою, піднявши її вгору.

Відповідальність за експлуатацію авто з технічними несправностями передбачає штраф у розмірі 340 гривень, якщо це порушення сталося вперше протягом року. У разі повторного правопорушення сума штрафу зростає від 850 до 1700 гривень, а також передбачене тимчасове позбавлення права керування від трьох до шести місяців або адміністративний арешт до десяти діб. Крім того, поліцейський має право тимчасово затримати транспортний засіб, якщо є підстави вважати, що він експлуатується з порушенням, і доставити його на спеціальний майданчик.

Попри те, що несправність гальмівних сигналів створює небезпеку для інших учасників руху, Правила не забороняють продовжувати рух у такому стані – головне правильно подавати сигнали вручну. Однак найкраще усунути несправність якнайшвидше.

Якщо інспектор намагається оштрафувати водія у подібній ситуації, варто посилатися на чинні норми і пояснити йому положення стандартів і правил. Якщо поліцейський наполягає на штрафі всупереч цим вимогам, доцільно звернутися по допомогу до юристів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Honda CR-V отримав легкий рестайлінг без суттєвих змін

Honda CR-V актуального покоління продається з 2022 року і наразі отримує точкові оновлення в залежності…

03.12.2025

Експерт розповів, чи можна їздити на кабріолеті взимку

Багато людей думають, що кабріолет узимку - це "холодильник на колесах". Насправді сучасні моделі з…

03.12.2025

Продажі нових авто в Україні зросли на 58% у листопаді 2025 року

Продажі нових автомобілів в Україні продемонстрували значне зростання, збільшившись на 58%. Листопад став найуспішнішим місяцем…

03.12.2025

Новий Kia Sportage показали на реалістичних рендерах

Дата виходу шостого покоління кросовера Kia Sportage ще не визначена, але очікується, що прем'єра відбудеться…

03.12.2025

Mercedes-Benz представив кабріолет G-Class 2026: перші офіційні фото

Компанія Mercedes-Benz офіційно представила нову серію знімків кабріолету G-Class 2026, викликавши справжній ажіотаж серед шанувальників…

03.12.2025

Топ-8 нових автомобілів, які вважаються застарілими в 2025 році

У 2025 році вісім моделей, які формально позиціонуються як нові, помітно відстають від сучасних стандартів.…

03.12.2025