Новини

Поліція зупинила на дорозі: що має знати кожен водій в Україні

Багато українських водіїв відчувають сильний стрес при зустрічі з поліцейськими і, щойно потрапляють у поле зору патруля, намагаються неухильно виконувати всі вказівки інспектора. Однак часто такі вимоги можуть бути безпідставними або навіть незаконними. За словами досвідченого адвоката, існують ситуації, коли водієві слід діяти обачно й навіть відмовитися від виконання окремих вимог.

Одна з таких ситуацій – це пропозиція “вирішити питання на місці”, без складання протоколу. Водіям слід пам’ятати, що така розмова може бути провокацією, і будь-яка передача грошей інспектору підпадає під статтю 369 Кримінального кодексу України як надання хабара. За такий злочин передбачено не лише великий штраф – до 68 тисяч гривень, – а й реальне ув’язнення терміном до чотирьох років. У разі подібної пропозиції адвокати радять не погоджуватись і вимагати оформлення офіційних документів. Якщо ж поліцейський чинить тиск або вимагає гроші, рекомендується фіксувати розмову на відео, а у разі погроз – звертатися до Нацполіції за номером “102” або на гарячу лінію.

Ще одна поширена ситуація – пропозиція пройти перевірку на алкоголь прямо на місці зупинки. Хоча водії часто побоюються, що відмова від продування “Драгера” прирівнюється до автоматичної втрати прав, це не зовсім так. Якщо інспектор порушує процедуру – наприклад, приносить уже увімкнений прилад або використовує багаторазовий мундштук – водій має право не погоджуватися на тест. У таких випадках він може вимагати проходження незалежного медичного огляду в офіційній медустанові. Важливо: саме відмова від медичного обстеження, а не від “Драгера”, може розцінюватися як ухилення від огляду.

Ще один момент, на який звертають увагу юристи – це прохання стати свідком чи понятим у справі іншого водія. Варто добре зважити всі наслідки, адже з підписанням документів людина набуває процесуального статусу свідка, з усіма відповідними обов’язками. Це може передбачати обов’язкову участь у слідчих діях, судових засіданнях, часті поїздки до інших міст, навіть через кілька років. Через це адвокати часто рекомендують не погоджуватись брати участь у таких процедурах, наголошуючи, що це право, а не обов’язок громадянина.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ПДР

Останні записи

10 автомобілів, які у 2025 році практично неможливо продати

Український ринок уживаних автомобілів у 2025 році перебуває в непростій ситуації. Покупці стали значно обережнішими,…

23.08.2025

Volkswagen ID.3 отримав платне оновлення потужності

Власники електричного хетчбека Volkswagen ID.3 у Великій Британії тепер можуть підвищити потужність свого авто, однак…

23.08.2025

Топ-7 бюджетних авто з моторами-мільйонниками

Купівля недорогого автомобіля завжди передбачає певний компроміс між вартістю, комфортом і надійністю. Одним із головних…

23.08.2025

На заводі Tesla у Фрімонті помітили незвичайні корпуси автомобілів

На заводі Tesla у Фрімонті (Каліфорнія) було помічено корпуси кількох відлитих під тиском автомобілів, які…

23.08.2025

Mercedes-Benz збиратиме нові машини зі старих авто

Концерн Mercedes-Benz спільно з TSR Group запустив пілотний центр з утилізації та переробки автомобілів, які…

23.08.2025

Коли патрульна поліція може обмежитися усним зауваженням замість штрафу

В Україні адміністративні штрафи залишаються найпоширенішим видом покарання для водіїв. Зазвичай, коли поліцейський фіксує порушення,…

23.08.2025