Поліція іноді накладає штраф на водія вже після зупинки автомобіля, навіть якщо до моменту зупинки не було жодних порушень правил дорожнього руху.
Типова ситуація виглядає так: інспектор зупиняє транспортний засіб начебто для перевірки документів, а вже після цього заявляє, що водій не увімкнув аварійну сигналізацію після зупинки. У підсумку складається постанова та виписується штраф у розмірі 510 гривень. Це один із найпоширеніших штрафів: щороку водії сплачують тисячі таких постанов, часто навіть не здогадуючись, що вони є неправомірними.
Дійсно, пункт 9.9 Правил дорожнього руху зобов’язує водія вмикати аварійну сигналізацію при зупинці на вимогу поліцейського. Проте штраф накладають за частиною 2 статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка передбачає відповідальність лише за порушення під час початку руху або зміни його напрямку.
Іншими словами, закон прямо не передбачає покарання за неввімкнену аварійну сигналізацію саме у момент зупинки на вимогу поліцейського. Згідно з ПДР, така сигналізація вважається попереджувальним сигналом, проте зупинка на вимогу правоохоронця не є початком руху чи його зміною – а отже, під дію цієї статті не підпадає.
Отже, хоча водій справді зобов’язаний вмикати аварійку під час зупинки за вимогою поліції, штрафувати його за це згідно з частиною 2 статті 122 КУпАП – незаконно. У таких випадках максимум, що можуть застосувати – це попередження на підставі статті 125 КУпАП.
Якщо ж штраф все-таки накладено за статтею 122, водій має право оскаржити його в установленому законом порядку, оскільки такий штраф є юридично необґрунтованим.
Громадяни, які мають намір продати власне авто, повинні враховувати податкові зобов'язання. Розмір податків залежить від…
З початку 2025 року в Україні було проведено понад 300 тисяч практичних іспитів на водійські…
В Україні питання безпечного перевезення дітей досі залишається на другому плані, особливо якщо порівнювати з…
Кожен водій рано чи пізно може опинитися в ситуації, коли його зупиняє поліція. У таких…
Американський Інститут дорожньої безпеки (IIHS) провів масштабне дослідження, яке показало, які п'ятирічні автомобілі є найнебезпечнішими…
З 1 липня в Україні змінюється порядок проведення технічного огляду автомобілів - тепер усі перевірки…
Leave a Comment