Новини

В Україні заборонили зупинку на трасах поза спеціальними зонами

В Україні набрали чинності нові правила дорожнього руху, які забороняють зупинку автомобілів на заміських автомагістралях поза спеціально визначеними місцями. Це нововведення викликало чимало запитань серед водіїв – багато хто або не ознайомлений із новими вимогами, або ж не дотримується їх у дорозі, що призводить до штрафів.

Відповідна заборона закріплена постановою Кабінету Міністрів і чітко визначає, що зупинка на швидкісних трасах дозволена лише в місцях, позначених дорожніми знаками 5.42.1, 5.42.2, 5.42.3, або в зонах стоянки зі знаком 5.43 “Місце для стоянки”. Також дозволяється зупинка в зонах відпочинку, позначених знаком 6.15. У всіх інших випадках зупинка заборонена й карається штрафом у розмірі 340 гривень. Якщо ж така зупинка створює загрозу для безпеки дорожнього руху – штраф збільшується до 680 гривень.

Окрім обмежень щодо зупинки, були змінені й вимоги до освітлення автомобіля. Якщо раніше увімкнення денних ходових вогнів або ближнього світла фар було обов’язковим лише з 1 жовтня до 1 травня, то тепер ця норма діє протягом усього року – незалежно від пори року чи часу доби. Мета нововведення – підвищити видимість транспортних засобів у будь-яких умовах, особливо за несприятливої погоди або в сутінках.

Національна поліція наголошує, що регулярне оновлення знань ПДР є важливою складовою безпечного водіння. Зупинка в недозволеному місці на трасі, де рух здійснюється на високій швидкості, значно підвищує ризик аварій. Саме тому дотримання нових правил критично важливе для безпеки водіїв, пасажирів і всіх учасників дорожнього руху.

Зміни у правилах пов’язані зі зростанням трафіку на заміських дорогах, що потребує кращої організації дорожнього простору та посиленого контролю. Водіям рекомендується планувати зупинки заздалегідь і використовувати спеціально обладнані зони – не лише для безпечного відпочинку, а й для можливості підзарядки електромобіля або користування іншими сервісами для мандрівників.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому сучасні авто рідко отримують «гарячу» оцинковку кузова

Під час вибору автомобіля, призначеного для складних умов експлуатації, оцинкування кузова є одним із головних…

09.11.2025

Показано рендери п’ятого покоління Nissan X-Trail

Перше покоління Nissan X-Trail дебютувало у 2000 році та швидко здобуло репутацію надійного кросовера, створеного…

09.11.2025

Штрафи до 1 700 грн і вилучення авто: що чекає водіїв без реєстрації

Після придбання або розмитнення автомобіля власник зобов'язаний зареєструвати його в установленому законом порядку. Проте багато…

09.11.2025

Toyota готує новий V8 для Land Cruiser, Sequoia, Tundra та Lexus

Toyota готує повернення класичного V8, але в абсолютно новому форматі. Якщо раніше мова йшла виключно…

09.11.2025

Audi Q5 успішно пройшла «лосиний тест» і випробування слаломом

Журналісти іспанського видання Km77 провели серію динамічних випробувань нового Audi Q5, включаючи знаменитий «лосиний тест»…

09.11.2025

Світові продажі автомобілів зросли на 5% у 2025 році: Toyota залишається лідером

За даними GlobalData Automotive, за перші дев'ять місяців 2025 року у світі було продано понад…

09.11.2025