Новини

У ЄС можуть заборонити дизельні авто старше 10 років: що це означає для України

Європейський Союз готується до масштабних змін у сфері екології, які можуть безпосередньо вплинути на водіїв. Серед запропонованих заходів – заборона експлуатації дизельних автомобілів віком понад 10 років. Для українських власників таких авто це вже серйозний сигнал переглянути перспективи користування своїм транспортом.

Згідно з інформацією іспанського видання Motor.es, у Європі розглядають можливість запровадження жорсткої заборони на використання старих дизельних авто, особливо тих, які не оснащені сажовими фільтрами (DPF). Такі автомобілі вважаються одним із основних джерел шкідливих викидів у повітря.

Якщо ініціативу буде затверджено, тисячі автомобілістів по всій Європі опиняться перед вибором: інвестувати у встановлення сучасних систем очищення вихлопів або повністю відмовитися від своїх транспортних засобів.

Старі дизельні двигуни без DPF-фільтрів викидають велику кількість твердих частинок, які шкодять довкіллю та здоров’ю людей. Навіть якщо фільтр присутній, з часом він втрачає ефективність, особливо після пробігу в 150-200 тисяч кілометрів. Його заміна може обійтися в кілька тисяч євро, а деякі водії намагаються просто зняти фільтр – що суперечить екологічним вимогам, але складно перевірити без спеціального обладнання.

Проти ініціативи вже виступила Німеччина, назвавши її надто жорсткою. У країні діє суворий техогляд, що забезпечує справність навіть старих автомобілів. Німецькі фахівці вважають, що сам по собі вік авто не є об’єктивним показником його екологічності чи безпеки. На їхню думку, такі заходи можуть бути несправедливими до водіїв, які добре доглядають за своїми машинами.

Водночас Україна, яка прагне до інтеграції з ЄС, вже почала процес гармонізації свого законодавства з європейськими нормами. Якщо нові екологічні стандарти набудуть чинності, наша країна також буде змушена впроваджувати подібні правила.

Більшість українського автопарку складається з вживаних автомобілів, завезених із Європи. Серед них значна частка – дизельні авто старше 10 років. У разі запровадження нових вимог, їх експлуатація може бути обмежена або повністю заборонена.

На думку експертів автомобільного ринку, якщо Україна серйозно налаштована на вступ до ЄС, впровадження подібних екологічних обмежень стане неминучим. Це може призвести до того, що велика частина існуючих автомобілів втратить юридичну можливість перебувати на дорогах і суттєво впаде в ціні.

Зміни, що готуються в ЄС, можуть зачепити мільйони водіїв, зокрема й в Україні. Старі дизельні авто можуть незабаром зникнути з доріг, тому вже зараз варто оцінити, наскільки ваше авто відповідає сучасним екологічним вимогам.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Вже завтра Toyota покаже абсолютно новий позашляховик: що відомо

Компанія Toyota готується представити публіці новий позашляховик Land Cruiser FJ, повідомляє MagX. За інформацією джерела,…

19.10.2025

Українців попередили про нову шахрайську схему з продажем «євроблях»

У Житомирській області мешканець Звягельського району став жертвою шахраїв у соцмережах. Чоловік натрапив на оголошення…

19.10.2025

Топ-5 помилок при заміні шин, які можуть дорого обійтися

У багатьох регіонах країни настав час сезонної заміни шин, і водії активно готуються до холодів.…

19.10.2025

Названо найнадійніший кросовер у 2025 році

З кожним роком автомобілісти дедалі частіше нарікають на якість і надійність сучасних транспортних засобів. Кросовери…

19.10.2025

Названо основні причини підвищеної витрати пального

Витрата палива - це не просто цифра на панелі приладів чи в розрахунках водія. Це…

19.10.2025

Новий BMW iX1 показали в новому стилі Neue Klasse

Компанія BMW готує масштабне оновлення свого компактного електрокросовера iX1, яке стане частиною нової дизайнерської філософії…

19.10.2025