Новини

У ЄС можуть заборонити дизельні авто старше 10 років: що це означає для України

Європейський Союз готується до масштабних змін у сфері екології, які можуть безпосередньо вплинути на водіїв. Серед запропонованих заходів – заборона експлуатації дизельних автомобілів віком понад 10 років. Для українських власників таких авто це вже серйозний сигнал переглянути перспективи користування своїм транспортом.

Згідно з інформацією іспанського видання Motor.es, у Європі розглядають можливість запровадження жорсткої заборони на використання старих дизельних авто, особливо тих, які не оснащені сажовими фільтрами (DPF). Такі автомобілі вважаються одним із основних джерел шкідливих викидів у повітря.

Якщо ініціативу буде затверджено, тисячі автомобілістів по всій Європі опиняться перед вибором: інвестувати у встановлення сучасних систем очищення вихлопів або повністю відмовитися від своїх транспортних засобів.

Старі дизельні двигуни без DPF-фільтрів викидають велику кількість твердих частинок, які шкодять довкіллю та здоров’ю людей. Навіть якщо фільтр присутній, з часом він втрачає ефективність, особливо після пробігу в 150-200 тисяч кілометрів. Його заміна може обійтися в кілька тисяч євро, а деякі водії намагаються просто зняти фільтр – що суперечить екологічним вимогам, але складно перевірити без спеціального обладнання.

Проти ініціативи вже виступила Німеччина, назвавши її надто жорсткою. У країні діє суворий техогляд, що забезпечує справність навіть старих автомобілів. Німецькі фахівці вважають, що сам по собі вік авто не є об’єктивним показником його екологічності чи безпеки. На їхню думку, такі заходи можуть бути несправедливими до водіїв, які добре доглядають за своїми машинами.

Водночас Україна, яка прагне до інтеграції з ЄС, вже почала процес гармонізації свого законодавства з європейськими нормами. Якщо нові екологічні стандарти набудуть чинності, наша країна також буде змушена впроваджувати подібні правила.

Більшість українського автопарку складається з вживаних автомобілів, завезених із Європи. Серед них значна частка – дизельні авто старше 10 років. У разі запровадження нових вимог, їх експлуатація може бути обмежена або повністю заборонена.

На думку експертів автомобільного ринку, якщо Україна серйозно налаштована на вступ до ЄС, впровадження подібних екологічних обмежень стане неминучим. Це може призвести до того, що велика частина існуючих автомобілів втратить юридичну можливість перебувати на дорогах і суттєво впаде в ціні.

Зміни, що готуються в ЄС, можуть зачепити мільйони водіїв, зокрема й в Україні. Старі дизельні авто можуть незабаром зникнути з доріг, тому вже зараз варто оцінити, наскільки ваше авто відповідає сучасним екологічним вимогам.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

AMG готує революцію у V8: плоский колінвал і поліпшена чутливість педалі газу

Mercedes-AMG продовжує підтримувати восьмициліндрові двигуни, незважаючи на загальний тренд у галузі на даунсайзинг та електрифікацію.…

02.09.2025

Названо автомобільні функції, які варто використовувати обережно

Сучасні автомобілі часто напхані безліччю функцій. З одного боку, це добре, бо виробники дбають про…

02.09.2025

Топ-3 ситуації, коли миття автомобіля суворо заборонено

Миття автомобіля давно стало звичною процедурою, яка не лише зберігає його зовнішній вигляд, а й…

02.09.2025

Які моделі авто зникнуть з ринку до 2026 року

Автомобільний ринок стрімко змінюється, і 2026 модельний рік стане переломним для багатьох відомих моделей. Традиційні…

02.09.2025

Hyundai показала тизер нового електрохетчбека Ioniq 3

Hyundai офіційно показала перший тизер майбутнього хетчбека Ioniq 3, прем'єра якого запланована на 9 вересня.…

02.09.2025

Правила водіння у сильний дощ, які не розповідають інструктори

Літня злива перетворює дорогу на небезпечний полігон: знижується видимість, збільшується гальмівний шлях, а інші водії…

02.09.2025