Новини

General Motors обіцяє електромобілі з пробігом 650 км і дешевшими батареями

Share

General Motors (GM) оголосила про розробку літій-марганцевих акумуляторів (LMR), які дадуть змогу електромобілям проїжджати до 650 км на одному заряді. Нова технологія обіцяє бути безпечнішою, економнішою та екологічнішою завдяки відмові від використання кобальту та ефективному використанню простору завдяки призматичній формі комірок.

Ключова відмінність LMR-батарей полягає у відмові від кобальту, який не тільки дорогий, а й видобувається з порушеннями прав людини через важкі та небезпечні умови праці. Замість нього буде використовуватися марганець як більш доступний і дешевий матеріал, що може зробити GM одним із лідерів у перегонах за зниження залежності від дорогого кобальту, зазначає видання The Verge.

Зараз електромобілі GM, включно з моделями Chevrolet і Cadillac, оснащуються високонікелевими батареями із запасом ходу близько 480-510 км. LMR-технологія збільшить цей показник до 650 км, а також знизить вартість виробництва. “Зростання ринку електромобілів залежить від того, наскільки швидко ми зможемо знизити витрати”, – зазначає віцепрезидент GM з акумуляторів Курт Келті (Kurt Kelty). За його словами, батареї становлять 30-40 % вартості електромобіля, і їх здешевлення зробить електрокари доступнішими.

Компанія підкреслює, що нова технологія – результат багаторічних досліджень, розпочатих ще 2015 року. Однак масове впровадження LMR-батарей може зіткнутися з труднощами через схильність подібних матеріалів до втрати ємності та перегріву. У GM заявляють, що працюють над усуненням цих ризиків і впевнені в надійності своєї розробки навіть в умовах екстремальних температур.

Треба сказати, що автовиробники активно шукають способи зниження вартості електромобілів на тлі можливого зростання цін на імпортні матеріали через торговельні конфлікти. Китай, на який припадає 70 % світового виробництва літій-іонних батарей, поки що залишається ключовим постачальником сировини. Якщо GM вдасться налагодити випуск акумуляторів нового покоління вчасно, це дасть компанії серйозну перевагу перед конкурентами. Ford, наприклад, планує перейти на LMR-технологію тільки до 2030 року. До того ж, у разі успіху, інновація може прискорити перехід автопрому на електромобілі за рахунок поєднання більшої дальності ходу і зниження вартості.

Виробництвом LMR-елементів займеться Ultium Cells – спільне підприємство GM і LG. Тестові зразки вже створено, а передсерійний випуск розпочнеться наприкінці 2027 року. Остаточна перевірка конструкції пройде в новому центрі розробки акумуляторів GM у Мічигані на потужностях LG. Серійне виробництво планується почати в США до 2028 року, що зробить General Motors першим автовиробником, який впровадив цю технологію.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому поліція може зупинити автомобіль, навіть без порушень ПДР

В Україні існує чіткий перелік причин, за якими поліція може зупинити транспортний засіб, і далеко…

25.06.2025

Mercedes-AMG готує унікальний електричний SUV на новій платформі AMG.EA

Mercedes-AMG готується до виходу на незвичну для себе територію - преміальних електричних SUV, і робить…

25.06.2025

Як правильно спілкуватися з поліцією під час зупинки

Зупинка автомобіля для перевірки співробітниками поліції на дорозі зазвичай сприймається негативно. Однак найчастіше саме неправильні…

25.06.2025

Volvo показала тизер задніх ліхтарів електричного кросовера EX60

Шведський виробник автомобілів Volvo продовжує підігрівати інтерес до свого нового електричного кросовера EX60. Нещодавно компанія…

25.06.2025

Як швидко охолодити салон автомобіля в спеку: корисні поради

Сучасні автомобілі оснащені безліччю функцій, і не всі водії повністю розуміють, для чого призначені деякі…

25.06.2025

Новий Kia K5 наступного покоління показаний на першому зображенні

Корейська компанія, згідно з інсайдерами, вже працює над Kia K5 2026 року нового покоління. Але,…

25.06.2025