Обіцяють знизити мита і скасувати заборону на старі машини
Ажіотаж навколо рішення Верховного Суду, який скасував штраф, накладений митниками на водія, який неправомірно їздить на автомобілі з єврономерами, триває. Багато власників таких авто вирішили, що їхні машини тепер законні, але автоексперти цього не підтверджують. А народні депутати знову обіцяють зробити ввезення таких автомобілів невигідним вже в цьому році, прийнявши закони про внесення застави за ввезені транзитом машини. Тим часом проблема загострюється, адже число таких машин до кінця року може подвоїтися, досягнувши двох мільйонів штук.
Суд і справа
Верховний Суд України минулого тижня скасував штраф (8500 грн), накладений на людину, яка два роки тому нібито транзитом ввезла в Україну автомобіль на єврономерах, але не вивезла його протягом 10 днів і не сплатила збори та податки. Експерт з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв роз’яснив нам, що ВСУ лише скасував штраф, накладений не по тій статті Митного кодексу (ТК) і не більше.
“Митниця застосувала ст. 469 МК – зміна стану товарів, митне оформлення яких не закінчено, але в ній немає такого положення, “як тимчасове ввезення”, – говорить Караваєв. – За ухилення від сплати митних зборів, за ст. 485 МК, власника авто повинні були оштрафувати на 300% платежів, але терміни накладення штрафу (6 місяців) вже упущені”.
Закон
Вчора глава митного комітету ВР Ніна Южаніна заявила, що в ухвалений в 1-му читанні законопроект про узаконення авто на єврономерах внесуть правку про те, що за машини, які в’їжджають транзитом, їх водії повинні будуть внести заставу в сумі, що покриває всі необхідні платежі до держбюджету, як у випадку якби автомобіль ввозився в країну для постійного користування. Це, за її словами, зробить невигідним псевдотранзит, бо при порушенні термінів вивезення (10 днів) застава піде в казну. Також депутати обіцяють скасувати заборону на митне оформлення машин старше 5 років і які не відповідають екостандарти Євро-5, зменшити митний платіж і акцизний податок з б/в авто, але поки неясно наскільки. За словами жителя півдня, проблему треба вирішувати якнайшвидше, адже в 2018 р вже завезено до 500 тис. автомобілів з єврономерами, а всього їх вже близько 1,5 млн шт. Зараз платежі за 10-15-річний автомобіль ціною $ 1,5-2 тис. можна порівняти з вартістю самої машини. Автоексперт Олексій Мкртчян говорить, що при зниженні платежів до $ 500-700 і скасування згаданого заборони питання вирішиться:
“Більшість фактичних власників швидше погодяться сплатити і узаконити такий автомобіль, ніж втратити його зовсім. А бюджет отримає до 30 мільярдів гривень”.
Винні в ДТП тікають
За даними Держфіскальної служби, в Україні з початку року заїхало і виїхало понад 3 млн автомобілів на єврономерах, але більшість з них вважаються ввезеними законно – на рік, так як оформлені на нібито співробітників зарубіжних компаній. З них тимчасово ввезених – 2,7 млн шт., в транзитному стані – 470 тис. З транзитних терміни перебування порушені у 110 тис. машин, з тимчасово ввезених – у 210 тис. Як роз’яснюють в прес-службі МВС, головна небезпека від машин на єврономерах – невідомо, кому вони насправді належать, оскільки зареєстровані на фіктивні фірми та підставних осіб. В результаті при ДТП, особливо з постраждалими, винуватці безслідно зникають з місця події.
Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…
Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…
Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…
Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…
Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…
У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…
Leave a Comment