Categories: Новини

Українські дороги зміняться до невпізнанності

З 1 вересня 2018 року діють нові державні будівельні норми щодо проектування вулиць і доріг в населених пунктах (ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці і дороги населених пунктів”), які, зокрема, посилили безпеку пішоходів під час перетину проїзної частини. Так, введено обов’язкове облаштування острівців безпеки на нерегульованих пішохідних переходах через проїзну частину з 4 та більше смугами руху. Це переходи, які не мають світлофора чи регулювальника. Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

Про це інформує офіційний сайт Кабінету міністрів України.

«За статистикою, кожного дня на дорогах України через неправильно обладнані наземні пішохідні переходи гине близько 10 людей. Тому для підвищення безпеки пішоходів у нових нормах була введена принципово важлива зміна – обов’язкове облаштування острівців безпеки на переходах без світлофорів чи регулювальника, які містять чотири та більше смуг руху. Така практика діє у всіх цивілізованих країнах Європи та світу і відтепер є нормою у нас. Сподіваюсь, що з її втіленням значно зменшиться кількість аварій та підвищиться безпека пішоходів на дорогах», – сказав Лев Парцхаладзе.

Згідно з ДБН, мінімальна ширина острівця безпеки в місці пішохідного переходу повинна бути не менше 2 м, мінімальна довжина – 8 м. Вони можуть облаштовуватися на розділовій смузі або шляхом звуження смуг руху до 2,75 м і вигину осі смуги руху.

Центральні острівці безпеки мають відрізнятися за типом покриття, структурою чи кольором, переважно бути піднятими над проїзною частиною з можливістю безперешкодного руху пішоходів, виділеними розміткою або мати зигзагоподібний вид з огорожею дорожнього безбар’єрного типу.

У разі неможливості влаштування острівця безпеки на нерегульованому переході необхідно передбачати регульовані пішохідні переходи – такі, що мають справний світлофор або рух на яких керується регулювальником.

Нові ДБН були розроблені фахівцями ДП “ДерждорНДІ” на заміну попереднім ДБН, які діяли з 2001 року.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Крім порожньої балаканини немає нічого. Ото тільки навчилися відкривати дитячі заклади, школи, дороги і т. п. на чому можна попіаритися. Напевно навіть скоро почнуть урочисто відкривати вбиральні і запрошувати всіх починаючи з президента. Те, що пишуть і говорять - фейк, як зараз модно висловвлюватися.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

ТОП доступних сімейних кросоверів із трьома рядами

У сегменті сімейних автомобілів покупці дедалі частіше звертають увагу на кросовери, адже саме вони пропонують…

06.12.2025

Mercedes показав рендери компактного G-Class без камуфляжу

У 2023 році Mercedes-Benz анонсував новий позашляховик, який стане компактним варіантом легендарного G-Class. З того…

06.12.2025

Названо функції авто, за які водії переплачують, але використовують рідко

Автовиробники постійно оснащують свої моделі новими технологіями, які позиціонують як "інновації" та "прориви", змушуючи покупців…

06.12.2025

Subaru представила електричний позашляховик із запасом ходу 450 км

Subaru of America представила повністю електричний позашляховик Trailseeker 2026 року. Модель отримала повний привід, потужну…

06.12.2025

ТОП-10 авто, обслуговування яких виявляється значно дорожчим, ніж очікується

Деякі іномарки можуть здивувати не тільки комфортом, а й дуже дорогим обслуговуванням. Навіть якщо машина…

06.12.2025

Toyota готує бюджетний Land Cruiser FJ: новий позашляховик 2026 року

Toyota готує до виробництва новий бюджетний позашляховик Land Cruiser FJ 2026 року. Це буде доступніша…

06.12.2025