Categories: Новини

Українські дороги зміняться до невпізнанності

З 1 вересня 2018 року діють нові державні будівельні норми щодо проектування вулиць і доріг в населених пунктах (ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці і дороги населених пунктів”), які, зокрема, посилили безпеку пішоходів під час перетину проїзної частини. Так, введено обов’язкове облаштування острівців безпеки на нерегульованих пішохідних переходах через проїзну частину з 4 та більше смугами руху. Це переходи, які не мають світлофора чи регулювальника. Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

Про це інформує офіційний сайт Кабінету міністрів України.

«За статистикою, кожного дня на дорогах України через неправильно обладнані наземні пішохідні переходи гине близько 10 людей. Тому для підвищення безпеки пішоходів у нових нормах була введена принципово важлива зміна – обов’язкове облаштування острівців безпеки на переходах без світлофорів чи регулювальника, які містять чотири та більше смуг руху. Така практика діє у всіх цивілізованих країнах Європи та світу і відтепер є нормою у нас. Сподіваюсь, що з її втіленням значно зменшиться кількість аварій та підвищиться безпека пішоходів на дорогах», – сказав Лев Парцхаладзе.

Згідно з ДБН, мінімальна ширина острівця безпеки в місці пішохідного переходу повинна бути не менше 2 м, мінімальна довжина – 8 м. Вони можуть облаштовуватися на розділовій смузі або шляхом звуження смуг руху до 2,75 м і вигину осі смуги руху.

Центральні острівці безпеки мають відрізнятися за типом покриття, структурою чи кольором, переважно бути піднятими над проїзною частиною з можливістю безперешкодного руху пішоходів, виділеними розміткою або мати зигзагоподібний вид з огорожею дорожнього безбар’єрного типу.

У разі неможливості влаштування острівця безпеки на нерегульованому переході необхідно передбачати регульовані пішохідні переходи – такі, що мають справний світлофор або рух на яких керується регулювальником.

Нові ДБН були розроблені фахівцями ДП “ДерждорНДІ” на заміну попереднім ДБН, які діяли з 2001 року.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Крім порожньої балаканини немає нічого. Ото тільки навчилися відкривати дитячі заклади, школи, дороги і т. п. на чому можна попіаритися. Напевно навіть скоро почнуть урочисто відкривати вбиральні і запрошувати всіх починаючи з президента. Те, що пишуть і говорять - фейк, як зараз модно висловвлюватися.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Porsche представила електричний Macan GTS 2026: 563 к.с. та спортивна динаміка

Porsche продовжує збільшувати асортимент електромобілів, і цього разу увага прикута до оновленого Macan GTS 2026…

22.10.2025

Експерт пояснила, як розпізнати поломку автомобіля за дивними звуками

Експерти розповіли, які звукові сигнали мають насторожити водія та стати приводом для звернення на СТО.…

22.10.2025

Оновлений Mazda CX-90 отримає свіжий дизайн і нову гібридну систему (ФОТО)

Флагманський трирядний кросовер Mazda CX-90, який дебютував на початку 2023 року та орієнтований переважно на…

22.10.2025

Як обрати зимові шини: головні поради для водіїв

Тема вибору зимових шин надзвичайно широка та складна. Конкретна модель залежить від стилю водіння, маси…

22.10.2025

Mercedes-Benz представив концепт Vision Iconic: елегантність, технології та сміливий дизайн

Нещодавно Mercedes-Benz здивував публіку концептом Vision Iconic - автомобіль вийшов довгим, елегантним і навіть трохи…

22.10.2025

Названо важливі елементи обслуговування авто, про які часто забувають

Багато автолюбителів, особливо початківці, вважають, що регулярна заміна масла, фільтрів і гальмівної рідини - це…

22.10.2025