З 1 травня 2025 року в Україні стане обов’язковим додавання спирту до бензину, зокрема біоетанолу. Мінімальна кількість цього спирту складе 5%, але на практиці вона може бути й більшою. Це вимога закону, ухваленого Верховною Радою у червні 2024 року.
Це нововведення пов’язане з підготовкою України до вступу в Європейський Союз, але має й локальні особливості. Зокрема, неможливо буде перевірити якість “міксованого” пального, оскільки наразі відсутні критерії та органи, які б здійснювали перевірку, зазначає аналітик консалтингової групи А-95 Артем Куюн.
Про вплив біоетанолу на двигун автомобіля та можливі зміни цін читайте далі.
Біоетанол — це зневоднений етиловий спирт, виготовлений із зерна. Він використовується як біопаливо або додаток до пального. Однак правильне додавання спирту до бензину вимагає спеціальних технологій, пояснює Куюн.
“Це екологічна присадка для підвищення октанового числа. Вона досить дорога через свою екологічність і вимагає високої технічної майстерності для правильного додавання до бензину, щоб він був стабільним і безпечним. Спирт може бути 96-відсотковим, і 4% завжди буде водою, що створює певні проблеми”, — пояснює він.
В Європі біоетанол почали використовувати давно, оскільки в багатьох країнах є екологічні зобов’язання щодо додавання біоетанолу в бензин. Відсоток біоетанолу у пальному там давно перевищує 5%, а деякі країни вже використовують 10–20%. В Україні з 1 травня 2025 року ці вимоги вступають у силу як обов’язкові.
Одне з основних питань — хто буде контролювати якість бензину з біоетанолом? Як зазначає Куюн, в Україні фактичного контролю якості немає, є лише контроль документів.
“В Україні вже давно відсутній контроль якості пального на практиці. Все, що перевіряється, це документи. Тому трейдери можуть заявити, що імпортують бензин з біоетанолом, а фактично продавати його без нього”, — зауважує аналітик.
За його словами, споживачам доведеться оцінювати якість пального на власний ризик, оскільки фактичний контроль якості в Україні відсутній. Це може призвести до корупційних схем, де біоетанол додається на папері, а бензин використовується для інших цілей, наприклад, для виготовлення алкоголю.
Додання спирту до бензину викликає побоювання серед автомобілістів, що це може пошкодити двигун і збільшити витрати. Спирт має властивість випаровуватись, тому в баку буде менше пального, а його розчинна властивість може негативно впливати на старі автомобілі, забруднюючи трубки і гумові елементи.
Блогер Владислав Бовсуновський, однак, зазначає, що для автомобілів, які активно експлуатуються, спиртовий бензин є цілком допустимим. Проблеми можуть виникнути, якщо авто стоїть або використовується рідко — двигун може працювати гучніше, а реакція на газ може бути повільнішою.
З настанням перших холодів власники електромобілів помічають, що їхні авто поводяться інакше. Якщо влітку пробіг…
Є машини, які зникають із торгових майданчиків за лічені години: щойно оголошення з'явилося - вже…
З 2026 року у Європі стартує технологія V2G (Vehicle-to-Grid), яка дозволяє електромобілям віддавати частину заряду…
З настанням осені та наближенням перших заморозків важливо заздалегідь підготувати автомобіль до холодної погоди. Це…
Toyota bZ4X стала важливим кроком для бренду у світі електромобілів, особливо на європейському ринку, де…
Щодня поліція зупиняє водіїв для перевірки документів, і багато хто замислюється, чи достатньо мати фото…
Leave a Comment