Новини

Чому нові правила техогляду викликали хвилю обговорень в Україні

В Україні технічний огляд транспортних засобів є обов’язковим лише для певних категорій транспорту. До таких категорій належать автобуси, вантажівки, спеціалізований транспорт та комерційні легкові автомобілі, що використовуються для перевезення товарів чи надання послуг. Для цих транспортних засобів частота техоглядів визначається законодавством і може варіюватися в залежності від виду транспорту. Наприклад, деякі типи транспорту підлягають перевірці один раз на пів року, інші — раз на два роки. Це дозволяє забезпечити належний технічний стан транспорту, що, у свою чергу, сприяє безпеці на дорогах.

Що варто знати

Проте для приватних легкових автомобілів технічний огляд наразі не є обов’язковим. Поки що це питання не знайшло своє вирішення, але активні дискусії на цю тему тривають. Власники приватних авто не зобов’язані проходити техогляд, що дає певну гнучкість, однак це створює й певні ризики для безпеки дорожнього руху, оскільки не завжди можна бути впевненими в технічному стані автомобіля, який активно використовується в повсякденному житті.

Національна поліція України вважає, що введення обов’язкового техогляду для всіх типів транспортних засобів, включаючи приватні автомобілі, допоможе значно знизити аварійність і покращити загальний рівень безпеки на дорогах. Зокрема, це дозволить своєчасно виявляти технічні несправності, які можуть стати причиною дорожньо-транспортних пригод. Крім того, такий крок дозволить гарантувати, що всі транспортні засоби на дорогах відповідатимуть сучасним вимогам безпеки.

Підтримує цю ініціативу й Верховна Рада, зазначаючи, що введення обов’язкового техогляду для всіх автомобілів сприятиме приведенню українських стандартів до європейських норм у рамках процесу євроінтеграції. Європейський Союз має чітко визначені вимоги до технічного стану транспортних засобів, і Україна прагне адаптувати своє законодавство та практики до цих стандартів. Враховуючи досвід ЄС, можна очікувати, що така реформа не лише поліпшить безпеку, а й сприятиме розвитку транспортної інфраструктури країни.

 

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо помилки шиномонтажу, які призводять до швидкого зносу гуми

У роботі шиномонтажних майстерень, як показує практика, трапляються серйозні помилки, які можуть не лише скоротити…

22.10.2025

Рендер нового BMW 3 Series Touring показав, якою стане «трійка» майбутнього

Прем'єра нового BMW 3 Series уже не за горами. Від моделі очікують помітного технологічного прориву,…

22.10.2025

Чи можна буксирувати авто з АКПП та брати їм на буксир

Автоматичні коробки передач (АКПП) стають дедалі популярнішими серед водіїв, і багато виробників вже відмовилися від…

22.10.2025

Новий Peugeot 208 приготував серйозні зміни у дизайні

Новий Peugeot 208 готується до виходу на ринок. Очікується, що автомобіль з'явиться у продажу наступного…

22.10.2025

Porsche представила електричний Macan GTS 2026: 563 к.с. та спортивна динаміка

Porsche продовжує збільшувати асортимент електромобілів, і цього разу увага прикута до оновленого Macan GTS 2026…

22.10.2025

Експерт пояснила, як розпізнати поломку автомобіля за дивними звуками

Експерти розповіли, які звукові сигнали мають насторожити водія та стати приводом для звернення на СТО.…

22.10.2025