Новини

Що зміниться на авторинку 2025 року і що це означає для покупців

Авторинок дуже чутливий до глобальних економічних проблем, мінливої політичної ситуації та посилення норм викидів. В одні роки спостерігається висока купівельна активність, в інші –– покупці змушені кардинально змінювати свої звички. На щастя, певні тенденції дають змогу передбачити майбутнє вже зараз. Отже, які зміни чекають на авторинок у 2025 році, і що слід знати тим, хто планує придбати транспортний засіб?

Дефіцит 3-4-річних автомобілів

Попри те, що глобальна криза напівпровідників може здаватися справою минулого, її наслідки для авторинку все ще відчутні. У 2021-2022 роках перебої в ланцюжку постачань призвели до того, що у світі було вироблено значно менше нових авто.

«Коливання на ринку нових авто безпосередньо впливають на сегмент уживаних автомобілів. Наразі існує помітний дефіцит транспортних засобів, вироблених у 2021-2022 роках, і ця проблема збережеться. У категорії 3-4-річних авто просто не буде вибору», –– зазначив Матас Бузеліс, експерт авторинку компанії carVertical, що займається автомобільною аналітикою.

Ця ситуація також призведе до зростання цін на авто віком від 3 до 4-х років, а нечесні продавці можуть скористатися цим, підробляючи пробіг транспортних засобів, приховуючи пошкодження чи інші дефекти й, таким чином, ще більше штучно завищуючи ціну майже нових авто на вторинному ринку. З огляду на це покупці мають критично оцінити стан авто, перевірити його історію та пересвідчитися, що дані про транспортний засіб, які надає продавець, є точними.

Нижчі відсоткові ставки стимулюватимуть продаж авто

Ринки нових і вживаних авто сильно постраждали від інфляції та зростання відсоткових ставок. Багато водіїв обрали дешевші автомобілі чи відклали покупку до кращих часів.

Проте зі стабілізацією відсоткових ставок у 2024 р. очікується пожвавлення авторинку у 2025 р. Зі зниженням ставок авто стають доступнішими, що суттєво впливає на поведінку покупців. Водії, що затягували паски в останні роки, можуть послабити гаманці цього року.

Ринок електромобілів повільно зростатиме

Нерозвинена інфраструктура громадських зарядних станцій та висока вартість сповільнюють зростання ринку електромобілів. Попри те, що деякі водії могли б придбати електромобіль, їх відлякують вищі ціни, порівняно з подібними дизельними й бензиновими моделями. У більшості країн брак зарядних станцій означає, що електромобілі переважно обирають ті, хто може заряджати їх удома.

«На попит на вживаних електромобілів також може суттєво вплинути зростання популярності дешевих китайських електромобілів у Європі. Проте незрозуміло, чи будуть водії інвестувати в ці моделі, зважаючи на їх невизначену надійність та обслуговування після продажу. Багато покупців можуть надати перевагу добре відомим маркам», –– пояснив пан Бузеліс.

Дизельні авто у Східній Європі не подешевшають

Дизельні авто довго домінували на ринку Західної Європи, але їх панування поступово завершується. Покупці дедалі частіше звертають увагу на гібриди й бензинові авто, а жорсткіші норми викидів витісняють дизельний транспорт із ринку. Спад виробництва нових дизельних авто у Західній Європі впливає на пропозицію вживаних дизельних моделей у Східній Європі.

Через таку обмежену пропозицію дизельні авто віком від 1 до 5 років ймовірно збережуть високий попит у Східній Європі, що значно сповільнить їх амортизацію. Це також означає, що покупці матимуть справу з вищими цінами, ніж очікувалося.

Рік випробувань для європейських автовиробників

У 2025 р., ЄС знизив дозволений рівень викидів CO₂ від авто –– зі 116 г/км до 94 г/км. За недотримання, на виробників чекають штрафи за кожен проданий транспортний засіб.

«Оскільки ЄС посилює норми викидів, основні виробники борються за виживання. Покупці неохоче переходять на електромобілі, а зростання популярності китайських автомобільних брендів створює ще одну загрозу», –– зазначив пан Бузеліс.

Низький рівень продажу електромобілів і недовіра споживачів створюють проблеми для всього авторинку. Австрія, Болгарія, Польща, Румунія, Словаччина, Чехія та Італія вже висловили занепокоєння щодо посилення норм викидів і звернулися до ЄС із запитом про відтермінування, аргументуючи це тим, що штрафи зашкодять виробникам та економікам.

«Автовиробники Європи змушені пропонувати транспортні засоби з низьким попитом. Крім того, нові авто стають дедалі дорожчими, що сповільнює продаж і ставить під загрозу їхні марні спроби зберегти персонал. Наступного року галузь має пережити стрімкий розвиток, щоб уникнути кризи, яка здається неминучою. Європа має діяти зараз або зіткнутися з наслідками жорсткого регулювання й просто спостерігати, як конкуренція з боку Китаю кидає тінь на галузь континенту», –– припускає експерт ринку вживаних авто.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерт розповів, як уберегти електромобіль від зимових проблем

З настанням холодів власникам електромобілів варто заздалегідь подбати про те, щоб їхній транспорт без проблем…

11.10.2025

Подвійна ставка німецьких брендів: ДВЗ і електрокари під загрозою

Німецькі автогіганти вкладають мільярди в розвиток двигунів внутрішнього згоряння (ДВС), тоді як китайські бренди впевнено…

11.10.2025

Toyota RAV4 очолив світові продажі кросоверів у 2025 році

Toyota RAV4 - це значно більше, ніж просто кросовер бренду. Минулого року він перевершив усі…

11.10.2025

В інтернеті з’явилися подробиці про новий Toyota Hilux 2026

Toyota прискорила розробку наступного покоління пікапа Hilux. Незадовго до офіційної прем'єри, яка може відбутися вже…

11.10.2025

Renault обіцяє, що електрокари стануть дешевшими за бензинові вже до 2030 року

Компанія Renault готує нове покоління електромобілів класу C, які повинні стати дешевшими за бензинові аналоги…

11.10.2025

Експерти назвали поширені помилки при купівлі авто з пробігом

Придбання автомобіля з пробігом завжди пов'язане з певними ризиками. Навіть досвідчені водії нерідко роблять помилки,…

11.10.2025