Новини

Штраф за використання протитуманних фар: Що потрібно знати водіям в Україні

Share

Протитуманні фари часто використовуються водіями для покращення видимості, але не всі українці знають, чи дозволено їх використовувати в інших умовах, окрім туману.

Видання novyny.pro пояснює призначення протитуманних фар та можливість отримання штрафу за їх неправильне використання.

Призначення протитуманних фар

Протитуманні фари, як видно з їх назви, призначені для використання в умовах поганої видимості, таких як туман, дощ або сніг. Вони допомагають водієві краще бачити дорогу і зменшують ризик дорожньо-транспортних пригод.

Зазвичай ці фари розташовані ближче до дороги, часто вбудовані в бампери автомобілів. Хоча протитуманні фари не є стандартом на всіх автомобілях, і деякі сучасні моделі можуть обходитися без них, вони дуже ефективні під час туману завдяки тому, що розсіюють світло горизонтально, не засліплюючи інших водіїв.

Коли дозволено використовувати протитуманні фари

Згідно з Правилами дорожнього руху, передні протитуманні фари рекомендується вмикати при поганій видимості, що може бути викликано сутінками, туманом, снігопадом чи сильним дощем.

Протитуманні фари можна використовувати не лише вночі або ввечері, але й вдень, якщо видимість недостатня. Вони можуть бути включені як самостійно, так і разом зі звичайними фарами.

Вночі протитуманні фари слід вмикати лише разом із ближнім або дальнім світлом, оскільки окремо вони не забезпечать достатньої видимості.

Також дозволяється використовувати протитуманні фари, коли транспортний засіб припаркований на дорозі або узбіччі при поганій видимості, але в цьому випадку також потрібно включити ходові вогні або ближнє світло.

Задні протитуманні ліхтарі можна включати лише за умов недостатньої видимості. Використання задніх протитуманних ліхтарів у інших випадках карається штрафом у розмірі 510 грн.

В Україні немає заборони на використання протитуманних фар при хорошій видимості, але водіям рекомендується вмикати їх лише за необхідності.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Skoda розповіла, коли перетворить Octavia на електромобіль

Британський Autocar з'ясував, що у вересні на автосалоні в Мюнхені дебютує концепт-кар із «батарейною» начинкою.…

17.03.2025

Нове покоління Toyota Corolla вийде у 2026 році

Модель буде доступна в трьох кузовах: седан, хетчбек та універсал. При цьому універсальна версія може…

17.03.2025

Колишні ведучі Top Gear повертаються у новому шоу

Вони повертаються: Кларксон, Хаммонд та Мей возз'єднаються у новому шоу. Колишні ведучі Top Gear, які…

17.03.2025

Штрафи для водіїв підскочили на декілька разів: що змінилося

Правила дорожнього руху (ПДР) та відповідальність за їх порушення постійно оновлюються, але не всі водії…

17.03.2025

Ford готує новий позашляховик Explorer Tremor: що відомо

Ford анонсував розширення своєї лінійки позашляховиків Tremor і наступною новинкою стане Ford Explorer Tremor 2025.…

17.03.2025

Новий Nissan Skyline показали у стильному кузові крос-купе

Незважаючи на фінансові труднощі, Nissan не збирається відмовлятися від перспективних проектів найближчих років, одним з…

17.03.2025