У Німеччині різко впали продажі електромобілів. У липні 2024 року на найбільшому ринку Європи було продано 238,3 тисячі нових легкових автомобілів, що на 2% менше порівняно з попереднім роком. Зокрема, продажі автомобілів без ДВЗ знизилися на 36,8% і склали 30,7 тисяч одиниць. Таке значне скорочення продажів електромобілів пов’язують із рішенням німецького уряду припинити субсидування галузі. Німеччина не єдина в цьому: у Швеції та Швейцарії продажі електромобілів зменшилися на 15-19%.
Експерти вважають, що найближчим часом ознак відновлення продажів електромобілів не передбачається. Автомобілі без ДВЗ стали дорожчими, що змушує німецьких споживачів обирати більш традиційні силові установки, такі як гібриди. У липні 2024 року продажі електрифікованих автомобілів (HEV + PHEV) зросли до 79,9 тисяч одиниць, що на 18,4% більше порівняно з попереднім роком.
Аналітики зазначають, що ринок електромобілів втратив динаміку, покупці почали сумніватися у перспективності такого транспорту, і виробникам автомобілів та постачальникам компонентів доведеться переглядати свої плани. Наприклад, доходи Volkswagen у 2025 році можуть скоротитися на два мільярди євро, оскільки виробництво електромобілів доведеться призупинити, а частину інвестицій перенаправити на традиційні моделі.
Постачальники також стикаються з труднощами: французька компанія Valeo SE намагається продати два заводи через недостатнє завантаження виробничих потужностей. Постачальник OPmobility повідомив Bloomberg, що обсяги продажів електромобілів становлять «приблизно половину того, що очікували виробники».