Новини

У Європі вводиться зобов’язання щодо встановлення обмежувача швидкості у нові автомобілі

Share

Впевнені, ви вже чули або читали про системи безпеки ADAS, набір електронних пристроїв, вбудованих в автомобілі з метою підвищення їх безпеки. Деякі з них вже давно використовуються, наприклад, помічник утримання в смузі, датчик паркування, система контролю тиску в шинах або датчик сліпих зон.

Також існує так звана система ISA або інтелектуальний помічник швидкості, який став обов’язковим для всіх моделей, сертифікованих у Європейському Союзі з травня 2022 року. Однак з 6 липня нормативні вимоги розширюються, і ця система стає обов’язковою для всіх нових автомобілів, що продаються з цієї дати. Це означає, що обмежувачі швидкості будуть встановлюватися не тільки на нові моделі, але і на всі автомобілі, що продаються.

Інтелектуальний помічник швидкості (ISA) – це система, яка аналізує максимальну допустиму швидкість на кожній ділянці дороги та, при необхідності, автоматично обмежує швидкість автомобіля без втручання водія.

І тому використовуються кілька компонентів. З одного боку, система збирає дані через GPS та зіставляє їх з інформацією, отриманою з камери розпізнавання дорожніх знаків, розташованої на лобовому склі поряд із внутрішнім дзеркалом. Все це передається в блок керування, і якщо автомобіль перевищує допустиму швидкість на цій ділянці дороги, а водій не знижує швидкість, система може зреагувати так:

  1. Звукове попередження.
  2. Вібраційне попередження.
  3. Тактильний зворотний зв’язок через педаль газу.
  4. Активація функції контролю швидкості.

Перші два варіанти не вимагають безпосереднього втручання і є попередженням: звукове або у вигляді вібрації, якщо водій не реагує. Ці попередження мають бути короткими, щоб уникнути дискомфорту водія.

Третій спосіб зворотного зв’язку заснований на опорі педалі акселератора: вона м’яко відштовхуватиме ногу водія назад, щоб попередити його та допомогти знизити швидкість. Водій може ігнорувати це попередження та відключити систему, натиснувши сильніше на педаль акселератора.

Навіть у разі активації автоматичного контролю швидкості, де швидкість автомобіля знижуватиметься плавно без участі людини, водій може поступово відключити систему, натиснувши сильніше на педаль газу.

Система ISA ніколи не впливає на гальма, тому що це може спричинити аварії, якщо інші автомобілі знаходяться позаду на невеликій відстані. Проте зниження швидкості без безпосереднього втручання водія може створити небезпечні ситуації, наприклад, при обгоні на другорядній дорозі. Щоб уникнути цього, система ISA може бути відключена водієм або шляхом сильного натискання на педаль акселератора, або відключивши її за допомогою спеціальної кнопки після запуску автомобіля. Однак, як і інші пристрої, такі як система Start & Stop, ISA знову активується при вимиканні двигуна.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

В Україні доповнили перелік причин для позбавлення водійських прав

Не так давно в Верховній Раді з'явився законопроєкт, який має на меті зробити покарання за…

22.11.2024

Чому водіям в тумані слід вимикати дальнє світло та відкривати вікна

Коли потрапляєш у туман, просто нічого не видно. Відчуття таке, ніби ти їдеш у молоці,…

22.11.2024

Водіям пояснили, за яких умов автомобілі стають невидимими для камер

Багато автовласників, отримуючи при порушенні правил нечіткі знімки з дорожніх камер, помилково вважають, що вони…

22.11.2024

Прості способи швидко оцінити якість бензину

Зараз, коли ціни на бензин просто зашкалюють, а грошей у багатьох не вистачає, на ринку…

22.11.2024

Наступний BMW M3 отримає універсальну версію

BMW M3 готується до повернення у сьомому поколінні, пропонуючи вибір між класичним рядним шестициліндровим двигуном…

22.11.2024

Як зберігати шини без дисків, щоб вони служили довше

Шини псуються не тільки від їзди, а й від того, як їх зберігати. Якщо зробити…

22.11.2024