Новини

Великий вік автомобілів на дорогах викликає занепокоєння в Європі

Останній звіт, підготовлений європейською асоціацією автовиробників, чітко демонструє збільшення середнього віку автотранспорту на дорогах старого континенту. У деяких країнах цей показник перевищує 17 років, що турбує укладачів звіту і представників “зелених”. Чи можливо зупинити цю тривожну тенденцію, ставлять запитання автори звіту.

Звіт, опублікований європейською асоціацією автовиробників, надає велику кількість інформації про склад автомобільного парку на дорогах Європи. Він показує розбіжність між продажами різних типів автотранспорту, включно з електричними, та їхньою фактичною присутністю на дорогах. Попри те, що електромобілі посідали третє місце за популярністю серед водіїв у 2023 році, їхня частка на ринку Євросоюзу становила лише 1,2%.

Дослідження ясно показує, що на дорогах Євроспільноти налічується близько 290 мільйонів автомобілів, причому середній вік усіх типів транспортних засобів продовжує збільшуватися. Середній вік легкових автомобілів у Євросоюзі становить 12 років, а в деяких країнах, таких як Греція та Естонія, він навіть перевищує 17 років. Ситуація з вантажними автомобілями та автобусами ще гірша, їхній середній вік коливається від 12 до 14 років. З початку 2018 року середній вік усіх видів автотранспорту збільшився більш ніж на рік.

На думку авторів звіту, більшість старих автомобілів не є екологічно безпечними і не відповідають новим “зеленим” нормам. Зростаюча кількість старіючих автомобілів на дорогах підкреслює вплив енергетичної кризи і зниження купівельної спроможності населення ЄС. Крім слабкості європейської економіки, в доповіді наголосили на важливості прискорення переходу до електрифікації галузі та використання електричних моделей автомобілів.

Європейський Союз має надати більше стимулів для переходу від автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння до екологічно чистих альтернатив. Одночасно, для успішної реалізації цієї мети, необхідно розбудовувати відповідну інфраструктуру та встановлювати законодавчі та податкові заходи, що стимулюють перехід.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025

Renault тестує нове купе-кросовер у Південній Кореї (ФОТО)

Компанія Renault близька до запуску другого південнокорейського проєкту після моделі Grand Koleos, яка є переробленою…

30.10.2025

Чи може поліція зупиняти та штрафувати автомобілі на єврономерах

Після внесення змін до Закону України "Про Національну поліцію" та Положення про її діяльність, поліцейські…

30.10.2025