Новини

Ford запатентував активну підвіску з колесами без маточини

Ford робить прорив в автомобільній індустрії, представляючи технологію, яка могла б вийти з науково-фантастичного фільму — технологія «безступичного колеса». На сторінках сайту Бюро патентів та товарних знаків США виявлено унікальну технологію беступичних коліс, запатентовану Ford . Компанія розробила колесо, яке теоретично не має фізичного центру та, відповідно, традиційних спиць. А все заради того, щоб за допомогою унікального методу керування покращити якість їзди.

У патенті описується «безступичне колесо […] та натуральна активна підвіска, яка може з’єднувати безступичне колесо з шасі автомобіля через обід колеса». Для початку компанії потрібен безвтулковий мотор, який є не лише атрибутом багатьох фантастичних концептів електромобілів, а й відносно поширеним явищем у світі скутерів та мотоциклів. З цим нововведенням решта ідеї оживає.

Ключовим моментом є реактивна сила. У патенті описано кілька варіантів реалізації, але найбільш життєздатним здається варіант, що включає безступичне колесо та шину, з’єднані з електромотором (з окремою коробкою для приводу колеса). Електромотор з’єднує колесо з автомобілем за допомогою двох кронштейнів і з цією системою колесо може артикулювати незалежно від кузова автомобіля в будь-який момент, застосовуючи реактивну силу через електромотор.

Суть у тому, що автомобіль повідомляє мотору, де він повинен перебувати по відношенню до автомобіля, і коли безступичне колесо проходить через нього, воно іноді зустрічає западини та опуклості, зміщуючи його щодо мотора. Це створює силу на двигуні, яка, якщо її не контролювати, просто передається через кронштейни на шасі. Щоб запобігти цьому, двигун відштовхується назад, змушуючи колесо обертатися навколо свого уявного центру. Таким чином, колесо поглинає удар, перетворюючи його на обертальну енергію.

Ця технологія надто складна та розумна, щоб її можна було застосувати до  Ford Mustang чи Lincoln Navigator вже завтра. Фактично, в патенті Ford говориться, що кронштейн, що підтримує цей мотор, ймовірно, буде спиратися на традиційні пружини, через що виникає питання про співвідношення витрачених зусиль і отриманої користі. Однак Ford стверджує, що патент застосовується до всіх типів автомобілів, незалежно від їхнього джерела живлення. Звичайно, є потенційні недоліки — несправність будь-якого роду могла б призвести до вкрай неприємних наслідків, найкращим із яких була б банальна незручність.

Такі патенти не передбачають негайного впровадження та просто заявляються як основа для блискучих майбутніх технологій, які колись можуть радикально змінити транспорт. Чи вірите чи ні, все описане тут може стати реальністю вже завтра. Просто поки що не практично робити чи встановлювати це в масовому масштабі.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Ford

Останні записи

Перші рендери восьмого покоління Mercedes-Benz S-Class

Перша генерація великого седана Mercedes-Benz S-Class з'явилася ще у 1972 році. Відтоді модель дійшла до…

24.11.2025

Чому запас ходу електромобіля падає взимку і як цього уникнути

З настанням холодів електромобілі та їхні власники стикаються зі значними випробуваннями. Багато водіїв помічають, що…

24.11.2025

Чи варто переплачувати за преміум-бензин: поради автомеханіка

мНа заправках найдорожчий бензин зазвичай маркують як "преміум", "покращений" або "корисний для двигуна". Багато водіїв…

24.11.2025

7 поширених помилок водіїв взимку та як їх уникнути

З настанням холодів багато водіїв обмежуються звичними діями - міняють шини, доливають омивач і думають,…

24.11.2025

Honda HR-V e:HEV пройшла випробування «Лосиний тест»

У вересні минулого року Honda представила в Японії новий кросовер HR-V e:HEV, який вже давно…

24.11.2025

Несправні гальмівні сигнали: коли штраф законний і що робити водіям

Багато водіїв стикаються з несправедливими штрафами через незнання правил або вимог до авто. Однією з…

24.11.2025