Новини

Ford запатентував активну підвіску з колесами без маточини

Ford робить прорив в автомобільній індустрії, представляючи технологію, яка могла б вийти з науково-фантастичного фільму — технологія «безступичного колеса». На сторінках сайту Бюро патентів та товарних знаків США виявлено унікальну технологію беступичних коліс, запатентовану Ford . Компанія розробила колесо, яке теоретично не має фізичного центру та, відповідно, традиційних спиць. А все заради того, щоб за допомогою унікального методу керування покращити якість їзди.

У патенті описується «безступичне колесо […] та натуральна активна підвіска, яка може з’єднувати безступичне колесо з шасі автомобіля через обід колеса». Для початку компанії потрібен безвтулковий мотор, який є не лише атрибутом багатьох фантастичних концептів електромобілів, а й відносно поширеним явищем у світі скутерів та мотоциклів. З цим нововведенням решта ідеї оживає.

Ключовим моментом є реактивна сила. У патенті описано кілька варіантів реалізації, але найбільш життєздатним здається варіант, що включає безступичне колесо та шину, з’єднані з електромотором (з окремою коробкою для приводу колеса). Електромотор з’єднує колесо з автомобілем за допомогою двох кронштейнів і з цією системою колесо може артикулювати незалежно від кузова автомобіля в будь-який момент, застосовуючи реактивну силу через електромотор.

Суть у тому, що автомобіль повідомляє мотору, де він повинен перебувати по відношенню до автомобіля, і коли безступичне колесо проходить через нього, воно іноді зустрічає западини та опуклості, зміщуючи його щодо мотора. Це створює силу на двигуні, яка, якщо її не контролювати, просто передається через кронштейни на шасі. Щоб запобігти цьому, двигун відштовхується назад, змушуючи колесо обертатися навколо свого уявного центру. Таким чином, колесо поглинає удар, перетворюючи його на обертальну енергію.

Ця технологія надто складна та розумна, щоб її можна було застосувати до  Ford Mustang чи Lincoln Navigator вже завтра. Фактично, в патенті Ford говориться, що кронштейн, що підтримує цей мотор, ймовірно, буде спиратися на традиційні пружини, через що виникає питання про співвідношення витрачених зусиль і отриманої користі. Однак Ford стверджує, що патент застосовується до всіх типів автомобілів, незалежно від їхнього джерела живлення. Звичайно, є потенційні недоліки — несправність будь-якого роду могла б призвести до вкрай неприємних наслідків, найкращим із яких була б банальна незручність.

Такі патенти не передбачають негайного впровадження та просто заявляються як основа для блискучих майбутніх технологій, які колись можуть радикально змінити транспорт. Чи вірите чи ні, все описане тут може стати реальністю вже завтра. Просто поки що не практично робити чи встановлювати це в масовому масштабі.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Ford

Останні записи

Toyota готує розширення модельного ряду електричних SUV

Toyota представила новий Urban Cruiser - компактний електричний кросовер B-класу для європейського ринку. Модель не…

15.12.2025

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025

Відома світова страхова компанія назвала автомобілі, які варто інвестувати в 2026 році

Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…

15.12.2025