Новини

Ford запатентував активну підвіску з колесами без маточини

Share

Ford робить прорив в автомобільній індустрії, представляючи технологію, яка могла б вийти з науково-фантастичного фільму — технологія «безступичного колеса». На сторінках сайту Бюро патентів та товарних знаків США виявлено унікальну технологію беступичних коліс, запатентовану Ford . Компанія розробила колесо, яке теоретично не має фізичного центру та, відповідно, традиційних спиць. А все заради того, щоб за допомогою унікального методу керування покращити якість їзди.

У патенті описується «безступичне колесо […] та натуральна активна підвіска, яка може з’єднувати безступичне колесо з шасі автомобіля через обід колеса». Для початку компанії потрібен безвтулковий мотор, який є не лише атрибутом багатьох фантастичних концептів електромобілів, а й відносно поширеним явищем у світі скутерів та мотоциклів. З цим нововведенням решта ідеї оживає.

Ключовим моментом є реактивна сила. У патенті описано кілька варіантів реалізації, але найбільш життєздатним здається варіант, що включає безступичне колесо та шину, з’єднані з електромотором (з окремою коробкою для приводу колеса). Електромотор з’єднує колесо з автомобілем за допомогою двох кронштейнів і з цією системою колесо може артикулювати незалежно від кузова автомобіля в будь-який момент, застосовуючи реактивну силу через електромотор.

Суть у тому, що автомобіль повідомляє мотору, де він повинен перебувати по відношенню до автомобіля, і коли безступичне колесо проходить через нього, воно іноді зустрічає западини та опуклості, зміщуючи його щодо мотора. Це створює силу на двигуні, яка, якщо її не контролювати, просто передається через кронштейни на шасі. Щоб запобігти цьому, двигун відштовхується назад, змушуючи колесо обертатися навколо свого уявного центру. Таким чином, колесо поглинає удар, перетворюючи його на обертальну енергію.

Ця технологія надто складна та розумна, щоб її можна було застосувати до  Ford Mustang чи Lincoln Navigator вже завтра. Фактично, в патенті Ford говориться, що кронштейн, що підтримує цей мотор, ймовірно, буде спиратися на традиційні пружини, через що виникає питання про співвідношення витрачених зусиль і отриманої користі. Однак Ford стверджує, що патент застосовується до всіх типів автомобілів, незалежно від їхнього джерела живлення. Звичайно, є потенційні недоліки — несправність будь-якого роду могла б призвести до вкрай неприємних наслідків, найкращим із яких була б банальна незручність.

Такі патенти не передбачають негайного впровадження та просто заявляються як основа для блискучих майбутніх технологій, які колись можуть радикально змінити транспорт. Чи вірите чи ні, все описане тут може стати реальністю вже завтра. Просто поки що не практично робити чи встановлювати це в масовому масштабі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Ford

Останні записи

З 1 липня 2025 техогляд в Україні зміниться: що потрібно знати водіям

В Україні з 1 липня 2025 року вступають у дію оновлені правила проходження технічного огляду…

20.06.2025

Mercedes-Benz відкликає п’ять моделей через ризик загоряння

Компанія Mercedes-Benz оголосила про добровільне відкликання деяких своїх моделей після внутрішніх перевірок якості. Згідно з…

20.06.2025

Audi не відмовиться від бензинових двигунів на користь їх електричних аналогів

У рамках свого нещодавнього інтерв'ю, генеральний директор німецького автовиробника Гернот Дьольнер заявив, що він поки…

20.06.2025

Audi A1, Q2 і Q3 отримали оновлену спортивну версію S Line Edition

Австралійський підрозділ компанії Audi анонсував спеціальну версію S Line Edition одразу для трьох моделей: хетбечека…

20.06.2025

Знак обмеження швидкості: коли і де він перестає діяти

На трасах часто зустрічаються знаки, які зобов'язують водія знизити швидкість руху. Однак не всі автомобілісти…

20.06.2025

Водіям в Україні дозволили їздити з тріщинами на лобовому склі

Водіям в Україні офіційно дозволили керувати автомобілями, навіть якщо на лобовому склі є тріщини або…

20.06.2025