Асоціація Euro NCAP готує новий протокол оцінки, який включає обов’язкову наявність фізичних органів управління. Поки йдеться тільки про кнопки та важелі для «аварійки», поворотників, клаксона, склоочисника лобового скла та виклику екстрених служб. Без них не можна буде отримати найвищу оцінку, а отже виробникам доведеться повертатися до традиційних перемикачів.
Асоціація Euro NCAP у січні 2026 року представить новий протокол оцінки безпеки автомобілів, одним із ключових пунктів якого стане наявність фізичних кнопок керування. Повальне захоплення дисплеями давно стало серйозною проблемою усієї галузі. У пошуках потрібного пункту меню водіям частіше доводиться відволікатися від дороги, але виробники продовжують використовувати сенсорні панелі через їхню дешевизну. До того ж екрани роблять інтер’єри технологічнішими, і, наприклад, у Китаї кількість дисплеїв має більше значення, ніж потужність або динаміка.
Як розповів директор з розвитку Euro NCAP Метью Ейвері в інтерв’ю Times, у майбутньому, щоб отримати найвищий рейтинг, компаніям доведеться залишити фізичні органи управління як мінімум «аварійці», поворотникам, клаксону, склоочиснику лобового скла та виклику екстрених служб. В інших випадках виробники будуть вільні робити, що їм заманеться, проте вимоги можуть і посилити. У будь-якому разі зараз навіть немає розуміння, як саме відбуватиметься оцінка. Однак Ейвері запевняє, що новий протокол обов’язково запровадять — компанії про нього знають і повністю підтримують.
Про те, що більшість автовласників, як і раніше, віддають перевагу фізичним кнопкам сенсорним екранам, говорять і останні дослідження. Критика з боку покупців звучить все частіше, і це навіть змусило Volkswagen відмовитися від тач-панелей на кермах, оскільки тактильні відчуття виявилися важливішими за інноваційні технології. Першим традиційні кнопки повернули оновленому Golf, проте тепер, зважаючи на нові вимоги Euro NCAP, звичних «крутилок» і перемикачів може стати ще більше.
Leave a Comment