Новини

У Європі хочуть обмежити ширину позашляховиків та пікапів

Share

Повнорозмірні позашляховики та пікапи, які користуються великою популярністю у Північній Америці, можуть стати проблемою для Європи. Особливо, для густонаселених міст із вузькими вуличками та нестачею місць для паркування.

Як показало недавнє дослідження, в середньому нові легкові автомобілі кожні два роки стають ширшими на 10 мм. Таким чином, з кожним роком на європейських вулицях залишається дедалі менше місця для решти учасників дорожнього руху. На думку експертів, якщо ця тенденція зберігатиметься, складуться достатньо небезпечні умови для пішоходів та велосипедистів.

Наразі у Євросоюзі діє норма, прийнята у 90-х роках минулого століття. Відповідно до неї максимально дозволена ширина транспортних засобів становить 2550 мм. І хоча закон стосувався вантажівок та автобусів, виробники «застосовують» цю норму до пікапів та позашляховиків. Закрити цю лазівку дозволять лише відповідні зміни у законодавстві.

Відповідно до нового дослідження Transport & Environment (T&E), середня ширина нових автомобілів в ЄС наразі перевищила 1800 мм. Починаючи з 2001 року автомобілі додавали у ширину в середньому 5 мм на рік і досягли 2000 мм та навіть перевищили цю цифру. Наприклад, ширина Mercedes-Benz GLS складає 2030 мм, Volvo EX 90 — 2039 мм, Range Rover/Range Rover Sport — 2047 мм.

Як видно на діаграмі, складеній фахівцями T&E, за 22 роки за рахунок збільшення ширини автомобілів місце велосипедиста на дорозі зменшилося майже вдвічі — з 1300 мм до 700 мм.

Захистити громадський простір від «подальших посягань» експерти пропонують за рахунок обмеження максимального розміру пасажирських та легких комерційних автомобілів. І це стосується не лише ширини. Потенційна загроза пішоходам та велосипедистам зростає й за рахунок висоти. Згідно з дослідженням, проведеним у Бельгії у 2017 – 2021 роках, підняття капота автомобіля на 100 мм збільшує ризик смертельного результату при зіткненнях із пішоходами та велосипедистами на 30%.

Розглянути питання обмеження габаритів автомобілів Європарламент та Євросоюз планують на початку 2024 року. Водночас, деякі країни почали реалізовувати власні програми. Наприклад, Франція запроваджує обмеження на використання важких транспортних засобів. Зокрема, Париж та Леон розглядають введення найближчими місяцями підвищених тарифів на паркування більших та найважчих автомобілів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Гібриди в Україні: плюси, мінуси та чи варто їх купувати

На українському автомобільному ринку гібриди вже займають вагому частку. Сьогодні кожен п'ятий новозареєстрований автомобіль оснащений…

28.06.2025

Nissan розширює модельний ряд Rogue 2026 гібридними версіями

Японський Nissan анонсував швидкий дебют на американському ринку двох різних гібридних варіантів флагманського кросовера Nissan…

28.06.2025

Нові штрафи і терміни позбавлення прав за п’яне водіння: що потрібно знати

В Україні патрульні щороку фіксують кілька десятків тисяч випадків керування автомобілем у стані алкогольного сп'яніння.…

28.06.2025

Автомеханік розповів, як визначити проблеми з мотором за кольором вихлопу

Придбати якісний автомобіль на вторинному ринку за розумною ціною - завдання непросте. Найкращі варіанти швидко…

28.06.2025

Як уникнути штрафу, якщо алкотестер дав хибний результат

Алкоголь і керування автомобілем - абсолютно несумісні речі. Та, попри це, чимало українських водіїв досі…

28.06.2025

Що робити, якщо ваше авто заблокували на парковці

Будь-який водій може опинитися в ситуації, коли його авто заблокували на парковці іншим транспортним засобом.…

27.06.2025