Частка авто зі США після тривалого зниження зросла
У грудні 2023 року митне оформлення пройшли 23,6 тисячі вживаних легковиків з пробігом. Найбільше прибуло з країн Європейського Союзу – 12,4 тис., або 52,6%. З країн Америки на митне оформлення було подано 8,4 тис. автівок, що складає 35,7% – понад третину від усіх новоприбулих. У значно менших кількостях прибували легковики з пробігом з Норвегії (899 шт., 3,8%), Південної Кореї, (569 шт., 3%) та Швейцарії, (484 шт., 2%). Сумарна частка (округлено) з інших напрямків склала близько 3%.
Варто зазначити, що частка авто зі США поступово зменшувалась, сягнувши мінімуму у листопаді (30,4%). Зараз же вона зросла до 35,7%, хоч це ще не максимальне значення для минулого року, яке було зафіксоване у серпні – 36,6%. Слід врахувати, що на відміну від європейського напрямку, де можна сказати, що закупівлі автомобілів відбуваються майже у реальному часі, авто зі США долають доволі довгий та тривалий шлях, поки потраплять в Україну – часом до кількох місяців. Всі автівки, які прибували у грудні були викуплені на тамтешніх аукціонах ще до початку блокування польсько-українського кордону, і їх так чи інакше (навіть з довгим очікуванням у чергах «перед шлагбаумом») все ж мусили ввезти. Тож зараз ми бачимо умовну картину двох- або й тримісячної давнини, щодо активності українських дилерів на американських аукціонах.
Якщо розглянути тенденції купівлі вживаних авто із-за кордону в розрізі окремих країн, а не об’єднаних регіонів, перше місце за статистичними митними підсумками грудня посідають Сполучені Штати Америки з часткою 35% та 8,3 тис. легковиків. Дещо зменшився потік автівок з Німеччини – звідти прибуло 3,8 тис. вживаних легковиків, що менше, ніж було місяцем раніше (4,5 тис.), при цьому країна з найбільшим авторинком у Європі й надалі посідає друге місце у цьому рейтингу, з часткою 15,9%. Машин з Польщі прибуло 3 тис., а їхня частка склала 12,7%.
Тут слід додати, що Польща та Литва часто виконують роль «транзитних країн», чимало машин там не купують, а лише оформлюють експортні документи, відповідно частка фактично придбаних там автомобілів може бути меншою.
- США – 8287 шт.
- Німеччина – 3763 шт.
- Польща – 2999 шт.
- Словаччина – 1215 шт.
- Норвегія – 899 шт.
- Нідерланди – 764 шт.
- Чехія – 609 шт.
- Франція – 585 шт.
- Литва – 577 шт.
- Південна Корея – 569 шт.
- Швейцарія – 484 шт.
- Китай – 412 шт.
- Бельгія – 347 шт.
- Естонія – 283 шт.
- Угорщина – 278 шт.
- Швеція – 224 шт.
- Грузія – 196 шт.
- Данія – 182 шт.
- Канада – 162 шт.
- Велика Британія – 156 шт.
Скільки витратили грошей на вживані авто з-за кордону?
У грудні 2023 року українці придбали за кордоном усіх легковиків сумарною митною вартістю 215,9 мільйона доларів США.
Найбільше грошей витратили на купівлю авто зі США (понад $80,6 млн), що становить 37,5% від усіх витрачених за кордоном грошей на купівлю вживаних легковиків. На другому місці, з доволі помітним розривом – Польща, на чиїх «автокомісах» та у приватних продавців було залишено $26,5 млн. Третє місце у Німеччини, з «чеком» на $23,1 млн. Далі – Китай, з результатом $19,3 млн. Замикає п’ятірку лідерів за «сумарним чеком» Словаччина, з показником $11,3 млн.
- США – $80,6 млн
- Польща – $26,5 млн
- Німеччина – $23,1 млн
- Китай – $19,3 млн
- Словаччина – $11,3 млн
- Норвегія – $10,3 млн
- Нідерланди – $5,6 млн
- Чехія – $5,2 млн
- Південна Корея – $5,1 млн
- Франція – $5,0 млн
- Угорщина – $3,9 млн
- Литва – $3,7 млн
- Швейцарія – $2,1 млн
- Бельгія – $1,9 млн
- Канада – $1,7 млн
- Естонія – $1,5 млн
- Швеція – $1,2 млн
- Грузія – $1,1 млн
- Данія – $1,0 млн
- Італія – $0,8 млн
Варто зазначити, що справжня вартість автомобілів може відрізнятися – як в більшу, так і в меншу сторону, оскільки поняття «митна вартість» та справжня ціна авто – поняття дещо різні. Через недосконалість митної системи, до статистичних зрізів потрапляє більше дешевших авто, хоча насправді їхня кількість менша – бо реальна їхня вартість може бути вищою.
Скільки коштують вживані авто з-за кордону?
Основна тенденція українського імпорту залишається незмінною: найбільший попит серед українців мають доступні автомобілі вартістю $1-2 тисячі за кордоном. Не став виключенням й грудень, протягом якого таких було 9,9% від загальної кількості ввезених. Загалом, 72,4% усіх імпортованих минулого місяця легковиків коштували менш як $10 тисяч.
Через низьку купівельну спроможність та складну економічну ситуацію в Україні, найбільший попит на імпортні автомобілі спостерігається в бюджетному сегменті. Оскільки високі митні платежі роблять імпорт значної частини вживаних авто доступної цінової категорії економічно невигідним, покупці часто відмовляються від купівлі вживаного автомобіля з-за кордону та надають перевагу машинам на внутрішньому ринку. Зараз розподіл часток ринку щодо перших реєстрацій та угод купівлі-продажу всередині країни виглядає як 24% до 76%.
Leave a Comment