Економічні втрати України зростають через протести на польському кордоні

Час читання: 2 хв.
0

Заступник міністра економічного розвитку Тарас Качка заявив, що тижнева блокада доріг польськими далекобійниками може скоротити загальний імпорт України в листопаді приблизно на п’яту частину і знизити темпи зростання ВВП Києва на один відсотковий пункт.

У Польщі, яка є членом Європейського Союзу, змінився уряд після виборів 15 жовтня, що ускладнило переговори про припинення протестів водіїв вантажівок, які стверджують, що Україна витіснила їх з ринку.

З 6 листопада тисячі вантажівок застрягли на кордоні через протести.

Реклама

“Зрив очевидний. Близько п’ятої частини нашого щомісячного імпорту застрягло на кордоні”, – сказав Тарас Качука в інтерв’ю Reuters. Масштаб проблеми величезний, і я згоден з думкою, що це може коштувати нам 1% зростання ВВП”.

Уряд намагається мінімізувати втрати і буде інвестувати в альтернативні експортні маршрути, додав він.

Він навів неопубліковані урядові дані, які показують, що за перші 26 днів листопада Україна імпортувала товарів і продуктів на суму 3,8 мільярда доларів США, в порівнянні з 5,2 мільярда доларів США за весь жовтень.

Ці цифри показують, якої шкоди завдають протести українській економіці.

“У влади є кілька тижнів, щоб відреагувати, але якщо це затягнеться на місяці, вона може бути змушена переглянути свої прогнози економічного зростання (у бік погіршення)”. говорить Віталій Ваврищук, аналітик української інвестиційної компанії ICU.

Зменшення пропозиції призвело до зростання цін на деякі товари. Зокрема, ціна на скраплений газ (LPG), який в Україні використовують близько мільйона автовласників, зросла на 30 %.

Тарас Висоцький, перший заступник міністра аграрної політики, повідомив, що через скорочення поставок м’ясної та молочної продукції ціни на ці продукти зросли на 5%. Деякі продукти харчування можуть подорожчати на 10%.

Заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач повідомив Reuters, що переговори між Україною, Польщею та ЄС, схоже, зайшли в “глухий кут”. Дозвільна система була вперше скасована угодою, підписаною в червні 2022 року, і призупинена до липня 2024 року.

Делькач сказав: “Важливо переконати протестувальників, що зараз ми нічого не можемо зробити з дозволами, тож якщо вони висунуть конкретні вимоги, окрім дозволів, ми будемо говорити”.

Ян Бучек, голова головної польської асоціації далекобійників, заявив, що Київ не бажає йти на компроміс. За його словами, українські перевізники незаконно використовують бездозвільну систему для роботи в ЄС, а також для перевезення товарів в Україну і з України, створюючи дешевшу робочу силу, ніж їхні польські колеги.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!