Крім того, запровадження штрафних балів збільшує ризик корупції з боку поліцейських. Якщо зараз невисокі штрафи за найчастіші порушення допомагають пом’якшити ситуацію, то водій, який набрав кілька штрафних балів, стає мотивованим “договоритися” з інспектором.
-
Скасування “нештрафованих” 20 км/год
На даний момент штраф за перевищення швидкості на понад 20 км/год від дозволеного становить 340 гривень. Більш як на 50 км/год – 1700 гривень. Депутати пропонують скасувати ці 20 “нештрафованих” кілометрів та встановити більш високі штрафи залежно від швидкості.
Важливо враховувати, що у населених пунктах максимально дозволена швидкість становить 50 км/год. Це обмеження діє на вузьких вулицях та на великих дорогах з кількома смугами в одному напрямку, що мають розмежувальні огорожі та не мають пішохідних переходів. Рух зі швидкістю 50 км/год на таких дорогах не завжди є логічним, і існуючі 20 км/год “люфта” компенсують це обмеження. Зрозуміло, можна встановити відповідні знаки, але це не практикується у більшості міст України.
Крім того, у більшості автомобілів показання спідометра не завжди відповідають швидкості руху, тому якийсь зазор (наприклад, 5-10 км/год) може бути виправданим.
У разі прийняття такої ініціативи рух у великих містах може сповільнитися. У той же час депутат Володимир Крейденко запропонував збільшити штрафи за перевищення швидкості до 20 тисяч гривень. Якщо водій їде в місті зі швидкістю 190 або 200 км/год, за це має бути серйозне покарання.
-
Штраф за гучний вихлоп
Нині, за умов війни, деякі люди турбуються через гучні звуки. Тому, на думку Володимира Крейденка, слід передбачити відповідальність за гучний вихлоп.
У Верховній Раді вже зареєстровано відповідний законопроект. За перевищення рівня шуму пропонується встановити штраф у фіксованому розмірі – 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 000 гривень), а у разі рецидиву – 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34 000 гривень) з можливим позбавленням права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців.
-
Заборона на дрифт
Пропозиція про заборону дріфту видається досить дивною, оскільки випадки дріфту на громадських дорогах трапляються рідко. І навряд чи штрафи зможуть запобігти тим, хто бажає продемонструвати своє вміння перед друзями, або випадковим “дрифтерам”, наприклад, в умовах снігопаду.
Проте відповідний законопроект уже зареєстровано у Верховній Раді. Він передбачає штрафи у розмірі 8500 гривень за перше порушення. Якщо водія буде спіймано на дрифті вдруге за рік, йому загрожує штраф у розмірі 17000 гривень та позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до року.
-
Евакуація автомобілів лише поліцією
На цей час евакуацією автомобілів, неправильно припаркованих, займаються приватні компанії спільно з інспекцією з паркування. Фактично, це стало бізнесом на водіях – повернути евакуйований автомобіль коштує приблизно дві тисячі гривень. Основна частина цих коштів йде приватним компаніям, а до бюджету надходить лише невелика частка цієї суми (штраф за порушення правил паркування становить 340 гривень).
Володимир Крейденко пропонує відкликати в інспекторів з паркування повноваження щодо евакуації автомобілів та передати їх поліції. Таким чином, евакуюватимуться лише автомобілі, які дійсно ускладнюють рух.
Leave a Comment