Categories: Новини

Бензин знову подорожчає в Україні

До кінця року на паливному ринку України можуть відбутися істотні зміни як в питанні якості палива, так і в питанні цінової політики.

Про це заявив голова комітету з розвитку економічної конкуренції при ТПП України, член Громадської ради при Міненерговугілля Сергій Сапегін.

“На сьогоднішній день на ситуацію на паливному ринку впливають несприятливі зміни у світовій кон’юнктурі в зв’язку з ростом цін на нафту. Формульна прив’язка цін на нафтопродукти внутрішнього ринку до європейських цін веде до імпорту світової інфляції”, – заявив експерт, зазначивши, що продавці будуть змушені шукати ризикові способи оптимізації бізнесу.

“Відсутній мінімальний запас нафти і нафтопродуктів, який передбачений 119 директивою ЄС і зобов’язаннями України по створенню такого запасу. Ситуація буде погіршуватися, а значить купівельна спроможність буде катастрофічно падати. У цих умовах, продавці будуть шукати ризикові способи оптимізації бізнесу, в першу чергу за рахунок відходу від податків і зниження якості палива”, – заявив експерт.

“Крім того, є вкрай несприятливий ризиковий фактор, пов’язаний зі значною часткою російського топпіва і нафтопродуктів, вироблених з російської нафтової сировини”, – зазначив експерт, підкресливши при цьому, що основний ризик проявляється в преміальності внутрішнього ринку для експортерів в Україну.

“Ціни при поставках в Україну можуть бути вищими за європейські в зв’язку з значними внутрішніми ризиками”, – заявив експерт, зазначивши, що паливний ринок надлишковий по інфраструктурі.

“Ми маємо в 4,5 рази більшу кількість АЗС, ніж в європейських країнах. Це означає в цілому по ринку великі накладні витрати на кожен літр споживаного палива. Однак, є складова, яка буде стримувати зростання цін – це поставки палива з Росії”, – зазначив експерт, підкресливши, що є й інші ризикові складові.

“Є ризики, обумовлені відсутністю у галузевого міністерства паливного балансу. Зокрема, оперативного та прогнозного. Це не дозволяє прогнозувати можливу розбалансування ринку і приймати попереджувальні заходи. У цій ситуації управління галуззю носить реактивний характер, коли уряд реагує на наслідки реалізації тих чи інших ризиків, а не попереджає їх прояв. Значні ризики пов’язані з тим, що в Україні відсутня стабілізаційний запас нафти і нафтопродуктів. Це створює ризики розбалансування паливного инка і непрогнозованого зростання внутрішніх цін при відсутності в уряду ринкового інструменту згладжування цінових коливань”, – заявив експерт.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Якщо подорожчання повязане "зі значною часткою російського топпіва і нафтопродуктів, вироблених з російської нафтової сировини”, тада да, ми ж повинні компенсувати роС ії її витрати на окупацію наших Криму і Донбасу.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Audi повертається до компактних спорткарів із повністю електричною моделлю

Наступник Audi TT поступово стає реальністю. Після зупинки виробництва відомого купе фанати довго чекали новин…

28.12.2025

В Україні майже три тисячі загиблих у ДТП: основна причина

З початку року в Україні внаслідок дорожньо-транспортних пригод загинули майже три тисячі людей, а основною…

27.12.2025

Hyundai готує п’яте покоління Tucson: яким буде новий кросовер

Hyundai завершує розробку нового покоління кросовера Tucson, який готується до переходу у п'яту генерацію. Хоча…

27.12.2025

Чим небезпечні автомобілі з таксі та каршерингу

Автомобілів із таксистським минулим на вторинному ринку стає дедалі більше. Якщо раніше це були переважно…

27.12.2025

Названо найкращі німецькі SUV, на які можна покластися

Журнал "Consumer Reports" оцінив надійність німецьких кросоверів 2025 року та склав рейтинг найвитриваліших моделей. Вражаюче,…

27.12.2025

Названо найнадійніші автомобілі Kia, які рідко виходять з ладу

Корейська компанія Kia зарекомендувала себе як один із найнадійніших азіатських виробників автомобілів. Проте не всі…

27.12.2025