До кінця року на паливному ринку України можуть відбутися істотні зміни як в питанні якості палива, так і в питанні цінової політики.
Про це заявив голова комітету з розвитку економічної конкуренції при ТПП України, член Громадської ради при Міненерговугілля Сергій Сапегін.
“На сьогоднішній день на ситуацію на паливному ринку впливають несприятливі зміни у світовій кон’юнктурі в зв’язку з ростом цін на нафту. Формульна прив’язка цін на нафтопродукти внутрішнього ринку до європейських цін веде до імпорту світової інфляції”, – заявив експерт, зазначивши, що продавці будуть змушені шукати ризикові способи оптимізації бізнесу.
“Відсутній мінімальний запас нафти і нафтопродуктів, який передбачений 119 директивою ЄС і зобов’язаннями України по створенню такого запасу. Ситуація буде погіршуватися, а значить купівельна спроможність буде катастрофічно падати. У цих умовах, продавці будуть шукати ризикові способи оптимізації бізнесу, в першу чергу за рахунок відходу від податків і зниження якості палива”, – заявив експерт.
“Крім того, є вкрай несприятливий ризиковий фактор, пов’язаний зі значною часткою російського топпіва і нафтопродуктів, вироблених з російської нафтової сировини”, – зазначив експерт, підкресливши при цьому, що основний ризик проявляється в преміальності внутрішнього ринку для експортерів в Україну.
“Ціни при поставках в Україну можуть бути вищими за європейські в зв’язку з значними внутрішніми ризиками”, – заявив експерт, зазначивши, що паливний ринок надлишковий по інфраструктурі.
“Ми маємо в 4,5 рази більшу кількість АЗС, ніж в європейських країнах. Це означає в цілому по ринку великі накладні витрати на кожен літр споживаного палива. Однак, є складова, яка буде стримувати зростання цін – це поставки палива з Росії”, – зазначив експерт, підкресливши, що є й інші ризикові складові.
“Є ризики, обумовлені відсутністю у галузевого міністерства паливного балансу. Зокрема, оперативного та прогнозного. Це не дозволяє прогнозувати можливу розбалансування ринку і приймати попереджувальні заходи. У цій ситуації управління галуззю носить реактивний характер, коли уряд реагує на наслідки реалізації тих чи інших ризиків, а не попереджає їх прояв. Значні ризики пов’язані з тим, що в Україні відсутня стабілізаційний запас нафти і нафтопродуктів. Це створює ризики розбалансування паливного инка і непрогнозованого зростання внутрішніх цін при відсутності в уряду ринкового інструменту згладжування цінових коливань”, – заявив експерт.
Водії часто помічають, що в дощову або прохолодну погоду автомобіль ніби їде жвавіше. Двигун працює…
В Україні водіям відтепер заборонено мити, ремонтувати чи обслуговувати свої автомобілі на вулицях, у дворах…
Skoda готує нову проміжну комплектацію кросовера Kylaq 2026, яка буде розташована між базовою Classic та більш…
Компанія Mitsubishi активно працює над новим поколінням кросовера Eclipse Cross, який з’явився ще у 2017…
Toyota готується до запуску оновленої версії позашляховика Land Cruiser 300. Модель отримає легке оновлення дизайну…
П'ятдесятиріччя Golf GTI Volkswagen 2025 відзначає запуском найпотужнішої та найшвидшої версії в історії моделі -…
View Comments
Якщо подорожчання повязане "зі значною часткою російського топпіва і нафтопродуктів, вироблених з російської нафтової сировини”, тада да, ми ж повинні компенсувати роС ії її витрати на окупацію наших Криму і Донбасу.