Categories: Новини

Бензин знову подорожчає в Україні

До кінця року на паливному ринку України можуть відбутися істотні зміни як в питанні якості палива, так і в питанні цінової політики.

Про це заявив голова комітету з розвитку економічної конкуренції при ТПП України, член Громадської ради при Міненерговугілля Сергій Сапегін.

“На сьогоднішній день на ситуацію на паливному ринку впливають несприятливі зміни у світовій кон’юнктурі в зв’язку з ростом цін на нафту. Формульна прив’язка цін на нафтопродукти внутрішнього ринку до європейських цін веде до імпорту світової інфляції”, – заявив експерт, зазначивши, що продавці будуть змушені шукати ризикові способи оптимізації бізнесу.

“Відсутній мінімальний запас нафти і нафтопродуктів, який передбачений 119 директивою ЄС і зобов’язаннями України по створенню такого запасу. Ситуація буде погіршуватися, а значить купівельна спроможність буде катастрофічно падати. У цих умовах, продавці будуть шукати ризикові способи оптимізації бізнесу, в першу чергу за рахунок відходу від податків і зниження якості палива”, – заявив експерт.

“Крім того, є вкрай несприятливий ризиковий фактор, пов’язаний зі значною часткою російського топпіва і нафтопродуктів, вироблених з російської нафтової сировини”, – зазначив експерт, підкресливши при цьому, що основний ризик проявляється в преміальності внутрішнього ринку для експортерів в Україну.

“Ціни при поставках в Україну можуть бути вищими за європейські в зв’язку з значними внутрішніми ризиками”, – заявив експерт, зазначивши, що паливний ринок надлишковий по інфраструктурі.

“Ми маємо в 4,5 рази більшу кількість АЗС, ніж в європейських країнах. Це означає в цілому по ринку великі накладні витрати на кожен літр споживаного палива. Однак, є складова, яка буде стримувати зростання цін – це поставки палива з Росії”, – зазначив експерт, підкресливши, що є й інші ризикові складові.

“Є ризики, обумовлені відсутністю у галузевого міністерства паливного балансу. Зокрема, оперативного та прогнозного. Це не дозволяє прогнозувати можливу розбалансування ринку і приймати попереджувальні заходи. У цій ситуації управління галуззю носить реактивний характер, коли уряд реагує на наслідки реалізації тих чи інших ризиків, а не попереджає їх прояв. Значні ризики пов’язані з тим, що в Україні відсутня стабілізаційний запас нафти і нафтопродуктів. Це створює ризики розбалансування паливного инка і непрогнозованого зростання внутрішніх цін при відсутності в уряду ринкового інструменту згладжування цінових коливань”, – заявив експерт.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Якщо подорожчання повязане "зі значною часткою російського топпіва і нафтопродуктів, вироблених з російської нафтової сировини”, тада да, ми ж повинні компенсувати роС ії її витрати на окупацію наших Криму і Донбасу.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чи дійсно дизельні двигуни живуть довше за бензинові

Багатьом автолюбителям доводилося чути про те, що ТЗ із дизельними моторами служать довше в порівнянні…

10.09.2025

Шеф-дизайнер Mercedes розкритикував салон Audi Concept C

Шеф-дизайнер Mercedes Горден Вагенер назвав салон нового концепту Audi Concept C застарілим. На Мюнхенській автовиставці…

10.09.2025

Обмеження швидкості в Україні: основні правила та типові помилки

На дорогах часто можна зустріти знак 3.29 "Обмеження швидкості", але не всі водії знають, як…

10.09.2025

Подорожчання електромобілів через європейські правила: чого очікувати водіям

Європейська асоціація автовиробників (ACEA) висловила занепокоєння через плани Єврокомісії щодо нових правил, які можуть суттєво…

10.09.2025

BMW визнала: критика величезних ґрат не вплинула на продаж

Пройшло вже шість років з дебюту концепту BMW 4 Series у 2019 році, коли компанія…

10.09.2025

Toyota представила оновлений електрокросовер bZ4X 2026 із сучасним дизайном

Міністерство промисловості та інформаційних технологій КНР офіційно представило оновлену версію електричного кросовера Toyota bZ4X 2026.…

10.09.2025