Categories: Авто

Як за допомогою шин можна зменшити витрату пального

Share

Що робити, якщо витрата пального вашого авто усе болючіше і болючіше б’є по гаманцю? В цьому випадку при черговій покупці нової гуми слід згадати про те, що правильно підібрані шини можуть допомогти заощадити на пальному. Заощадити літр-другий на кожні 100 кілометрів пробігу дозволить правильний підхід до вибору та експлуатації покришок. На рівень споживання пального, крім інших факторів, істотно впливає сила опору коченню колеса. Вона залежить від ряду параметрів.

Один з них – тиск повітря в колесі. Відомо, що велика кількість енергії витрачається на механічні деформації колеса в процесі кочення. Чим менше вони накачані, тим більше деформується під час руху. Висновок: для економії палива колесо слід злегка перекачувати. Це не кращим чином позначається на його амортизаційних властивостях, прискорюючи знос елементів підвіски і помітно знижуючи комфорт мешканців салону.

На втрати енергії від механічних деформацій колеса впливають ще й характеристики його матеріалу. Чим твердіша гума, тим менше вона схильна до деформацій. Цей ефект, до речі, широко застосовується виробниками коліс при створенні так званих «енергозберігаючих покришок». В реальному житті їх використання позначається на керованості машини приблизно так само, як і надлишковий тиск в шині. Хоча реклама «енергозберігаючої» гуми, зрозуміло, про це не згадує.

Що стосується малюнка протектора, то чим менше на ньому «зубів», тим нижчий опір коченню.

Ширина покришки – один з найбільш істотних факторів, що впливають на опір коченню. Крім іншого, її збільшення ще й нарощує масу колеса. Це призводить до додаткових витрат пального. Наприклад, при зменшенні індексу ширини покришки R16 з 265 до 185 можна, при рівних умовах, отримати економію палива до 1-2 літри на кожні 100 км пробігу.

Якщо авто їздить, переважно, містом в режимі старт-стоп, то вигідніше з точки зору економічності використовувати покришки мінімально можливого розміру. А якщо легковик проводить більшу частину часу на заміських трасах, варто зупинитися на колесах максимального радіуса.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як уникнути незаконного штрафу за несправні гальмівні сигнали

Досить часто українські водії стикаються з незаконними штрафами, які виписуються через необізнаність автовласників щодо своїх…

30.06.2025

Новий Dacia Duster стане електричним, але збереже легендарний повний привід

Dacia офіційно підтвердила плани випустити електричну версію свого популярного кросовера Duster, зберігаючи його відому позашляхову…

30.06.2025

Штраф за непристебнутий ремінь: що треба знати кожному водієві

Статистика свідчить, що менше половини українських водіїв користуються ременями безпеки під час поїздок, тим самим…

30.06.2025

Автоюрист назвав типові помилки водіїв при спілкуванні з поліцією

У багатьох українських водіїв сформувався стійкий рефлекс: якщо поліція зупинила - потрібно виходити з авто,…

30.06.2025

ТОП-5 авто, які проїдуть пів мільйона без капремонту

У сучасному світі небагато автомобілів здатні без капітального ремонту легко подолати пів мільйона кілометрів. Проте…

30.06.2025

Skoda готує Octavia з провокаційним дизайном, який не всім сподобається

Концепт універсала, який представлять на автосалоні в Мюнхені у вересні, ймовірно, базуватиметься на новій платформі…

29.06.2025