Categories: Авто

Як за допомогою шин можна зменшити витрату пального

Що робити, якщо витрата пального вашого авто усе болючіше і болючіше б’є по гаманцю? В цьому випадку при черговій покупці нової гуми слід згадати про те, що правильно підібрані шини можуть допомогти заощадити на пальному. Заощадити літр-другий на кожні 100 кілометрів пробігу дозволить правильний підхід до вибору та експлуатації покришок. На рівень споживання пального, крім інших факторів, істотно впливає сила опору коченню колеса. Вона залежить від ряду параметрів.

Один з них – тиск повітря в колесі. Відомо, що велика кількість енергії витрачається на механічні деформації колеса в процесі кочення. Чим менше вони накачані, тим більше деформується під час руху. Висновок: для економії палива колесо слід злегка перекачувати. Це не кращим чином позначається на його амортизаційних властивостях, прискорюючи знос елементів підвіски і помітно знижуючи комфорт мешканців салону.

На втрати енергії від механічних деформацій колеса впливають ще й характеристики його матеріалу. Чим твердіша гума, тим менше вона схильна до деформацій. Цей ефект, до речі, широко застосовується виробниками коліс при створенні так званих «енергозберігаючих покришок». В реальному житті їх використання позначається на керованості машини приблизно так само, як і надлишковий тиск в шині. Хоча реклама «енергозберігаючої» гуми, зрозуміло, про це не згадує.

Що стосується малюнка протектора, то чим менше на ньому «зубів», тим нижчий опір коченню.

Ширина покришки – один з найбільш істотних факторів, що впливають на опір коченню. Крім іншого, її збільшення ще й нарощує масу колеса. Це призводить до додаткових витрат пального. Наприклад, при зменшенні індексу ширини покришки R16 з 265 до 185 можна, при рівних умовах, отримати економію палива до 1-2 літри на кожні 100 км пробігу.

Якщо авто їздить, переважно, містом в режимі старт-стоп, то вигідніше з точки зору економічності використовувати покришки мінімально можливого розміру. А якщо легковик проводить більшу частину часу на заміських трасах, варто зупинитися на колесах максимального радіуса.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Zeekr представив оновлений електрокар 001 із потужністю до 925 к.с.

Китайська компанія Zeekr презентувала оновлену версію свого флагманського електромобіля 001 — це вже друге велике…

06.10.2025

Audi готує нове покоління Q7: флагманський кросовер отримає радикальні зміни

Актуальному Audi Q7 другого покоління виповнилося вже десять років. Попри дві модернізації, модель так і…

06.10.2025

Вантажопасажирські авто та техогляд: що потрібно знати водіям

Питання проходження техогляду для вантажопасажирських автомобілів часто викликає суперечки. Поліція інколи прирівнює їх до вантажних…

06.10.2025

Lamborghini показала футуристичний суперкар Manifesto

На честь 20-річчя свого дизайн-центру Centro Stile компанія Lamborghini представила концепт-кар Manifesto – сміливе бачення…

06.10.2025

Експерти назвали 5 найнадійніших автомобілів 2025 року

Британський журнал What Car? оприлюднив результати масштабного дослідження Reliability Survey 2025, у якому проаналізували відгуки…

06.10.2025

З’явилися перші фото доступного Tesla Model Y без камуфляжу

У мережі з'явилися перші фотографії нового, більш доступного Tesla Model Y, зроблені на дорогах Техасу.…

06.10.2025