Categories: Авто

Як за допомогою шин можна зменшити витрату пального

Share

Що робити, якщо витрата пального вашого авто усе болючіше і болючіше б’є по гаманцю? В цьому випадку при черговій покупці нової гуми слід згадати про те, що правильно підібрані шини можуть допомогти заощадити на пальному. Заощадити літр-другий на кожні 100 кілометрів пробігу дозволить правильний підхід до вибору та експлуатації покришок. На рівень споживання пального, крім інших факторів, істотно впливає сила опору коченню колеса. Вона залежить від ряду параметрів.

Один з них – тиск повітря в колесі. Відомо, що велика кількість енергії витрачається на механічні деформації колеса в процесі кочення. Чим менше вони накачані, тим більше деформується під час руху. Висновок: для економії палива колесо слід злегка перекачувати. Це не кращим чином позначається на його амортизаційних властивостях, прискорюючи знос елементів підвіски і помітно знижуючи комфорт мешканців салону.

На втрати енергії від механічних деформацій колеса впливають ще й характеристики його матеріалу. Чим твердіша гума, тим менше вона схильна до деформацій. Цей ефект, до речі, широко застосовується виробниками коліс при створенні так званих «енергозберігаючих покришок». В реальному житті їх використання позначається на керованості машини приблизно так само, як і надлишковий тиск в шині. Хоча реклама «енергозберігаючої» гуми, зрозуміло, про це не згадує.

Що стосується малюнка протектора, то чим менше на ньому «зубів», тим нижчий опір коченню.

Ширина покришки – один з найбільш істотних факторів, що впливають на опір коченню. Крім іншого, її збільшення ще й нарощує масу колеса. Це призводить до додаткових витрат пального. Наприклад, при зменшенні індексу ширини покришки R16 з 265 до 185 можна, при рівних умовах, отримати економію палива до 1-2 літри на кожні 100 км пробігу.

Якщо авто їздить, переважно, містом в режимі старт-стоп, то вигідніше з точки зору економічності використовувати покришки мінімально можливого розміру. А якщо легковик проводить більшу частину часу на заміських трасах, варто зупинитися на колесах максимального радіуса.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Представлений новий Mercedes-Benz CLE який вражає потужністю та динамікою розгону

Німецька компанія представила нову версію Mercedes-Benz CLE 2025 року. Двохдверне купе дебютувало у виконанні AMG…

03.04.2025

Volkswagen може відмовитись ще від однієї компанії

Компанія Volkswagen має безліч марок автомобілів. Так, до її складу входить іспанський бренд Seat, який…

03.04.2025

Як змінився штраф за недотримання дистанції в Україні у 2025 році

В Україні водії часто ігнорують дотримання безпечної дистанції, що нерідко стає причиною ДТП. Особливо небезпечним…

03.04.2025

Peugeot e-208 отримав нову батарею та запас ходу до 433 км

Peugeot оновив електричну версію хетчбека e-208 . Модель 2025 року тепер оснащується акумулятором на 51…

03.04.2025

Навіщо автовласники додають спирт у паливний бак навесні

Багато водіїв з невеликим досвідом не можуть навіть уявити, що всередині бензобака з часом з'являється…

03.04.2025

Представлено оновлений Renault Austral 2025 з вдосконаленою підвіскою та шумоізоляцією

Компанія Renault представила оновлений кросовер Austral 2025 модельного року, який отримав помітні зміни у зовнішності…

03.04.2025