Categories: Авто

Як за допомогою шин можна зменшити витрату пального

Що робити, якщо витрата пального вашого авто усе болючіше і болючіше б’є по гаманцю? В цьому випадку при черговій покупці нової гуми слід згадати про те, що правильно підібрані шини можуть допомогти заощадити на пальному. Заощадити літр-другий на кожні 100 кілометрів пробігу дозволить правильний підхід до вибору та експлуатації покришок. На рівень споживання пального, крім інших факторів, істотно впливає сила опору коченню колеса. Вона залежить від ряду параметрів.

Один з них – тиск повітря в колесі. Відомо, що велика кількість енергії витрачається на механічні деформації колеса в процесі кочення. Чим менше вони накачані, тим більше деформується під час руху. Висновок: для економії палива колесо слід злегка перекачувати. Це не кращим чином позначається на його амортизаційних властивостях, прискорюючи знос елементів підвіски і помітно знижуючи комфорт мешканців салону.

На втрати енергії від механічних деформацій колеса впливають ще й характеристики його матеріалу. Чим твердіша гума, тим менше вона схильна до деформацій. Цей ефект, до речі, широко застосовується виробниками коліс при створенні так званих «енергозберігаючих покришок». В реальному житті їх використання позначається на керованості машини приблизно так само, як і надлишковий тиск в шині. Хоча реклама «енергозберігаючої» гуми, зрозуміло, про це не згадує.

Що стосується малюнка протектора, то чим менше на ньому «зубів», тим нижчий опір коченню.

Ширина покришки – один з найбільш істотних факторів, що впливають на опір коченню. Крім іншого, її збільшення ще й нарощує масу колеса. Це призводить до додаткових витрат пального. Наприклад, при зменшенні індексу ширини покришки R16 з 265 до 185 можна, при рівних умовах, отримати економію палива до 1-2 літри на кожні 100 км пробігу.

Якщо авто їздить, переважно, містом в режимі старт-стоп, то вигідніше з точки зору економічності використовувати покришки мінімально можливого розміру. А якщо легковик проводить більшу частину часу на заміських трасах, варто зупинитися на колесах максимального радіуса.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерти розкрили причини маніпуляцій автовиробників щодо водіїв

Дані, що показує бортовий комп'ютер, здаються точними, і водії часто довіряють їм. Проте, як зазначають…

02.09.2025

Експерт пояснив, що загрожує водію за відірваний пістолет на АЗС

Невдалий урив пістолета на АЗС - неприємна, але досить поширена ситуація. Головне - не панікувати…

02.09.2025

Kia K4 2025 отримала 5 зірок у ANCAP, але базова версія лише 4

Австралійська організація ANCAP завершила випробування седана Kia K4 2025 та оголосила результати оцінки безпеки. Майже…

02.09.2025

ТОП-10 найпопулярніших авто Європи: Dacia випередила німецькі та японські бренди

У липні 2025 року європейський авторинок отримав нового несподіваного лідера - хетчбек Dacia Sandero вийшов…

02.09.2025

Mercedes представив концепцію компактного G-Class для молодіжної аудиторії

Mercedes-Benz готує компактний позашляховик під робочою назвою "Little G", який має стати доступнішою альтернативою легендарному…

01.09.2025

Правильна експлуатація авто: що руйнує сучасний мотор

Автомобільний двигун - це серце будь-якого авто, і від того, як водій ним користується, залежать…

01.09.2025