Categories: Авто

Революційний електродвигун переверне ринок електрокарів (Фото)

Цей мотор монтується прямо в колесо. Теоретично, в колесо будь-якого автомобіля. Ідею розробила і після восьмирічних випробувань збирається впровадити британська компанія Protean Electric. І готовий продукт може з’явитися вже в цьому році.

Все вже практично готове і ретельно перевірено. Тепер компанія вирішує проблеми надлишкової ваги конструкції, яка називається Protean Drive. Сенс полягає в тому, щоб полегшити роботу компаніям, які збираються пов’язати свій бізнес з виробництвом електрокарів, пише motorglobe.org.

Привабливість у тому, що за допомогою електродвигуна, вмонтованого в маточину колеса, вирішує відразу кілька проблем. По-перше, він може бути використаний для моноприводних електромобілів, по-друге, для гібридизації звичайних автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння, а по-третє, для перетворення моноприводної техніки в повнопривідну.

Protean Drive – це автономний «інтелектуальний» привід, що складається з магніту, електродвигуна і керуючої електроніки, що відповідає за роботу приводу. Кожен мотор видає 109 к.с. потужності і 1345 Нм крутного моменту. Легко підрахувати, скільки буде віддавати монопривідний автомобіль з двома такими рушіями.

Використання Protean Drive виключає застосування карданних валів і трансмісій. Таким чином збільшуючи об’єм салону автомобіля. Крім того, пара моторів важить менше, ніж силова установка BMW i3. Це всього 72 кг. Але є проблема. Кожне колесо з двигуном всередині важить по 36 кіло мінімум.

Все вже багато разів випробувано. В якості донора був обраний Volkswagen Golf, в якого просто «переналштували» підвіску. І зайва маса не суттєво впливала на роботу всієї системи. Випробування повторили і на VW Golf GTE.

До плюсів конструкції можна віднести втрати на тертя через відсутність трансмісії і непогану віддачу системи регенерації електрики при гальмуванні. Ще одним плюсом стала універсальність Protean Drive. Рушій може бути розміщений в будь-якому колісному диску, діаметром від 14 до 20 дюймів.

Уже розпочато дослідне виробництво. Поки на китайській фабриці випускають п’ять-десять Protean Drive в тиждень. І гальмує справу висока вартість системи. Поки Protean Drive обходиться дорожче, ніж звичайна електрична установка. Але розробники кинули всі сили на здешевлення продукту.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Коли водій має право не їхати на медичний огляд

Українські суди все частіше звертають увагу на законність дій поліції під час зупинки автомобілів. Показовим…

27.10.2025

Представлено оновлений Nissan Skyline: з’явилися перші фото

Компанія Nissan представила оновлення для легендарного Skyline, який досі продається в Японії як аналог знятого…

27.10.2025

Нове покоління Mercedes-Benz S-Class отримає новий вигляд (ФОТО)

Компанія Mercedes-Benz готується до оновлення свого флагманського седана S-Class. Тестові рестайлінгові прототипи «Есок» випробовуються на…

27.10.2025

Експерти розповіли, чи варто переплачувати за дорогий бензин для автомобіля

AAA провела дослідження, щоб з'ясувати, чи справді високоо́ктанова паліва очищає двигун. Результати виявилися неоднозначними: так,…

27.10.2025

Поліція пояснила, чому не варто глушити мотор під час перевірки документів

Після скасування обов'язкового техогляду українські дороги заповнилися автомобілями з різним технічним станом. Саме тому патрульні…

27.10.2025

Названо найпопулярніші кольори нових машин у 2025 році

Серед нових автомобілів, придбаних українцями цього року, беззаперечним лідером став сірий колір. Майже третина всіх…

27.10.2025