Categories: Авто

Революційний електродвигун переверне ринок електрокарів (Фото)

Цей мотор монтується прямо в колесо. Теоретично, в колесо будь-якого автомобіля. Ідею розробила і після восьмирічних випробувань збирається впровадити британська компанія Protean Electric. І готовий продукт може з’явитися вже в цьому році.

Все вже практично готове і ретельно перевірено. Тепер компанія вирішує проблеми надлишкової ваги конструкції, яка називається Protean Drive. Сенс полягає в тому, щоб полегшити роботу компаніям, які збираються пов’язати свій бізнес з виробництвом електрокарів, пише motorglobe.org.

Привабливість у тому, що за допомогою електродвигуна, вмонтованого в маточину колеса, вирішує відразу кілька проблем. По-перше, він може бути використаний для моноприводних електромобілів, по-друге, для гібридизації звичайних автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння, а по-третє, для перетворення моноприводної техніки в повнопривідну.

Protean Drive – це автономний «інтелектуальний» привід, що складається з магніту, електродвигуна і керуючої електроніки, що відповідає за роботу приводу. Кожен мотор видає 109 к.с. потужності і 1345 Нм крутного моменту. Легко підрахувати, скільки буде віддавати монопривідний автомобіль з двома такими рушіями.

Використання Protean Drive виключає застосування карданних валів і трансмісій. Таким чином збільшуючи об’єм салону автомобіля. Крім того, пара моторів важить менше, ніж силова установка BMW i3. Це всього 72 кг. Але є проблема. Кожне колесо з двигуном всередині важить по 36 кіло мінімум.

Все вже багато разів випробувано. В якості донора був обраний Volkswagen Golf, в якого просто «переналштували» підвіску. І зайва маса не суттєво впливала на роботу всієї системи. Випробування повторили і на VW Golf GTE.

До плюсів конструкції можна віднести втрати на тертя через відсутність трансмісії і непогану віддачу системи регенерації електрики при гальмуванні. Ще одним плюсом стала універсальність Protean Drive. Рушій може бути розміщений в будь-якому колісному диску, діаметром від 14 до 20 дюймів.

Уже розпочато дослідне виробництво. Поки на китайській фабриці випускають п’ять-десять Protean Drive в тиждень. І гальмує справу висока вартість системи. Поки Protean Drive обходиться дорожче, ніж звичайна електрична установка. Але розробники кинули всі сили на здешевлення продукту.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо найменш надійний преміальний седан у 2025 році

При виборі нового автомобіля покупці особливо звертають увагу на надійність, адже сучасні машини коштують значних…

20.11.2025

Експерти пояснили, який тиск має бути у зимових шинах

Перехід на зимові шини давно став обов'язковим для більшості водіїв, але не менше уваги варто…

20.11.2025

Mercedes готує новий E-Class 2027 із запасом ходу близько 800 км.

Mercedes-Benz розпочав дорожні випробування нового покоління E-Class, яке повністю замінить нинішній EQE та надійде у…

20.11.2025

Flexis розширює список послуг для електропарків та готує новий фургон

Спільне підприємство Flexis, створене Renault Group, Volvo Group та CMA-CGM, презентувало оновлену стратегію на виставці…

20.11.2025

Tesla Model Y очолила світові продажі електромобілів у 2025 році

Незважаючи на те, що частка Tesla на ринку США скоротилася майже вдвічі порівняно з піковим…

20.11.2025

ТОП-10 компактних хетчбеків для міста у 2025 році

Попит на компактні хетчбеки залишається високим, попри бум популярності кросоверів. Маленькі міські автомобілі продовжують залишатися…

20.11.2025