Всі знають «Вухатого», «Горбатого», ну і ще «Таврію». Проте, у ЗАЗ був цілий ряд цікавих машин, практично невідомих непрофесіоналам – дослідних моделей, прототипів, модифікацій. Про них напише Твоя МАШИНА.
ЗАЗ-966 (1961). Модель ЗАЗ-966 («вухатий») потрапила в серію лише в 1967 році, але перші її дослідні зразки з’явилися в 1961-му, незабаром після постановки на конвеєр 965-го. На знімку – другий дослідний зразок. У задній частині вже вгадується майбутній серійний 966-й, дизайн же передній частині відрізняється докорінно.
ЗАЗ-970 (1962). У той же час розроблявся легка розвізна вантажівка на базі дослідного 966-го. Машина мала вантажопідйомність 350 кг.
ЗАЗ-970Б (1962). І друга машина сімейства – развізний фургон, від базової моделі 970 відрізнявся тільки формою кузова. Автомобіль мав двигун потужністю 27 к.с. Цікаво, що не збереглося жодної фотографії виду 970Б ззаду, і з цієї причини всі версії, виготовлені мікромоделістами, є «приблизними», розробленими за видом ззаду автомобіля ЗАЗ-970В (пасажирської версії фургона з склінням бічних панелей).
ЗАЗ-970Г (1962). А це варіант пікапа – подальший розвиток як моделі 970, так і моделі 970Б. Вважається, що було побудовано два примірники. Вантажопідйомність цієї версії збільшена до 400 кг.
ЗАЗ-971 (1962). І, нарешті, воєнізована версія 970-го з тентованим верхом. Машина існувала в єдиному екземплярі.
ЗАЗ-969 (1964). Впізнаєте? Так, це «ЛуАЗ». Спочатку розроблену на НАМІ машину спершу планували виробляти в Запоріжжі і зробили першу пробну партію з 50 екземплярів, але потім через організаційні причини перевели виробництво до Луцька. Там автомобіль допрацювали і запустили в серію як ЛуАЗ-969.
ЗАЗ-1102 (1970). Найперша «Таврія» (ще не отримала цю власну назву) з’явилася в 1970 році, за 17 (!) Років до постановки на конвеєр. На ділі завод банально випереджав ліниве керівництво. Вже на початку 1970-х було зрозуміло, що 965-й застарів і терміново потребує заміни, і завод за своєю ініціативою зайнявся розробкою такої. Але завдання партії з’явилося лише в 1978 році, а подальші бюрократичні зволікання (і неодноразові зміни завдання з новими вимогами) призвели до того, що тільки в 1987-му з конвеєра зійшло нове покоління. Ну як нове… морально воно застаріло ще до початку виробництва.
ЗАЗ-1102 «Купе» (1970). І ще одна дослідна версія раннього 1102, на цей раз в кузові купе.
ЗАЗ Таксі (1970-ті). Так і не реалізований проект таксі на агрегатах ще не існуючої на той момент «Таврії». Подібна компоновка дозволяла збільшити простір салону і навіть дати місце для багажу.
ЗАЗ-2320. Тісні зв’язки з Луцьким заводом не рвалися, і вже на грані розвалу СРСР з’явилася розробка ЗАЗівців на агрегатах ЛуАЗу-969, легкий вантажопасажирський самоскид. Було виготовлено не менше 4-х зразків, і як мінімум один ще кілька років тому існував в виключно поганому стані і продавався на якомусь автофорумі. Нині доля примірника невідома.
Верховна Рада готує жорсткі нововведення для власників гучних автомобілів та мотоциклів. У парламенті зареєстровано законопроєкт…
Зимова зупинка автомобіля - поширене явище серед українських водіїв, але воно несе чимало ризиків для…
Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…
Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…
В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…
Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…
Leave a Comment