Мотори об’ємом 1,4 та 1,6 літра сімейства Duratec встановлювали на Ford Focus другого покоління, який дуже популярний на вторинному ринку досі. Крім того, такі агрегати ставили на інші моделі Ford (Fiesta, Mondeo, C-Max), а також на Volvo S40 і V50. Експерти журналу «За кермом» перерахували 4 проблеми цього дуже поширеного двигуна.
Отже, двигуни сімейства Duratec – це 4-циліндровий агрегат з двома розподільними валами (16-клапанний) і розподіленим упорскуванням палива. Блок циліндрів та головка зроблені з алюмінієвого сплаву. Блок має відкриту сорочку системи охолодження – виконаний за схемою Open Desk та має тонкостінні залиті чавунні гільзи.
Випускалися мотори як з фіксованими фазами газорозподілу, так і з фазообертачами на впускному або на обох розподільних валах. Деякі недоліки двигуна пов’язані з конструкцією. Силові агрегати сімейства Duratec мають середній показник надійності. Ремонтопридатність — трохи нижча за середню, зазначають експерти.
Проблема перша: простіше не завжди краще.
Гільзи циліндрів настільки тонкостінні , що їх розточування в ремонтний розмір не передбачається. Звичайно, деякі майстри на свій страх та ризик розточують циліндри під збільшені ремонтні поршні інших виробників. Але зазвичай пропонують перегильзовування блоку. У приводі ГРМ немає гідрокомпенсаторів , тому доводиться періодично перевіряти зазори та при необхідності регулювати. Для цього демонтують розподільні вали та підбирають стаканчики відповідних розмірів. Якщо на автомобіль з двигуном сімейства Duratec встановлено ГБО, то такі роботи доводиться проводити частіше.
Крім того, у цих моторів немає форсунок, що подають масло в підпоршневу порожнину . Це призводить до прискореного зносу пари тертя «поршень-циліндр», а також до закоксування кілець через погане охолодження поршня. Ситуація посилюється через використання неякісних олій чи недотримання термінів технічного обслуговування. Поршневий палець запресовується у верхню головку шатуна. Як і в багатьох конструкціях з неплаваючим пальцем, відбувається прискорене зношування як отворів в поршні, так і самого пальця.
Проблема друга: чутливий до палива.
Двигуни сімейства Duratec нормально працюють на бензині з октановим числом не менше 95 . При використанні низькооктанового палива з’являється детонація, яка може призвести до поломки ДВЗ. Так, неякісний бензин швидко виводить із ладу свічки запалювання — іноді їх доводиться міняти частіше, ніж раз на 10 тисяч кілометрів. Від поганого пального страждають і паливні форсунки. Причому жорсткого чищення ультразвуком можуть не пережити. Від механічних домішок у паливі швидко зношується модуль бензонасосу. А для його заміни потрібно або знімати паливний бак, або прорізати отвір у кузові під заднім сидінням.
Проблема третя: надійність комплектуючих.
Заявлений ресурс приводу ГРМ складає 100 тис. км. При експлуатації у важких умовах, таких, як їзда в пробках, часті пуски в мороз, курні дороги, а також при течіях олії або антифризу ремінь краще замінити раніше. Справа в тому, що при його обриві відбувається зустріч поршнів із клапанами, що призводить до капітального ремонту силового агрегату. Також у двигуна є особливість, про яку не всі знають. Насос рідини, що охолоджує, обертається ременем приводу допоміжних агрегатів. Але він розташований під приводом ГРМ. І встановити новий насос, не знімаючи зубчастий ремінь, не вдасться.
Саме тому експерти рекомендують при заміні ременя ГРМ оцінити стан насоса. Якщо він уже неабияк попрацював, то його краще відразу замінити на новий, щоб найближчим часом не повторювати цю дорогу операцію. Крім того, у цих моторах часто тече задній сальник коленвала. Краще його також превентивно замінити при знятті коробки (наприклад, коли змінюєте зчеплення). На тлі вищесказаного текти масла по прокладці кришки головки блоку циліндрів здається дрібницею.
Проблема четверта: огріхи електрики.
З роками корпус котушки запалення розтріскується, тому відбувається електричний пробій. При великих пробігах часто нудиться і електронний дросельний вузол. Виходить із ладу елемент, який відповідає за визначення кута повороту заслінки. Генератори та стартери також не витримують багаторічної експлуатації, особливо при частих поїздках по брудних дорогах та штурмах глибоких калюж.