Авто

Як заощадити паливо під час зимової експлуатації авто

Попри твердження, що в холодну пору року «апетити» легкового автомобіля повинні знижуватися, все відбувається навпаки – машина починає «їсти» більше. В черговий раз відвідуючи заправку, автолюбителі дивуються: чому двигун споживає більше палива, якщо холодне повітря підвищує ефективність його роботи, а значить, агрегат повинен споживати менше? Намагаємося розгорнуто відповісти на це питання.

Не мотором єдиним

Оскільки в автомобілі, крім силового агрегату, працює ще безліч рухомих систем, всі вони в сукупності впливають на паливну витрату. Наприклад, мастило на підшипниках підвіски при низьких температурах густіє, через що на їхнє обертання витрачається більше енергії.

Не забуватимемо про велику кількість електроспоживачів: обігрів лобового скла або склоочисників, дзеркал і сидінь, а також вентилятори обігрівача, потреба в яких підвищується саме взимку.

Ще відзначимо типові сезонні обставини на кшталт їзди на зимовій гумі, яка навіть на рівній і чистій дорозі опір коченню більше, ніж у літній. Але де ви бачили чисту дорогу взимку, коли опади постійно випадають? При цьому очевидно, що снігом, льодом або пухкою соляно-піщаною сумішшю їхати значно важче, ніж сухим асфальтом. Крім того, середня швидкість зимових пробок суттєво знижується, змушуючи водіїв буквально повзти у потоці на знижених передачах. Як за подібних умов взагалі можливо економити паливо?

Диявол криється у дрібницях

Багато хто часто нехтує цією очевидною істиною, а дарма. При дотриманні низки нехитрих правил наблизитися до літньої витрати палива вам не вдасться, але заощадити все ж таки вдасться.

Почнемо з прогріву двигуна. Можна скільки завгодно доводити і сперечатися з цією профілактичною мірою, але від холодного двигуна чекати низької витрати палива явно не варто. Якщо ви затятий противник методу «димити вхолосту», запустіть двигун хоча б до того, як почнете скидати сніг, що налип, з кузова вашого автомобіля. Потім, рушивши з місця, не зловживайте «перегазовкою» – під час повільного руху мотор прогріється швидше, а витрата палива буде мінімальною.

Запустивши двигун, не забуваємо про аеродинаміку, а якщо ця даність вам до лампочки, то хоч про елементарну безпеку. Сніг, що скупчився на даху за ніч простою, не розсіється волею долі навіть на високій швидкості. Мінімум, чого ви досягнете, нехтуючи чисткою машини, – це стометрового шлейфу зі снігового пилу, який довгий час тягтиметься за вами і дратуватиме сусідів по смузі, знижуючи їм видимість. У гіршому випадку під час різкого гальмування кучугура з даху з’їде на лобовик вашого авто, що створить аварійну ситуацію.

До речі, возити на собі зимові «подарунки» у вигляді кучугур теж не вийде безкоштовно – через них опір повітряних потоків суттєво зростає, що збільшує паливну витрату. Так, зайвий баласт на кшталт багажника на даху теж краще прибрати. Усі докази на користь цього пункту наводяться у цьому матеріалі. Але якщо коротко, то цей захід допоможе вам заощадити приблизно 1 літр палива на 100 км при їзді трасою, причому не тільки взимку.

Також не забуваємо своєчасно перевіряти тиск у шинах. Через черговий перепад температур воно напевно буде зниженим. Колеса доведеться підкачувати, адже низький тиск у шинах гарантовано призводить до перевитрати палива.

Є ще одна особливість, масляна, про яку автомобілісти часто забувають. Крім того, що змащувальні матеріали зі зниженою в’язкістю полегшують запуск мотора в мороз, вони також сприяють паливній економічності. Наприклад, при плановому відвідуванні СТО дилер, якщо машина знаходиться на гарантії, майже напевно запропонує залити в двигун енергозберігаючу олію типу 0W-20, яка дійсно має меншу в’язкість у всьому діапазоні робочих температур порівняно, скажімо, з поширеним типом 5W-30. На таку заміну буде не страшно погодитися, щоб не думати про занадто рідку олію, якщо раптом довелося їздити на напівпрогрітому моторі.

А ще не забувайте про автоковдру. Тут жодних чудес немає: подібні прибамбаси реально допомагають зберігати тепло у моторному відсіку. Прогрів після пуску при цьому пришвидшується.

Наступна порада, чесно кажучи, до зими особливого відношення не має, але реально здатна звести витрату палива до мінімуму. Мова, звичайно ж, про манеру їзди. Припиніть влаштовувати «світлофорні гонки» з мешканцями сусідніх рядів, не гальмуйте в дим там, де можна було «скинутися» заздалегідь, не заганяйте заради своїх амбіцій стрілку спідометра на тризначні позначки. І все у вас вийде. Навіть узим

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні можуть скоротити термін дії водійських прав для людей старше 65 років

В Україні готуються зміни, які можуть істотно вплинути на життя літніх водіїв. У Верховній Раді…

04.12.2025

Audi готує оновлені Q4 e-tron та Q4 Sportback e-tron у 2026 році (фото)

У 2026 році електричні компактні автомобілі Volkswagen Group чекає велике оновлення, крім Skoda Elroq, яка…

04.12.2025

Як правильно зберігати шини між сезонними замінами

Двічі на рік автолюбителі змушені змінювати шини залежно від сезону, але не всі знають, як…

04.12.2025

BMW підігріває інтерес до електрокарів загадковим святковим тизером

BMW вирішила підігріти інтерес публіки до своїх електромобілів , випустивши загадковий святковий ролик. У центрі…

04.12.2025

Названо кросовери які американці не продають навіть через 15 років

Toyota RAV4 - один із найпопулярніших кросоверів у світі. Його успіх часто пояснюють репутацією довговічного…

04.12.2025

Система Tesla FSD протестована в умовах снігопаду

Система Tesla Full Self-Driving пройшла перші випробування в зимових умовах наприкінці 2025 року. В різних…

04.12.2025