Авто

Як заощадити паливо під час зимової експлуатації авто

Попри твердження, що в холодну пору року «апетити» легкового автомобіля повинні знижуватися, все відбувається навпаки – машина починає «їсти» більше. В черговий раз відвідуючи заправку, автолюбителі дивуються: чому двигун споживає більше палива, якщо холодне повітря підвищує ефективність його роботи, а значить, агрегат повинен споживати менше? Намагаємося розгорнуто відповісти на це питання.

Не мотором єдиним

Оскільки в автомобілі, крім силового агрегату, працює ще безліч рухомих систем, всі вони в сукупності впливають на паливну витрату. Наприклад, мастило на підшипниках підвіски при низьких температурах густіє, через що на їхнє обертання витрачається більше енергії.

Не забуватимемо про велику кількість електроспоживачів: обігрів лобового скла або склоочисників, дзеркал і сидінь, а також вентилятори обігрівача, потреба в яких підвищується саме взимку.

Ще відзначимо типові сезонні обставини на кшталт їзди на зимовій гумі, яка навіть на рівній і чистій дорозі опір коченню більше, ніж у літній. Але де ви бачили чисту дорогу взимку, коли опади постійно випадають? При цьому очевидно, що снігом, льодом або пухкою соляно-піщаною сумішшю їхати значно важче, ніж сухим асфальтом. Крім того, середня швидкість зимових пробок суттєво знижується, змушуючи водіїв буквально повзти у потоці на знижених передачах. Як за подібних умов взагалі можливо економити паливо?

Диявол криється у дрібницях

Багато хто часто нехтує цією очевидною істиною, а дарма. При дотриманні низки нехитрих правил наблизитися до літньої витрати палива вам не вдасться, але заощадити все ж таки вдасться.

Почнемо з прогріву двигуна. Можна скільки завгодно доводити і сперечатися з цією профілактичною мірою, але від холодного двигуна чекати низької витрати палива явно не варто. Якщо ви затятий противник методу «димити вхолосту», запустіть двигун хоча б до того, як почнете скидати сніг, що налип, з кузова вашого автомобіля. Потім, рушивши з місця, не зловживайте «перегазовкою» – під час повільного руху мотор прогріється швидше, а витрата палива буде мінімальною.

Запустивши двигун, не забуваємо про аеродинаміку, а якщо ця даність вам до лампочки, то хоч про елементарну безпеку. Сніг, що скупчився на даху за ніч простою, не розсіється волею долі навіть на високій швидкості. Мінімум, чого ви досягнете, нехтуючи чисткою машини, – це стометрового шлейфу зі снігового пилу, який довгий час тягтиметься за вами і дратуватиме сусідів по смузі, знижуючи їм видимість. У гіршому випадку під час різкого гальмування кучугура з даху з’їде на лобовик вашого авто, що створить аварійну ситуацію.

До речі, возити на собі зимові «подарунки» у вигляді кучугур теж не вийде безкоштовно – через них опір повітряних потоків суттєво зростає, що збільшує паливну витрату. Так, зайвий баласт на кшталт багажника на даху теж краще прибрати. Усі докази на користь цього пункту наводяться у цьому матеріалі. Але якщо коротко, то цей захід допоможе вам заощадити приблизно 1 літр палива на 100 км при їзді трасою, причому не тільки взимку.

Також не забуваємо своєчасно перевіряти тиск у шинах. Через черговий перепад температур воно напевно буде зниженим. Колеса доведеться підкачувати, адже низький тиск у шинах гарантовано призводить до перевитрати палива.

Є ще одна особливість, масляна, про яку автомобілісти часто забувають. Крім того, що змащувальні матеріали зі зниженою в’язкістю полегшують запуск мотора в мороз, вони також сприяють паливній економічності. Наприклад, при плановому відвідуванні СТО дилер, якщо машина знаходиться на гарантії, майже напевно запропонує залити в двигун енергозберігаючу олію типу 0W-20, яка дійсно має меншу в’язкість у всьому діапазоні робочих температур порівняно, скажімо, з поширеним типом 5W-30. На таку заміну буде не страшно погодитися, щоб не думати про занадто рідку олію, якщо раптом довелося їздити на напівпрогрітому моторі.

А ще не забувайте про автоковдру. Тут жодних чудес немає: подібні прибамбаси реально допомагають зберігати тепло у моторному відсіку. Прогрів після пуску при цьому пришвидшується.

Наступна порада, чесно кажучи, до зими особливого відношення не має, але реально здатна звести витрату палива до мінімуму. Мова, звичайно ж, про манеру їзди. Припиніть влаштовувати «світлофорні гонки» з мешканцями сусідніх рядів, не гальмуйте в дим там, де можна було «скинутися» заздалегідь, не заганяйте заради своїх амбіцій стрілку спідометра на тризначні позначки. І все у вас вийде. Навіть узим

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електромобілі з генератором стають дедалі популярнішими

Електромобілі з розширеним запасом ходу (EREV) поступово перестають бути нішевим рішенням і стають реальною альтернативою…

16.12.2025

Audi зніме з виробництва RS 3 та RS Q3 у 2026 році

Audi готується скоротити спортивну лінійку моделей і відмовитися від кількох культових авто. Під скорочення потраплять…

16.12.2025

Чи шкодить кондиціонер холодному двигуну: пояснення для водіїв

Кондиціонер сьогодні є майже в кожному новому автомобілі - його отримують навіть бюджетні моделі. Водночас…

16.12.2025

Експерт пояснив, чому автогаз у грудні став дорожчим

Причинами подорожчання автогазу у грудні стали затримки постачання пального та зниження температури, повідомив директор консалтингової…

16.12.2025

Чи повинен водій показувати аптечку поліції: пояснення законодавства

Водії часто плутаються щодо обов'язку показувати медичну аптечку поліцейському. Законодавство визначає, що аптечка є обов'язковим…

16.12.2025

Tesla готує заводське рішення для супутникового інтернету у своїх авто

Tesla планує інтегрувати супутниковий інтернет у свої автомобілі, заклавши цю можливість на рівні конструкції даху.…

16.12.2025