Які двигуни прогрівати перед поїздкою і як правильно це робити?
Так як в Україні на сьогоднішній день частка старих автомобілів ще досить велика, питання, які двигуни потрібно прогрівати взимку поки залишається актуальним. Адже, різний підхід до вирішення дилеми «треба прогрівати двигун взимку?» Визначається віком автомобіля, на якому ви їздите.
Справа в тому, що старі і сучасні автомобілі вимагають до себе різного ступеня «теплоти» підходу, і ось чому.
Двигуни старої генерації
З точки зору холодного запуску, карбюраторні мотори минулого століття відрізняються від сучасних, перш за все тим, що в них використовуються мінеральні масла великої в’язкості, вузли виконані зі сплавів низької якості, а системи сумішоутворення мають безліч недоліків і вразливостей. Густі масла довго і погано нагріваються, а тому холодний запуск автомобіля може обернутися для карбюраторного мотора тертям «по сухому», і як наслідок – пошкодження циліндрів.
Тут висновок простий: щоб «розбудити» старий карбюраторний мотор, краще перед поїздкою його гарненько прогріти до потрібних робочих температур.
Сучасні двигуни
Зараз для виробництва циліндрів в сучасних моторах використовують більш міцні і жаростійкі сплави. Поверхню циліндрів піддають алмазній шліфовці. Тепер вони стали більш тонкостінними, вага і габарити нових двигунів зменшилися, а правила їх експлуатації істотно спростилися.
Крім того, зараз у двигунів зовсім інша методика контролю уприскування паливної суміші. Електронний блок управління самостійно коригує цей процес в залежності від температурних режимів.
Також змінилася якість палива, масел і застосовуваних автомобілістами присадок. Всі ці речовини «навчили» витримувати низькі температури до -40 С.
Висновок: нові мотори не так бояться холодного пуску, і не вимагають тривалого прогріву.
Як правильно прогрівати двигун взимку
Старий, карбюраторний, і не відповідаючий стандартам ЄВРО-2 автомобіль слід гріти хоча б хвилин 20. Навіть, якщо в картер залито хороше масло і паливо. В іншому випадку, кожен холодний запуск буде сильно зношувати двигун.
При наявності стандарту Євро 2 і вище, заправки автомобіля якісним паливом і свіжим синтетичним маслом, вести себе потрібно трохи інакше.
Спочатку дайте двигуну попрацювати близько хвилини – за цей час він прожене по системі змащення. І тільки після того як двигун знизить обороти, можете потихеньку рушати, але не газувати. Сучасні двигуни прогріваються при повільній їзді приблизно за 5-15 хвилин в залежності від температурних режимів. І в цей проміжок часу обертів двигуна не повинні бути дуже високими: для дизельних авто – не перевищувати 2500 об/хв., для бензинових – 3500 об/хв.